Citat:
Då är vi två. Jag hade gärna sett en sammanfattning med samtliga vittnen och sista observationerna. Det där snacket tappade jag helt bort efter han hittats. Då satt man mer och väntade på Polisens slutsats. Ang dessa löparvittnen blir också jag nyfiken på om du minns vart du fått den uppgiften ifrån och om du i så fall har lust att länka den?
För mig låter det lite märkligt om de mött DA i Tyresta och ändå så koncentreras söken på flera olika platser som inom Sthlms stad och om jag minns rätt så var söken väldigt utspridda ända fr Södertälje mot södra sidan
De vittnen du nämner borde vara de säkraste
spåret för det finns säkert både datum och tid som de i så fall uppgett.
Jag får inte ihop den vittnesuppgiften med tanke på hur polis missing people och alla andra frivilliga. la upp söken
Sammanlagt så var det nog upp mot ca 1000 pers som var ute och letade DA
För mig låter det lite märkligt om de mött DA i Tyresta och ändå så koncentreras söken på flera olika platser som inom Sthlms stad och om jag minns rätt så var söken väldigt utspridda ända fr Södertälje mot södra sidan
De vittnen du nämner borde vara de säkraste
spåret för det finns säkert både datum och tid som de i så fall uppgett.
Jag får inte ihop den vittnesuppgiften med tanke på hur polis missing people och alla andra frivilliga. la upp söken
Sammanlagt så var det nog upp mot ca 1000 pers som var ute och letade DA
Jag har inte hört något om ett par löpare som möter honom. Det enda jag mins på rak arm var någon kvinna vid en tomt som han skall ha frågat om han fått korsa gården eller något?
Det hade så här i efterhand varit intressant att se alla dessa observationer om dom ligger i närheten av där han hittades. Någon form av sammanfattning och vilka observation som avfärdades och vilka som faktiskt med stor sannolikhet var DA. I så här stora fall kommer det mycket "falsk" information också. Dels av "troll" men också folk som ser den eftersökte i varenda hörn. Jag tror dock inte detta fall vara lika nerringt på tips som tex Patrik Linfeldt. Där observerades han i princip i hela landet och han sågs i drömmar utomlands på stränder och allt möjligt skit.
Dock skall jag poängtera att när man söker enligt mso så jobbar man inte utifrån en plats. Utan snarare information om den försvunne och statistik, Man har flera alternativ som man koncentrerar sig emot. Men i ett försök att göra området så litet som möjligt. Om man får en observation på en plats så avbryter man inte och koncentrerar allt på samma plats. Och dom flesta observationerna som sker av försvunna människor är ju (uppenbarligen) innan dom försvann/blev utsatta för brott/tog sitt liv/råkade ut för olyckan. Så i sammanhanget ganska ointressant mer än att man har ytterligare ett närområde att söka av. För med facit i hand så hittas dom ju ofta där man sökt eller i närområdet. Det här fallet var ju inte på något vis annorlunda på den punkten.