Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-27, 03:01
  #193
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Kollade deras sida och undantaget Boris covid-sjuka så lägger de ut 2-3 gratispoddar i veckan.
Där de högläser nyheter. Världens mest enkla och trötta poddformat.
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vilken tur att han hade skattefinansierad vård som räddade livet på honom.
Ta den diskussionen i en annan tråd. Folk hade såklart efterfrågat sjukvård i ett samhälle utan skattefinansierad vård också och folk hade försäkrat sig emot sådant (precis som att folk redan idag har privata sjukdoms- och olycksfallsförsäkringar).

När Boris hus brinner och han ringer brandkåren kommer du väl klaga på att han tar hjälp av skattefinansierad brandkår också. Det är lite svårt att komma undan vissa statliga monopol och tjänster i det samhälle vi lever i gubben lilla.

Men att diskutera hur sjukvård skulle fungera i ett fritt samhälle är en så trött diskussion och har inget med Bubbla att göra. Den diskussionen är nästan lika uttjatad som frågan om vem som ska bygga vägarna. Så det säger väl en del om hur inläst du är på ämnet, haha.
Citera
2021-05-13, 17:19
  #194
Medlem
Pix-Ploxs avatar
De finns numera inte längre kvar på Spotify och jag själv fortsätter lyssna på Soundcloud. Då de inte nämnt den förmodade avstängningen, någon som vet något?
Citera
2021-05-14, 10:08
  #195
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Vilken tur att han hade skattefinansierad vård som räddade livet på honom.
Den gamle kriminella bedragaren Benulic, vem fan lyssnar på en dylik skurk.
Citera
2021-05-14, 10:51
  #196
Medlem
Orkar inte läsa igenom alla trådarna, så därför frågar jag:

Nån som vet vad Boris Bedragaren Benulic gjorde med miljarden/miljarderna
han svindlade bort?

Verkar inte direkt som att han har dem i egen besittning.
Citera
2021-05-15, 22:29
  #197
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Orkar inte läsa igenom alla trådarna, så därför frågar jag:

Nån som vet vad Boris Bedragaren Benulic gjorde med miljarden/miljarderna
han svindlade bort?

Verkar inte direkt som att han har dem i egen besittning.

Han gömde väl knappast undan pengarna på något bankkonto i Schweiz etc. Snarare mörkade snarare väl förlusterna i den egna balansräkningen?
Citera
2021-08-04, 22:49
  #198
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Vad sker i bubb.la-sfären? Är det fortfarande liv i community och forum?
Citera
2021-12-02, 17:26
  #199
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Var kan jag hitta Bubbla radion nu? Antar att det har en del med dom nya grejerna dom jobbade med senast för nu går radio sidan till en login istället.
Citera
2021-12-02, 19:46
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Var kan jag hitta Bubbla radion nu? Antar att det har en del med dom nya grejerna dom jobbade med senast för nu går radio sidan till en login istället.
Om du lyssnar på sista 20 minutrarna av det senaste avsnittet så får du förklaringen till varför radio bubbla inte kommer dyka upp i ordinarie flödet längre. Allting - inklusive radion - kommer finnas bakom prenumeration, och medlem kommer man numera bara kunna bli genom att man tar personlig kontakt med Martin.
Citera
2021-12-03, 10:20
  #201
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Då antar jag att det var sista steget innan den beryktade projektet ”tabloiden” lanseras publikt, någon som vet om det stämmer? Boris hintade även lite subtilt angående sett något avsnitt tillbaka när de diskuterade Bulletin.

Vad tror ni om projektet som är ganska ambitiöst om man ska tro på viskningarna på stan.

Vet inte mycket mer än vad jag hört från två håll senaste tiden.. Att Martin lyckats ta in runt 10 millar av Bubbla-medlemmar för att starta en skandalösare version av alternativmedia typ nyheter idag möter stoppa pressarna. Boris är naturligtvis den som står för kompetensen, han är en grym skribent men sämre affärsman (vänlig tolkning av affärerna runt kraft & kultur).

Någon som vet om Martin drivit liknande affärsprojekt tidigare? Har dålig koll på honom mer än att han är en knubbig aspie med rätt grandios självbild, fyll gärna i om ni vet något om hans bakgrund.

Hur tror ni det kommer mötas på marknaden? Är en riktigt trashig tabloid ett format som saknats i Sverige. Tror ni Martin och Boris klarar sig bättre än Timo och Company?
Citera
2021-12-03, 11:39
  #202
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har du länk till detta avsnitt?

De verkar ha fimpat alla, jag kan fortfarande lyssna på sista avsnittet i min podd-app.

Om du inte kan så blir podden enbart för medlemmar i bubbla premium. Ett ganska väntat beslut iom att Martin ska vara VD på tabloiden och då är det kanske bäst om han inte delar med sig av sitt tankegods publikt och riskerar slakt av media-maffian.

Kommer sakna honom, kufig och sävlig som få under 80 men en eloge för att han bjuder på sig själv, alltid kul med personer som på fullt allvar tror sig vara genier (eller extremt intelligent som Martin själv beskriver sig). Tyvärr försvinner även Boris som ofta har intressanta tagningar och kunskaper att dela. Hoppas han fortsätter med sina texter i sin blogg eller i nya tabloiden.

Boris borde ha en egen podd där han samtalar med aktuella personer, det skulle kunna ge andra perspektiv och ingångar till debatten. Boris har intelligensen och charmen att klara det blöjhöger-murvlarna inte ens vågar försöka med.
Citera
2021-12-03, 11:49
  #203
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Han gömde väl knappast undan pengarna på något bankkonto i Schweiz etc. Snarare mörkade snarare väl förlusterna i den egna balansräkningen?

Exakt, vinningen var att behålla jobbet trots usla prestationer. Inte första tradern som gjort det och knappast sista heller.

Allt var norrmännens fel, att de anställde en vänsterskribent för att leda ett bolag med omfattande värdepappershandel. De borde ha fått skaka galler isf stackars Boris, han fick en chans att glänsa och tog den.
Citera
2021-12-03, 12:15
  #204
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horungen.Muhammed
De verkar ha fimpat alla, jag kan fortfarande lyssna på sista avsnittet i min podd-app.

Om du inte kan så blir podden enbart för medlemmar i bubbla premium. Ett ganska väntat beslut iom att Martin ska vara VD på tabloiden och då är det kanske bäst om han inte delar med sig av sitt tankegods publikt och riskerar slakt av media-maffian.

Kommer sakna honom, kufig och sävlig som få under 80 men en eloge för att han bjuder på sig själv, alltid kul med personer som på fullt allvar tror sig vara genier (eller extremt intelligent som Martin själv beskriver sig). Tyvärr försvinner även Boris som ofta har intressanta tagningar och kunskaper att dela. Hoppas han fortsätter med sina texter i sin blogg eller i nya tabloiden.

Boris borde ha en egen podd där han samtalar med aktuella personer, det skulle kunna ge andra perspektiv och ingångar till debatten. Boris har intelligensen och charmen att klara det blöjhöger-murvlarna inte ens vågar försöka med.

Lyssnade sporadiskt på dem för något år sedan, sedan avföljde jag och har inte sett eller hört något av dem sedan dess. Kommer således inte att sakna dem.

Tycker att Martin Eriksson är intressantare än Benulic om man ska rangordna dem. Benulic är mest en gnällgubbe som tycker att allt var bättre förr. Definitivt intelligent och beläst men gnällgubbe som sagt. Martin Eriksson har inte samma gnällgubbsperspektiv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback