2021-12-02, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Varför skulle tjejer söka mer bekräftelse än andra?

Jag personligen uppfattar dejtingappar som sjukt tråkiga och blir aldrig sådär jätteintresserad av någon. Jag vill, men män online suger på att skapa intresse och hålla igång det. När intresset är borta, är det det för alltid. Ligger ingen anmärkningsvärt i det.

De tjejerna blir kanske besvikna på ena efter andra. Ska se stanna hos någon de inte riktigt trivs med?

Säkert. Men ni suger ju ni också.

Jag har fejk-konto på Tinder i syfte att titta på snygga brudar. Det är ibland 1 på 30 som duger. I mitt liv på 40+ har väldigt stiliga kvinnor man träffat på på tex jobb eller kurser varit väldigt få. Kanske 4-5 stycken, max. Så jag håller kraven på hög nivå.

Men jag förstår dig med. Söker jag på män tänker jag ofta "är konkurrensen inte större än såhär? Mörka utlänningar, tatuerade gym-snubbar, flintisar en hel drös, glada killar med kastspö. Vill dock inte döma eftersom jag själv ser högst medioker ut. Det är kanske lite synd om de flesta. Å andra sidan dög dock folk lättare förr, för länge sedan, 25 år sedan.
Senast redigerad av Mertillen 2021-12-02 kl. 09:54.
Citera
2021-12-02, 11:08
Medlem
Citat:
Varför skulle tjejer söka mer bekräftelse än andra?

Jag personligen uppfattar dejtingappar som sjukt tråkiga och blir aldrig sådär jätteintresserad av någon. Jag vill, men män online suger på att skapa intresse och hålla igång det. När intresset är borta, är det det för alltid. Ligger ingen anmärkningsvärt i det.

De tjejerna blir kanske besvikna på ena efter andra. Ska se stanna hos någon de inte riktigt trivs med?

Bägge könen söker bekräftelse, men jag tror att bekräftelse är viktigare för tjejer än för killar. Eller om jag säger så här, jag tror tjejer anstränger sig mer för att få bekräftelse, även om killar i lika hög grad också vill ha/behöver bekräftelse så går de inte till samma nivåer som tjejer. Kan givetvis ha fel, de bara min känsla.
Citera
2021-12-02, 11:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
HUr menar du nu?
Jag menar att bara killar håller på med pajaserier och förväntas underhålla motparten för att upprätthålla ett intresse.

Skulle underlätta för alla om kvinnan också tog initiativ, att män inte behöver rulla ut röda mattan för madammerna och leda dem i handen hela vägen hela tiden.
Senast redigerad av lakritc 2021-12-02 kl. 11:28.
Citera
2021-12-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Säkert. Men ni suger ju ni också.

Jag har fejk-konto på Tinder i syfte att titta på snygga brudar. Det är ibland 1 på 30 som duger. I mitt liv på 40+ har väldigt stiliga kvinnor man träffat på på tex jobb eller kurser varit väldigt få. Kanske 4-5 stycken, max. Så jag håller kraven på hög nivå.

Men jag förstår dig med. Söker jag på män tänker jag ofta "är konkurrensen inte större än såhär? Mörka utlänningar, tatuerade gym-snubbar, flintisar en hel drös, glada killar med kastspö. Vill dock inte döma eftersom jag själv ser högst medioker ut. Det är kanske lite synd om de flesta. Å andra sidan dög dock folk lättare förr, för länge sedan, 25 år sedan.

Jag ser inte vad problemet är med "mörka utlänningar" eller "flintisar". De kan fortfarande vara attraktiva i tjejers ögon, även om du inte uppskattar mörka utlänningar eller tycker flintisar är attraktiva. Jag t.ex fick alltid fler matchningar när jag använde mig av mina snaggbilder än mina frisyrbilder, och då hade jag snagg på 0 mm, så i princip flintis. Fick även massvis med komplimanger för mitt huvudform - på riktigt.

Sen har allt med utseende att göra. Minns när jag gjorde ett fejkkonto och använde en attraktiv killes bilder (Oliver Forslin). Jag skrev precis likadant till tjejerna som jag gjorde med mitt riktiga konto. Skillnaden? På fejkkontot fick jag alltid höra "Wow, du vet vad du pratar om", "Du är väldigt brådmogen och intelligent", "Vad skarp du är", eller "Snyggt utseende men bättre på konversera". På mitt egna konto, trots att jag kommunicera precis likadant? "mm hehe", "inget sj?", "ah"," vene, sj?".

Där insåg jag att allt handlar om looks till 100%. Texterna jag skrev till som den attraktiva killen bemöttes alltid positivt...väldigt positivt t.om. Texterna jag skrev som mig själv så fick jag bara oneliners o allmänt tråkiga svar tillbaks. Visst många killar kanske skriver som krattor - "tja, läget?" osv, men om tjejen inte finner ditt utseende WOOOW så kan du i princip skriva vad som helst och responsen du får tillbaka är i princip noll.
Senast redigerad av Rouchs 2021-12-02 kl. 11:27.
Citera
2021-12-02, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Jag ser inte vad problemet är med "mörka utlänningar" eller "flintisar". De kan fortfarande vara attraktiva i tjejers ögon, även om du inte uppskattar mörka utlänningar eller tycker flintisar är attraktiva. Jag t.ex fick alltid fler matchningar när jag använde mig av mina snaggbilder än mina frisyrbilder, och då hade jag snagg på 0 mm, så i princip flintis.

Snagg och flintis är ju två helt olika saker. Som du säger, utseendet är ju allt verkar det som. Iallafall på Tinder.
Citera
2021-12-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Snagg och flintis är ju två helt olika saker. Som du säger, utseendet är ju allt verkar det som. Iallafall på Tinder.

Sant, men på mina bilder kunde du inte se att jag hade snagg. Två av tjejerna trodde jag var flintis, för när håret växte ut och jag skicka snap till dom så svara de med "Jaha du har hår, trodde du va skallig". Det var nästan som om de t.om blev BESVIKNA över att jag hade hår haha.
Citera
2021-12-02, 11:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Bägge könen söker bekräftelse, men jag tror att bekräftelse är viktigare för tjejer än för killar. Eller om jag säger så här, jag tror tjejer anstränger sig mer för att få bekräftelse, även om killar i lika hög grad också vill ha/behöver bekräftelse så går de inte till samma nivåer som tjejer. Kan givetvis ha fel, de bara min känsla.

Helt klart är det så. Bekräftelsesökeri är inte ett attraktivt attribut för tjejer vilket de flesta killar är medvetna om. Det är snarare attribut som är tvärtom som är det. Dvs oberoende, självständig, bryr sig inte och nochig.

// CC
Citera
2021-12-02, 11:58
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jag menar att bara killar håller på med pajaserier och förväntas underhålla motparten för att upprätthålla ett intresse.

Skulle underlätta för alla om kvinnan också tog initiativ, att män inte behöver rulla ut röda mattan för madammerna och leda dem i handen hela vägen hela tiden.
Ja jag vet. Men då gillar inte karln en för vem man är utan vad man ger honom i bekräftelse och det är väldigt svårt att bli av med honom om han börjar flippa. Så fungerar män.
Citera
2021-12-02, 12:02
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Beror på vilken bekräftelse. De lärde brukar dela det i två synonymer, åtminstone när de talar om otrohet.

Att män söker uppskattning och kvinnor bekräftelse ungefär. Det enda mer beundran på sexuell nivå, det andra på känslomässig nivå.

Kvinnor är långsammare i intresset men kanske mer långlivade.
Citera
2021-12-02, 12:15
Medlem
Citat:
Beror på vilken bekräftelse. De lärde brukar dela det i två synonymer, åtminstone när de talar om otrohet.

Att män söker uppskattning och kvinnor bekräftelse ungefär. Det enda mer beundran på sexuell nivå, det andra på känslomässig nivå.

Kvinnor är långsammare i intresset men kanske mer långlivade.

Även om många kvinnor ligger runt för bekräftelse så är jag beredd att hålla med om att kvinnor kanske söker det på ett mer känslomässigt plan medan det är mer sexuellt för killar. Sen finns det såklart undantag eller omvända situationer där även killar vill ha den känslomässiga bekräftelsen osv.

Nu kan jag inte tala för alla killar, vissa kanske älskar att ligga runt. Men för mig märkte jag att ligga runt inte var så hypat som jag trodde. Gräset var inte grönare på andra sidan. Till slut ville man ha den där känslomässiga feelingen och inte bara känslolöst sex.
Citera
2021-12-02, 12:24
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ja jag vet. Men då gillar inte karln en för vem man är utan vad man ger honom i bekräftelse och det är väldigt svårt att bli av med honom om han börjar flippa. Så fungerar män.
Träffa vettiga män (med utbildning och bildning) så slipper du de som vill ha bekräftelse och gör oberäkneliga utfall.

Fetstilt: *Så fungerar avskrädesmän på Tinder.
Senast redigerad av lakritc 2021-12-02 kl. 12:30.
Citera
2021-12-02, 12:38
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Även om många kvinnor ligger runt för bekräftelse så är jag beredd att hålla med om att kvinnor kanske söker det på ett mer känslomässigt plan medan det är mer sexuellt för killar. Sen finns det såklart undantag eller omvända situationer där även killar vill ha den känslomässiga bekräftelsen osv.

Nu kan jag inte tala för alla killar, vissa kanske älskar att ligga runt. Men för mig märkte jag att ligga runt inte var så hypat som jag trodde. Gräset var inte grönare på andra sidan. Till slut ville man ha den där känslomässiga feelingen och inte bara känslolöst sex.
Jag vet inte. Många killar påstår att de vill mer, tjejer mindre. Sedan uppträder de på vis som får en att avsluta relationen.

Tror det handlar om vilka förutsättningar man har i livet att hitta en partner. Jag själv måste gå ut på nätet då jag saknar socialt sammanhang och arbete som skulle resultera i möjlighet att träffa någon. Ligga runt vill jag knappast påstå att jag gör. Men jag måste dumpa den som tror att man kan lalla runt när man är över 30 och närmare 40.

Nu påstås yngre tjejer vara mer sexuella och oseriösa men jag tror inte på det. Jag tror att de får för lite bekräftelse från killar till att få mer känslor. Att problemet ligger i att killarna inte uppskattar dem som de borde. Sedan projicerar de deras egna beteenden på oseriösa beteenden, på tjejerna. Om jag får gissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in