När det gäller vanliga personbilar....
Många från Mellanöstern har noll kunskap om vinterkörning och verka helt saknar konsekvenstänkande.
I morse efter snösmockan under natten, fick jag gå till jobbet vilket jag medvetet gjorde, det var nämligen meterhöga snövallar efter kommunen plogat tidigt inatt och sedan hade det kommit ännu mera snö, dessutom gått ut i Radion upprop om att INTE ta bilen pga snökaoset.
Likt förbannat så man när man gick genom utanförskapsområdet på morgonen, mellanöstern folk som bara MÅSTE ta bilen men förtvivlat grävde med händer, sopskyffel(?), brädlappar, sopborste, eller vad dom hittade för att komma därifrån, vissa vrålade ut sin ilska (noll impulskontroll) sparkade på snön..
Hur många av dessa som sedan krockade med andra eller körde fast vet jag inte men gissar på många