Stockholmare är oändligt mycket bättre förare. Vi handskas galant med en trafikmiljö som är komplex med högt tempo tät trafik och dåligt med utrymme.
Norrlänningar är generellt usla bilförare som inte klarar trafik eller ens lite snö.
De är däremot stora i käften.
Både stockholmare och norrlänningar är direkt usla bilförare och kan varken hantera snö eller barmark, vilket å andra sidan kan bero på låg begåvningsnivå och hög överskattning av den egna förmågan.
Haha, jag behöver ju knappast kommentera det här. Ni är ju för söta!
Sen att du måste köra med både dubbdäck och fyrhjulsdrift!!! Hahahahaha!!!! Bakhjulsdriven BMW kör jag, inga problem. Trodde ärligt att er gamla Volvo också var bakhjulsdriven, det är väl en sketen 740 ni har? Eller har ni investerat soc-bidraget i något ”vassare”?
Faktum kvarstår att norrlänningar inte skulle klara sig en sekund i Stockholmstrafiken. Kärringstop vid varenda rödljus och minsta slask så lyckas ni inte komma iväg om ni tvingats stanna om det inte är nerförsbacke förstås. Töntar är vad ni är! Skulle väl inte ens våga gå utanför dörren här i Sthlm, hur gamla var ni när ni deporterades?
Socbidrag? Är väl ändå Norrland (särskilt Västerbotten och Norrbotten) som har lägst arbetslöshet i Sverige nu? Många arbetare som behövs här men ni lata stockholmare är väl för lata för att ha ett riktigt jobb och trivs bäst på kontor.
Google Maps bevisar att Stockholmare inte kan köra bil
Jag har tagit screenshots från Google Maps som visar trafiken i Stockholm, Helsingfors, Tallinn och Oslo idag under snöovädret. Samtliga kartor visar samma skala. Man kan tydligt se att det är i Stockholm som det är mest och värst trafikköer. Snöovädret har gått från Ryssland i öst till över Finland, Tallinn, Östersjön, Stockholm och Oslo vilket man kan se på SMHI:s satellitbilder: https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/satellit/q/europa
Jag har tagit screenshots från Google Maps som visar trafiken i Stockholm, Helsingfors, Tallinn och Oslo idag under snöovädret. Samtliga kartor visar samma skala. Man kan tydligt se att det är i Stockholm som det är mest och värst trafikköer. Snöovädret har gått från Ryssland i öst till över Finland, Tallinn, Östersjön, Stockholm och Oslo vilket man kan se på SMHI:s satellitbilder: https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/satellit/q/europa
Det är alltid trafikkaos i Stockholm, pappskalle. Det blir så när man ska leda ett helt lands trafik igenom en getingmidja till stad.
Alla städer du listade har kringfarter då de enda Europeiska huvudstäder som saknar kringfarter är STHLM och Tirana.
Det är alltid trafikkaos i Stockholm, pappskalle. Det blir så när man ska leda ett helt lands trafik igenom en getingmidja till stad.
Alla städer du listade har kringfarter då de enda Europeiska huvudstäder som saknar kringfarter är STHLM och Tirana.
Fast jag tror den största orsaken är den bilfientliga politik som bedrivs.
Som alla gator som är avstängda för genomfartstrafik. Där tror jag Stockholm är ensam.
Att jämföra pyttelilla Oslo med Stockholm är verkligen äpplen och päron. Men man kan anta att du mest vill ha ditt sagt och inte är så brydd med fakta och intelligens.
Jag har tagit screenshots från Google Maps som visar trafiken i Stockholm, Helsingfors, Tallinn och Oslo idag under snöovädret. Samtliga kartor visar samma skala. Man kan tydligt se att det är i Stockholm som det är mest och värst trafikköer. Snöovädret har gått från Ryssland i öst till över Finland, Tallinn, Östersjön, Stockholm och Oslo vilket man kan se på SMHI:s satellitbilder: https://www.smhi.se/vader/radar-och-satellit/satellit/q/europa
Frågan är ju om man nu har byggt förbifart Stockholm tillräckligt stort så det även klarar av trafiken som kommer vara 2030 när skiten ska vara färdigt.
Södra länken var väl redan underdimensionerad när den öppnades upp.