2021-12-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fetade:

Du spekulerar väl om något? Det är sedan tidigare klargjort att DA inte bott nära sina föräldrar de sista 10~ åren.

Minns inte att du vanligtvis brukar ställa så korkade och retoriska frågor. Ber dig vänligen men bestämt att sluta upp med det om du vill ha svar forsättningsvis.

Min fråga var en kontrollfråga som jag vet att du saknar svar till.

Men varför skriver du en onödig och felaktig information (familjen flytt från Turkiet)? Och varför fyller du tråden med skräpargument (erfarenhet av att misstro myndigheter)?

DAs föräldrar flydde aldrig till Sverige. Hans far är bland de första immigranterna från Turkiet. Mamman flyttade senare genom sitt äktenskap med pappan.

Att DA flyttade hemifrån för att arbeta i andra städer betyder inte att han kapade banden med sina föräldrar. Notera att det är mamman som upptäcker att hon inte får tag i DA och kontaktar brodern den 15-16 november. 11 november hade DA sitt sista telefonsamtal med föräldrarna och pratat om jullovet etc..
Om föräldrarna påstår att de hade täta och djupa band så får vi andra acceptera att relationen var enligt deras beskrivning.

Du är inte trovärdig och dina uppgifter är inte tillförlitlig. Som du förstår, du behöver inte svara mig fortsättningsvis.
Citera
2021-12-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I sorg brukar det finnas en stor del ilska.
I det här fallet kan man rikta den mot "Mördaren". Och polisen. Är nog mycket svårt att vara arg på den som tagit sitt liv. Skulden
står i vägen.

Jag förstår hur du tänker, men ilska mildrar inte sorg och alla som sörjer känner inte ilska.
Citera
2021-12-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Dessa mötte honom i mitten på Nov 2020.
Detta är inget jävla elljusspår i Täby där det dräller med folk i Novembermörkret, därav Deniz pannlampa som hittades vid skrevan.
Dessa herrar springer där mer eller mindre dagligen där år efter år och då lär man känna övriga löpare, och man mer eller mindre morsar på varann.
När en nykomling i knallblåa Salmingdojor som inte morsar så drar det till sig uppmärksamhet.
Lägg krutet på att ta reda på varför Deniz kände som han gjorde och valde att avsluta sitt liv.

Tack för ditt svar.

Intressant att dessa löpare hinner observera många detaljer i ett mycket kort möte, dessutom i mörker (också färgen på DAs skor).

Minns du var du läste uppgiften om löparna som mötte DA?

Det som är känt är att han inte mådde dåligt, han borde därför heller inte ta sitt liv.
Citera
2021-12-02, 23:26
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pi-ella
. Du är bland det minst trovärdiga i tråden.

Nej, nu blev jag jätteledsen. pi-ella tycker inte att jag är trovärdig. Buhu

Citat:
DAs föräldrar flydde aldrig till Sverige. Hans far är bland de första immigranterna från Turkiet. Mamman flyttade senare genom sitt äktenskap med pappan.

Ja, föräldrarna Arda kom nog till Sverige p.g.a. det fina vädret. Så var det.

Citat:
Det som är känt är att han inte mådde dåligt, han borde därför heller inte ta sitt liv.

Det är helt irrelevant. Dessutom redan avhandlat 100 gånger. Det är vanligt och snarare regel än undantag att män som begår självmord döljer sitt mående för nära anhöriga.

Så jag förstår faktiskt fortfarande inte varför du fortsätter kommentera när du uppenbart är totalt okunnig?

Exempelvis: https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-tar-fler-man-an-kvinnor-livet-av-sig

Citat:
Väldigt hårdraget så delar män generellt bara med sig av sina känslor och får känslomässigt stöd av sin partner. Så om relationen av någon anledning tar slut blir han i värsta fall helt känslomässigt isolerad

Dvs. att DA's föräldrar var ovetande om DA's psykiska ohälsa betyder absolut ingenting.
Senast redigerad av Vaxad 2021-12-02 kl. 23:32.
Citera
2021-12-03, 00:54
Medlem
Citat:
Nej, nu blev jag jätteledsen. pi-ella tycker inte att jag är trovärdig. Buhu

Ja, föräldrarna Arda kom nog till Sverige p.g.a. det fina vädret. Så var det.

Det är helt irrelevant. Dessutom redan avhandlat 100 gånger. Det är vanligt och snarare regel än undantag att män som begår självmord döljer sitt mående för nära anhöriga.

Så jag förstår faktiskt fortfarande inte varför du fortsätter kommentera när du uppenbart är totalt okunnig?

Exempelvis: https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-tar-fler-man-an-kvinnor-livet-av-sig

Dvs. att DA's föräldrar var ovetande om DA's psykiska ohälsa betyder absolut ingenting.

Men du verkar veta exakt DA. s psykiska tillstånd mer än någon av hans nära anhöriga och nära vänner
Kände du honom?
Har du någon fakta som du kan hänvisa till så du blir trovärdig?
Citera
2021-12-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Han har största delen varit i Arvidsjaur. Sen har han varit i Mali och bott i sthlm. Inget av det som jag har kunskap om och som jag kan kontrollera vad gäller Da´s Karriär tex har stämt så värst bra med deras syn på saken. Sen har vi ju mammans önskan om hans framtid, som inte riktigt blev som hon tyckte. Så nej, Dom verkar inte alls ha så bra koll på sin son som du verkar tro. Fast om du vet något som kan bevisa motsatsen kan du ju slänga fram det här då? Av det flera av oss påpekat så är det väl ändå mer som talar emot det än för. Varför det nu skulle vara så jävla hemskt för dig? Ja, man kan faktiskt älska sina barn och värdera dom högst av allt fast än man inte vet allt om dom.
Det skulle snarare vara konstigt om dom visste allt som hänt i hans privat liv.

Familjen Arda är inte den första familjen som inte vill acceptera sitt barns öde.
Jag personligen tycker det är skitkonstigt att DA har tagit livet av sig. Jag kan fortfarande inte riktigt smälta det. Men ser man nyktert på saken så finns det ingen annan sannolik, realistisk förklaring till vad som hänt. Att föräldrarna inte tror på att han tagit sitt liv är verkligen inget "bevis" till motsatsen. Det finns massvis med familjer som drivs av att strida för sin avlidna barn och driver kamper in i absurdum. På gott och ont. Men pappan (i synnerhet) gick ju banans direkt när polisen började utreda och fråga om hans psykiska status, och intervjua släkt och vänner ang den biten. Det har aldrig funnits något utrymme för psykisk ohälsa för dom.
.

Pappan gick bananas när utredarna frågade om DA psykiska hälsa???
Vad vet du om det, var du med när polisen pratat med anhöriga???
Jag blir skulle uppriktigt förvånad om du och vaxad arb inom polisen?

Den goda tanken jag har om polismyndighetens personal och även försvarets personal stämmer inte in på er

Det kan ju förståss finnas några undantag
som den mannen som kommenterat på DAs minnessida som är en sida för de sörjande som hedrar DA och sörjer för familjen

(Han ska ttydligen vara jurist inom polisen
Om den uppgiften är sann eller inte vet jag inte med säkerhet) men han verkar sakna all respekt ödmjukhet och utger sig för att veta hur DA avled

En mycket osympatisk man
Senast redigerad av Anedin 2021-12-03 kl. 01:33.
Citera
2021-12-03, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Dessa mötte honom i mitten på Nov 2020.
Detta är inget jävla elljusspår i Täby där det dräller med folk i Novembermörkret, därav Deniz pannlampa som hittades vid skrevan.
Dessa herrar springer där mer eller mindre dagligen där år efter år och då lär man känna övriga löpare, och man mer eller mindre morsar på varann.
När en nykomling i knallblåa Salmingdojor som inte morsar så drar det till sig uppmärksamhet.
Lägg krutet på att ta reda på varför Deniz kände som han gjorde och valde att avsluta sitt liv.

Ang dessa löparvittnen blir också jag nyfiken på om du minns vart du fått den uppgiften ifrån och om du i så fall har lust att länka den?

För mig låter det lite märkligt om de mött DA i Tyresta och ändå så koncentreras söken på flera olika platser som inom Sthlms stad och om jag minns rätt så var söken väldigt utspridda ända fr Södertälje mot södra sidan
De vittnen du nämner borde vara de säkraste
spåret för det finns säkert både datum och tid som de i så fall uppgett.

Jag får inte ihop den vittnesuppgiften med tanke på hur polis missing people och alla andra frivilliga. la upp söken
Sammanlagt så var det nog upp mot ca 1000 pers som var ute och letade DA
Citera
2021-12-03, 07:41
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Men du verkar veta exakt DA. s psykiska tillstånd mer än någon av hans nära anhöriga och nära vänner
Kände du honom?
Har du någon fakta som du kan hänvisa till så du blir trovärdig?

Det är väl rätt självklart att DA mådde extremt dåligt eftersom han valde att avsluta.
Citera
2021-12-03, 14:59
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.

Pappan gick bananas när utredarna frågade om DA psykiska hälsa???
Ta fyra frågatecken nästa gång. Ja, han började hetsa och anklaga polisen för att göra fel direkt det skedde.
Citat:
Vad vet du om det, var du med när polisen pratat med anhöriga???

Ganska svårt att missa vad han skriver? Du som har sån stor inblick i deras liv och vet hur bra dom är lär väl vara upp to speed vad gäller den biten kan man tycka?
Citat:
Jag blir skulle uppriktigt förvånad om du och vaxad arb inom polisen?
Vem har sagt att vi är poliser? Jag har ingen aning om vad vaxad är. Vad jag är har inte du inte skit med att göra. Jag har väl varit ganska tydlig med att jag har en längre karriär inom samma firma som DA. Vad som hände sen stannar hos mig.
Citat:
Den goda tanken jag har om polismyndighetens personal och även försvarets personal stämmer inte in på er
Skönt för dig! Den goda tanken jag har om sunda människor med ett brett perspektiv och som för sunda debatter, bemöter motargument och svarar på tilltal och förklarar sina felaktigheter stämmer inte in på dig. Dessutom har Vaxad redan svarat på den frågan. Att han inte är militär. Att han skulle vara polis tror inte jag heller. Om han ens är en han. Jag förstår inte varför du tjatar om oss som om vi skulle vara samma person, eller känna varandra. Vi har liknande åsikter men vi har även haft våra olikheter. Vi skriver inte på samma sätt och det enda vi egentligen har gemensamt är att vi båda tror på att DA har tagit livet av sig.
Citat:
Det kan ju förståss finnas några undantag
som den mannen som kommenterat på DAs minnessida som är en sida för de sörjande som hedrar DA och sörjer för familjen
Jag vet inte vem "den mannen" är. Har inte sett hans inlägg heller.
Skulle inte bli förvånad om det är din lättkränkthet som spökar. Och att han helt enkelt bara säger som det är, svart på vitt. Du verkar ha svårt för att hantera det. Utan vill att allt ska blandas in i rosa fluff, änglar och gulle gull. Men du kan ju ta och visa dessa inlägg istället så får vi väl se om dom bryter mot någon myndighets värdegrund. Jag tvivlar starkt på det.

Men vi kan säga så här. Om du blir föremål för ett polisingripande eller annan myndighetsutövning... Och beter dig på samma sätt som du gör här. Upprepar saker du får svar på, ignorerar när du blir rättad och fortsätter tjata på samma vis. Bildar dig en uppfattning på känslor, åsikter och struntar totalt i gällande lagar och regler, Så kommer du att IRL bli bemött ungefär på samma sätt som jag bemöter dig. Hård jargong, sarkasm och ironi.

EDIT: Jag hittade hans inlägg. Eller några av dom i a f.
Jag skulle personligen inte hålla på vid någons minnessida. Det är inget "debattforum" enligt mitt tycka. Men jag har förståelse för honom ändå. Om han nu är det han utger sig för att vara. Eftersom det sprids massa information på den sidan om ärendet och om föräldrarnas rättigheter som inte alls stämmer. Av folk som gör precis samma sak som denna "S", fast med motsatt åsikt. Och mitt i allt ihop så sitter ett medium som inte kan stava och skriver dynga dag in och dag ut. Hon påminner mycket om en skribent här i sättet att skriva och bemöta svar. Dvs inte alls vad gäller bemötandet, men fortsätta upprepa sig. Som jag upplever det så skriver han väl bara sakligt och tillrättavisar dom som kommer med osanningar inför föräldrarna. Det är ju lika illa det som det han håller på med? Men jag förväntar mig inte att du ska förstå den biten. Men ja, det borde finns bättre sätt än på en minnessida. För samtliga parter som sitter och för diskussioner.
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2021-12-03 kl. 15:28.
Citera
2021-12-03, 17:41
Medlem
Citat:
Det är väl rätt självklart att DA mådde extremt dåligt

eftersom han valde att avsluta.

Och det är självklart att du inte har en aning om det finns sanningar i det du skriver
Citera
2021-12-03, 17:47
Medlem
Citat:
Det är väl rätt självklart att DA mådde extremt dåligt

eftersom han valde att avsluta.

Och det som är mest självklart är att du inte har en aning om det finns sanningar i det du skriver men öndå envisas du med att ryktesdprida med dina osanningar

Blir fundersam på om du är medveten om att man kan skada andra mönniskor med att sprida osanningar
Citera
2021-12-03, 17:52
Medlem
5549s avatar
Jag har följt fallet sedan sida ett i "försvunna personer"- tråden, och vad jag vet så är det inga av de vittnesmål som då dök upp som har kunnat styrkas att de faktiskt handlade om Deniz. Nu heter det att två löpare har mött honom i Tyresta, så detta vore intressant att få en länk på. Är detta vidimerat eller en trådsanning?
Jag vet att en kvinna påstod sig ha sett honom gena över en privat trädgård, men det var en ganska bra bit från fyndplatsen i västlig riktning.

Edit: Och kvinnans vittnesmål dök upp drygt två veckor efter försvinnandet.
Senast redigerad av 5549 2021-12-03 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in