Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-03, 12:43
  #205
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Lyssnade sporadiskt på dem för något år sedan, sedan avföljde jag och har inte sett eller hört något av dem sedan dess. Kommer således inte att sakna dem.

Tycker att Martin Eriksson är intressantare än Benulic om man ska rangordna dem. Benulic är mest en gnällgubbe som tycker att allt var bättre förr. Definitivt intelligent och beläst men gnällgubbe som sagt. Martin Eriksson har inte samma gnällgubbsperspektiv.

Absolut, du har en poäng. Jag tyckte detsamma när jag först hittade podden men nu efter drygt 100 avsnitt är jag lite trött på Martins ständiga rants med samma poäng gång efter annan samt att det mest är en sammanfattning av kommentarerna från andra tänkare på nätet.

IRL är Boris en riktigt skön gammal gnällig gubbe av den gamla skolan, jag gillar det när det annars bara finns Arpi-typer numera.

Tycker han inte når sin potential i podden, antagligen för att Martin måste hålla sig inom ramarna för de tankar han läst hos sina idoler.

Finns det någon debatt Marin varit med i att se på nätet?
Citera
2021-12-03, 13:19
  #206
Medlem
Nyliberalismen är vänstern bästa vän. Kanske den enda vän de har kvar.
Citera
2021-12-03, 13:24
  #207
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horungen.Muhammed
Absolut, du har en poäng. Jag tyckte detsamma när jag först hittade podden men nu efter drygt 100 avsnitt är jag lite trött på Martins ständiga rants med samma poäng gång efter annan samt att det mest är en sammanfattning av kommentarerna från andra tänkare på nätet.

IRL är Boris en riktigt skön gammal gnällig gubbe av den gamla skolan, jag gillar det när det annars bara finns Arpi-typer numera.

Tycker han inte når sin potential i podden, antagligen för att Martin måste hålla sig inom ramarna för de tankar han läst hos sina idoler.

Finns det någon debatt Marin varit med i att se på nätet?

Jag avföljde som sagt Radio Bubb.la för över ett år sedan, och har ingen koll på någonting som har med dem att göra. Kanske lyssnat på ett tiotal avsnitt totalt över ett antal år. Kommer inte sakna dem.
Citera
2021-12-03, 15:18
  #208
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Var kan jag hitta Bubbla radion nu? Antar att det har en del med dom nya grejerna dom jobbade med senast för nu går radio sidan till en login istället.

Helt låst och man måste höra av sig till Martin om man vill lyssna. Förmodar att det handlar om att få fler betalande lyssnare.
Citera
2021-12-03, 17:01
  #209
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Helt låst och man måste höra av sig till Martin om man vill lyssna. Förmodar att det handlar om att få fler betalande lyssnare.
Ja jag får försöka göra det, hoppas inte kraven är alltför höga då jag uppskattar deras veckonyheter.
Citera
2021-12-03, 18:16
  #210
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Ja jag får försöka göra det, hoppas inte kraven är alltför höga då jag uppskattar deras veckonyheter.

Inga höga krav alls, dyrka Martin och slanta månadsavgiften bara.
Citera
2021-12-03, 18:33
  #211
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horungen.Muhammed
Inga höga krav alls, dyrka Martin och slanta månadsavgiften bara.
Amen då så
Citera
2021-12-08, 20:03
  #212
Medlem
WillyB0Bs avatar
Uppskattar Martin och Boris poddade men fattar inte varför man ska betala för att doxa sig själv och ligga på en lista med en massa andra dissidenter?
Citera
2021-12-14, 17:26
  #213
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WillyB0B
Uppskattar Martin och Boris poddade men fattar inte varför man ska betala för att doxa sig själv och ligga på en lista med en massa andra dissidenter?

Bra fråga, men de flesta medlemmarna är väl inte speciellt politiska? Min bild är att ena halvan är autister och den andra preppers, båda grupperna möts i en brist på social kompetens. Likt andra knubbiga barn som mobbats genom uppväxten när de en önskan att vara lite smartare och lite mer intellektuella än oss vanliga dödliga.

Men bekvämt för staten att de själva sköter admin över en lista innehållande knepiga personer med förakt för samhället nu när det är vanskligt att ha åsiktsregistrering.

Ingen som vet när tabloiden kommer, ska bli spännande att se hur den tas emot av judenheten. Hoppas den kan röra runt lite bättre än Bulletin iaf, man får hoppas att de dragit lärdom av det projektet (Tino ingår väl löst i bubbla-nätverket?).
Citera
2021-12-14, 20:41
  #214
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Hittade tabloiden nu, Boris är chefsredaktör och Martin vd som förväntat..

”Morgonposten är Sveriges riktiga tabloid.

Vi ger dig grävande journalistik och underhållning. Mustigt skvaller och stimulerande långläsning. Sveriges mest intressanta kolumnister. Tidningen som alla vill läsa men som ingen gör… förrän nu.

Vi är en helt fristående tidning. Vi har inga kopplingar till någon politisk organisation. Vi har inga finansiärer som styr hur vi arbetar. Vi arbetar enbart för våra läsare under absolut journalistiskt oberoende.”

https://morgonposten.se/om#

Hehe, ”inga politiska kopplingar” är kanske en sanning med modifikation. Spännande att de är igång, hoppas Boris klarar att leverera det han utlovar ovan och att oprövade Martin klarar att ratta bolaget bättre än vännerna i Bulletin klarade.

En eloge för att de lyckades övertyga bubb.la fanclub att slanta för projektet utan inflytande eller som de uttrycker det; ”inga finansiärer som styr hur vi arbetar”

Så, hur tror ni det kommer gå? Hur kommer marknaden (aka judenheten) kommer motta satsningen, expressen lär väl gilla att hugga när ett ”hemligt högerextremt nätverk” startar tabloid lagom till ödesvalet nästa år.

Popcornen är poppade, hoppas de vågar skriva om allt skit som pågår i maktens korridorer (och som de i svängen känner till) men som varken Chang Frick eller Stoppa Pressarna vågar skriva om.
Citera
2023-01-27, 23:57
  #215
Medlem
Har bubb.la nått kvar på deras premium abonnemang. Gillade verkligen deras fredags mys de hade en gång i tiden innan Martin blev med barn.
Citera
2023-03-17, 21:27
  #216
Medlem
xavi8222s avatar
Brukar kolla på bubb.la för att få lite andra nyheter men nu har den varit nere åtminstone en dag. Någon som vet vad som hänt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback