2021-12-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Att vara från ett visst land är ingen sjukdom. Finns många svenskar som jobbar och kanske bor i Köpenhamn utan att ha blivit danska eller spärras in inom deras vård. Trots invanandringens resurssluckande finns det fortfarande sjukhus för psykfall.

Sanningen : Han är en man (omgivningen). vanföreställningen: Jag är en kvinna (ministern). De har fel och jag rätt.

Som sagt så har "utredningarna" fått tummen ner från de i tråden som gör dem själva och stödjer "trans konceptet".

Oavsett vederbörandes könstillhörighet så är det ett mardrömslikt arbete som väntar skolministern. Och oavsett prestationer, meriter och ansträngningar kommer Axelsson Kihlblom att få en massa ovett från såväl politiska motståndare som andra bespottare.

Ingen rolig situation.
Citera
2021-12-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det är tyvärr helt oklart vad du menar med massiv propaganda.

Men man kanske kan tolka det så här:
- säg att jag hatade kaffe med hela mitt hjärta. Helst skulle kaffe utrotas, och ingen människa skulle tillåtas dricka kaffe. Om jag hade den vanföreställningen så är det sannolikt att jag skulle uppfatta det som att det pågick en massiv propaganda och indoktrinering för kaffedrickande i samhället...

Man kan ju utgå från vad något faktiskt är och sedan hur bilden målas upp av det och göra en analys därefter.

1. Kaffe är inte skadligt man blir lite piggare av det 2. Drick en kopp kaffe om dagen (inte indoktrinerinf) 3. Alla dina celler kommer dö imorgon om du dricker 1 kopp kaffe (indoktrinering eller åtminstone anti-kaffe propaganda).

Skolminister är trans, pride-flaggor och regnbågar överallt trots att det bryter mot vetenskapen och gör så att förrrvirrade småflickor tar livet av sig. Men då har instagramare, kirurgerna och influencers redan skrattat hela vägen till banken och Bblodpölen blir en kort notis i tidningen efter att snabbt ha torkats bort. (Propaganda).
Citera
2021-12-02, 12:00
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
För det första förstår nog alla att det här var äcklig godhetssignalering till omvärlden och woke-extremister i Sverige.
Personen är sannolikt långt från den mest kompetente kandidaten för posten.
Han är garanterat inte den mest kompetente kandidaten för posten eftersom han är minister. Ministrar tillsätts för att de är kompis med den som blir statsminister och har ett (eventuellt flyktigt) intresse av det de tillsätts att sköta. Lina var ju tydligen en bra rektor eller liknande så han är väl inte ett värdelöst val, kanske bättre än genomsnittsministern rentav.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Man kan ju utgå från vad något faktiskt är och sedan hur bilden målas upp av det och göra en analys därefter.

1. Kaffe är inte skadligt man blir lite piggare av det 2. Drick en kopp kaffe om dagen (inte indoktrinerinf) 3. Alla dina celler kommer dö imorgon om du dricker 1 kopp kaffe (indoktrinering eller åtminstone anti-kaffe propaganda).

Skolminister är trans, pride-flaggor och regnbågar överallt trots att det bryter mot vetenskapen och gör så att förrrvirrade småflickor tar livet av sig. Men då har instagramare, kirurgerna och influencers redan skrattat hela vägen till banken och Bblodpölen blir en kort notis i tidningen efter att snabbt ha torkats bort. (Propaganda).

Men då gäller ju 1.
Att en transperson nu lyckligtvis har blivit skolminister är ju inte ett enda dugg skadligt på något sätt. Tvärt om, så gör det säkert att personer som känner att de är födda i fel kropp känner sig mer inkluderade och kan nå mer av sin fulla potential, och minskar risken för självmord och självskadebeteenden.

Det är väl något att hylla? Det är väl bra med mer inkludering och värme i samhället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaussBonnet
Oavsett vederbörandes könstillhörighet så är det ett mardrömslikt arbete som väntar skolministern. Och oavsett prestationer, meriter och ansträngningar kommer Axelsson Kihlblom att få en massa ovett från såväl politiska motståndare som andra bespottare.

Ingen rolig situation.

Han kommer hyllas trots att han precis som de andra kommer varav en katastrof. En del av indoktrineringen och propagandan.

Vad han gör i källarlokaler om natten är hans ensak. Han bör dock ge fan i barn.
Citera
2021-12-02, 12:02
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Men då gäller ju 1.
Att en transperson nu lyckligtvis har blivit skolminister är ju inte ett enda dugg skadligt på något sätt. Tvärt om, så gör det säkert att personer som känner att de är födda i fel kropp känner sig mer inkluderade och kan nå mer av sin fulla potential, och minskar risken för självmord och självskadebeteenden.

Det är väl något att hylla? Det är väl bra med mer inkludering och värme i samhället?
Hur fan kan man vara född i fel kropp? Min kropp har inte vingar, det vore ballt att vara en ängel och man skulle inte behöva trassla med tunnelbana osv. på väg till jobbet, men det är ju inte "fel" kropp för det, utan en kropp bara.
Citera
2021-12-02, 12:03
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Han bör dock ge fan i barn.
Nej alltså... Skolminister ju...
Citera
2021-12-02, 12:04
Medlem
Citat:
Han kommer hyllas trots att han precis som de andra kommer varav en katastrof. En del av indoktrineringen och propagandan.

Vad han gör i källarlokaler om natten är hans ensak. Han bör dock ge fan i barn.

Javisst. Se där. Det var ju det jag sa!

Det börjar redan innan hon hunnit ställa ner portföljen.
Citera
2021-12-02, 12:05
Medlem
Citat:
Men då gäller ju 1.

"Trans" finns ju inte i verkligheten utan skapas, "smittar" och ledet till självmord. Man kan inte vara född i "fel art", "fel fordon" eller "fel kropp".

Alla framsteg bygger på vetenskap och att säga nej till dogmatisk, bokstavstroende fanatism som "translögnen" är ett uttryck för. Ett hot mot allt vad "upplysningen" innebär.

Kallt skulle jag säga.
Citera
2021-12-02, 12:06
Medlem
Hon verkar vara en kompetent person, vi behöver flera sådana, istället för frisörskor, undersköterskor och svetsare.
Senast redigerad av Prestost 2021-12-02 kl. 12:09.
Citera
2021-12-02, 12:09
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Helt ovidkommande, jobbet räknas. Ses som en av Sveriges bästa skolledare

Jaha, och vad skulle det de facto innebära, med tanke på den degenererade svenska skolan ?

Sveriges bästa bärplockare, eller Sveriges fetaste kvinna, eller bästa vad som helst, bör då vara lika goda rationale för att utnämna någon till minister..
Citera
2021-12-02, 12:10
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Hur fan kan man vara född i fel kropp? Min kropp har inte vingar, det vore ballt att vara en ängel och man skulle inte behöva trassla med tunnelbana osv. på väg till jobbet, men det är ju inte "fel" kropp för det, utan en kropp bara.

Du har mycket att lära, jag var nog lite åt ditt håll i mina åsikter när jag var yngre. Mycket kategorisk och kritisk mot allt som inte "passade in i min värld". Nu med årens lopp har jag blivit varmare, hoppas jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in