Citat:
Ursprungligen postat av
spudwish
Skrev ovan att de drar in ca 100000kr/mån från premium... Anyway, håller med dig, de gör verkligen inte mycket. Lyssnat lite på Tim Pool på sistone och han gör liknande nyhetsrapportering, men det är varje dag och längre avsnitt dessutom. Gratis. Kan han göra det borde bubbla kunna sända en gång i veckan åtminstone.
När de startade proklamerade de att Bubbla bara var första av många projekt. Bl.a. pratade om något som hette Frihetsfika vill jag minnas, vilket var något projekt som de tidigare gjort då de sålde fika till företag. Nu kanske jag har missat deras många projekt, men det känns lite torftigt att bara publicera andras länkar till nyheter, länka till bloggar, och ha en podd där de läser nyhetsartiklar. Men som sagt, jag kanske har missat ifall de startat något nytt utöver detta. Jag tyckte i alla fall att det lät spännande i början, men kände att det inte riktigt ledde till så mycket spännande.
När de startade Corax så pratade de om att även dra igång en engelsk podd med nya programledare än de själva. Tror inte det blev något av det? Känns som sagt att det hela stagnerade lite.
När jag nu går in på premium-sidan så står det bara:
Citat:
Om du är intresserad av att bli medlem i bubb.la premium – skriv till info@bubb.la och presentera dig!
https://bubb.la/premium. Tidigare hade de ett formulär för att kunna betala, och så sålde de in fördelarna med premium. Får intrycket av att de inte vill sälja premium till fler och istället är på väg att lägga ner.