Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
+1 på den.
Vet inte om jag ska tycka synd om dig eller om jag ska säga detta var dagens "snyftskrivning".
Du hade valet. Du valde ändå att dejta de du gjorde. Att du är där du är idag beror till allra största del på dina tidigare val i livet AdMortem. Du kan inte lägga det på någon annan. Du väljer också hur mycket av din historia som ska påverka dig idag. Kanske ska du tänka om vad det är för män som du attraheras av. Det är ändå ni kvinnor som är gatekeepers till att inleda en relation. Förstår att det är tufft idag när du är medelålders. Du har förlorat många år där du hade kunnat göra dig mer attraktiv för en bra man.
Min syster var i en tråkig situation när hon var 20 år. Ensamstående mamma till en dotter där mannen (ett utländsk stolpskott som försvann så fort hon blev gravid). Ingen utbildning. Boendes i en etta i ett invandrartätt område. Idag, utbildad förskolelärare. Bor i ett fint hus med en fin bra högutbildad man. Hon tog dåliga beslut i unga år men har sedan dess tagit det ena bra beslutet efter det andra.
Jag kan dock glädja dig med att det finns män som kan acceptera en kvinna i din situation om du har andra kvalitéer som väger upp. Inställning, attityd, personlighet och även feminint utseende kan räcka långt.
// CC
Snyfthistoria tror jag inte. Som ung fick jag otroligt många bra män. Någon som gett mig dåligt intryck med åren och som jag dejtade med stabilitet och ordnade livsförhållanden, verkar vara intresserad ännu (åtminstone gillar han mig på Tinder). Jag får många killar jag inte varit intresserad av och de fortsätter genom åren att åtminstone likea.
Din syster hade måhända bättre förutsättningar. Barn tvingar en att vara stabil. Jag hade bara mig själv och utsatte mig för mer än vad jag hade gjort med barn (jag är väldigt petig & varken lägger upp särskilt mycket bilder eller låter folk träffa barn jag passar eller haft hand om). Men saken var att jag drabbades av psykisk ohälsa och du får tycka att det är en snyfthistoria, men jag garanterar dig att det inte var en rolig resa.
Jag har alltid fått män, även mina sämsta dagar. Problemet är
att jag inte kan gå ut och träffa män utan en social kontext. Din syster var 20. Det är lätt att fixa barnvakt, gå ut, umgås med vänner i den åldern. Det gjorde även jag. Men när jag hade människor omkring mig senare sa de inte"Kom så gör vi något kul" Jag blev barnvakt istället när jag mer än andra behövde komma ut bland folk. För gissa vad, det kommer inte högutbildade män med stabila förhållanden och ringer på singelkvinnors dörrar.
Givetvis har jag träffat högutbildade män med bra jobb eller andra med ekonomiska förutsättningar. Problemet är att jag aldrig blev intresserad av någon och valde biologiska klockan till att istället maxa oddsen för graviditet med yngre män
Jag är högre intelligent. Förskolelärare vill jag absolut inte bli. Jag vill inte ta hand om andras barn. (Barnvakt och rycka in ibland vid behov är något annat). Ville jag det så blev jag erbjuden arbete inom förskoleverksamhet redan när jag var 18 år eftersom jag var väldigt duktig med barn och en praktikant dagis ville behålla som anställd. Men jag var även bostadslös och det går inte att arbeta och flytta mellan olika kommuner utan ens bil och körkort.
Mitt problem är att dejting suger. Sitter massa jävla svin på nätet och förstör ens humör. Sedan det med att de är billiga. Jag är en vuxen medelålders kvinna. Jag har absolut inte problem med att prata om sex och samlevnad eller hyfsat intima områden, men jag blir avslagen när jag tycker män tar upp ämnet, inte är påklädda som folk på kort eller i videosamtal. Jag kan såklart ha tålamod, jag är långt ifrån perfekt men beteendet brukar eskalera, inte förfinas. Som sagt, har inte något problem med öppenhet kring sex, jag har problem när jag uppfattar män gå för fort fram och även gå över gränserna mot vad som är privat. Jag blir avslagen.
Problemet är inte heller att jag inte kunnat få en man. Jag fick för många. Och det är inte roligt att sitta och försöka leta efter en nål i en höstack. Dessutom, när jag talar om hur jag vill ha det och män gör tvärtemot, tycker jag enbart att de är dumma i huvudet. Jag blir inte mer intresserad vilket de inbillar sig. Jag kräver engagemang etc på en nivå få klarar av och det är okej. Jag vill däremot inte tvinga fram mig in i relationer mer än vad jag redan utstått
Jag vill ha någon som inte är som alla andra. Det söker jag. Eller främst. Någon med simkunniga spermier. Relationer är överskattat. Finns underlag på att kvinnor är lyckligare utan partner. Men givetvis skulle jag göra mitt bästa om jag inte var ensamstående med barn, dvs i en relation då.