2007-11-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photech
Fel!! Det är precis vad det är..

pottymannen - du är vad man i dagligt tal refererar till som intelligent..!!

Den där kommentaren får du en för! Jag antar att den referensen kanske inte alla håller med om. Men det skiter jag i.
Citera
2007-11-14, 23:49
Medlem
Lucifiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbeBubbe
Nu låtsas du bara inte uppfatta min ironi, va?

"låtsas"
Citera
2007-11-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottymannen
Det är väl inte olagligt? Man får väl köra om på insidan i kösituationer och upp till 70 km/h (Är inte riktigt säker på den punkten dock...)

Kul är att hela din värld bara handlar om hastigheten! Dina resonmang, ditt nick och antagligen hur snabb du är i sänghalmen.. Fortsätter du så här kommer du nog vara först till bårhuset...

Ett plus är att du kan tankeläsa kärringar, är du telepatisk?

Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Visst går det ibland överdrivet långsamt. MEN hellre långsamt och komma fram hel än att smälla på vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Det kanske är sådana som du som är den egentliga orsaken genom att du kör aggresivt och förmodligen också grovt överskattar din körförmåga. Och du kanske bör se på dig själv hur du beteer dig i trafiken innan nån dödas för din skull.

Skrev detta tidigare i tråden:

""Och du låter precis som mina polare: "så som du kör så kommer du smälla när som helst eller orsaka en allvarlig trafikolycka......". Så har dom sagt sen jag tog körkort -93. Och dom kan fortsätta för dom kommer aldrig få rätt.""

Det är ju lite skrämmande att ni egentligen tycker att mittfilsåkaren på en 110-väg som håller 70km/h inte gör något fel. Eller förstår att det är dom som skapar dessa köer och ökar antalet trånga omkörningar eller kraftiga inbromsningar som kan ge trafikolyckor.

Och har svårt att tro att man skulle klassa det som köbildning när det går i 70km/h på en 110-väg. Just nu var det bara i mittfilen som det gick i 70km/h. I vänsterfilen gick det i vanliga 110km/h och i högerfilen där jag var så var det tomt.
Citera
2007-11-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delwing
Btw när tänkte du växla, eller du brukar hålla jämn hastighet med motorn
på relativt höga varv?

Eftersom jag var på väg att köra om på insidan så hade jag växlat ner för att snabbt komma om. Man vet ju aldrig, kärringen kan ju komma på hur jävla puckad hon är som ligger där när alla swoschar om på båda sidorna.

Att jag höll jämn hastighet just där var ju för att ta kortet.
Citera
2007-11-14, 23:56
Medlem
Citat:
Det är väl inte olagligt? Man får väl köra om på insidan i kösituationer och upp till 70 km/h (Är inte riktigt säker på den punkten dock...)

Kul är att hela din värld bara handlar om hastigheten! Dina resonmang, ditt nick och antagligen hur snabb du är i sänghalmen.. Fortsätter du så här kommer du nog vara först till bårhuset...

Ett plus är att du kan tankeläsa kärringar, är du telepatisk?

Tar du och förklarar den? Jag har försökt ett tag nu men fattar inte vad du menar.
Citera
2007-11-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Tar du och förklarar den? Jag har försökt ett tag nu men fattar inte vad du menar.

Då preciserar jag mig väl lite mer då:

Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Hon kör alltså runt 70km/h i mittfilen på en 110-väg bara för att det är 0-gradigt och tänker att det kanske kan frysa till snart.

Jag är dock med på din sida att det är extremt enerverande att en del ligger i 70 blås mittfil när vi andra åker på som vanligt. Jag tror dock att det beror på att hon kommer från andra regioner och aldrig har sett en trefilig motorväg, därav la hon sig lagom-neutral-svenskt i mitten.

Jag måste fråga, tar du alltid kort på dina medtrafikanter när du far runt, eller var det denna diskussion som fick ut dig på fotosafari?
Citera
2007-11-15, 00:20
Medlem
Citat:
Då preciserar jag mig väl lite mer då:

Jag är dock med på din sida att det är extremt enerverande att en del ligger i 70 blås mittfil när vi andra åker på som vanligt. Jag tror dock att det beror på att hon kommer från andra regioner och aldrig har sett en trefilig motorväg, därav la hon sig lagom-neutral-svenskt i mitten.

Jag måste fråga, tar du alltid kort på dina medtrafikanter när du far runt, eller var det denna diskussion som fick ut dig på fotosafari?

Då färdas det fruktansvärt mycket nytt folk som aldrig upplevt en trefilig motorväg på denna sträcka.
Eller det färdas isf nytt folk överallt i sthlm-området. Vi har ju trefiligt från Upplands-Väsby genom hela sthlm till Hallunda. En sträcka på 4,5mil.

Men varför ligger hon i 70km/h på en 110-väg?

Jag hade tråden i huvudet på vägen hem från jobbet. Det sista jag gjorde där var att skriva i denna tråden (kl 17.05).
Citera
2007-11-15, 00:30
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Intressant tråd. När jag läser alla dessa verbala smockor kan jag förstå att Stockholmare och Norrlänningar får dåligt rykte. Själv slipper jag både norrländsk vinter och myggsäsong, och jag slipper dryga rumpnissar från Stockholm.
Citera
2007-11-15, 00:35
Medlem
turbo75, inte nog med att du gasar på som satan i vinterväglag, du sitter dessutom och fipplar med en kamera under körning. Hur farligt är inte det då?
Citera
2007-11-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
turbo75, inte nog med att du gasar på som satan i vinterväglag, du sitter dessutom och fipplar med en kamera under körning. Hur farligt är inte det då?

Som sagt, trots mina (enligt er) helt vansinniga metoder på hur man framför en bil så verkar jag klara mig från olyckor.

Vanligt folk skulle ju krocka direkt tydligen. Faan va grym jag är.

Ja, jag garvar hårt när jag läser "Kungen i vansinnesfärd på motorväg. Körde i 150km/h". Oj, 150km/h är ju riktigt fort. Det är ju vansinnigt fort.
Citera
2007-11-15, 10:48
Medlem
turbo75>

Jag har ung. samma mentalitet som du och håller väl med på flera punkter. Det är svinkul att köra fort när vägen är torr, men man ska ta det lugnt i halka. Jag kör faktiskt långsammare än de flesta andra när det är halt och blir omkörd mest hela tiden. Oftast är det folk som inte ens ska åka långt och tjänar absolut ingen tid på att köra fort!

Körde i inlandet kring Skellefteå igår och det var så halt att från 80km/h hade jag en bromssträcka på 200m. Samtidigt mötte jag Bolidens lastbilar fulla med sten i 90km/h. Inte speciellt roligt kan jag tala om!

Till alla andra i tråden: Bussar och lastbilar är värst av alla på att alltid hålla maximal tillåten hastighet oavsett väder. De saktar aldrig ner vid möte, drar förbi i 90 på smala isiga norrlandsvägar medan jag själv bokstavligen klättrar upp på snövallen med min audi quattro och nya nokian dubbdäck i ett desperat försök att hålla mig undan. Ansvarslösa as, det är vad de är!
Citera
2007-11-15, 11:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Intressant tråd. När jag läser alla dessa verbala smockor kan jag förstå att Stockholmare och Norrlänningar får dåligt rykte. Själv slipper jag både norrländsk vinter och myggsäsong, och jag slipper dryga rumpnissar från Stockholm.
Må de hata oss, blott de frukta oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in