2021-12-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
Nej just det. Kromosomkombinationen XX eller XY finns i varenda cell i kroppen och man kan häva i sig hur mycket hormoner man vill, utan att detta faktum ändras. Slutar man med hormonerna så återgår kroppen till det den skapades till. "Man och kvinna skapade han dem."

Man kan lika gärna försöka göra en hund till en katt, som att försöka göra en manlig människa till en kvinnlig människa. Det går inte. Informationen är "hårdkodad" som vi programmerare säger. Det enda man kan göra är dålig "hacking" med inadekvata resultat, som är helt beroende på stark medicinering resten av livet.

Det humana och effektiva sättet att hjälpa den som lider av könsförvirring, är psykologisk hjälp att acceptera det man fötts till.

Man "blir" inte något bara för att man "känner" att det är sant. T.ex. så blir inte jag miljardär, bara för att jag "känner" att jag borde vara det. Det finns även människor som "känner" att de är en annan ras än den de föddes som, eller att de är ett djur i stället för en människa. En del känner att de är en reinkarnation av Jesus eller Napoleon. Vi vet var någonstans sådana personer brukar återfinnas, om de inte får hjälp att acceptera vem de faktiskt är.--
Sorgligt att vanföreställningar idag höjs upp på en pedestal!

Så är det ju absolut. Frågan är vad vi gör med den vetskapen? Ska individer med specifika psykiska störningar utestängas p.ga detta även om det inte påverkar uppdraget, och kompetensen är den rätta. Jag väljer att hellre fria än fälla och hoppas att han-honan är tillsatt på rätt grunder. Vill inte tro att identitets-tramset gått så långt. Kanske naivt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Så han föddes som en hermafrodit? Vad har du för källor på det?
Det skre jag inte. Jag skrev att hon föddes som transsexuell. Inte som intersexuell. Även om det finns beröringsytor mellan dessa båda syndrom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. Det är vetenskap.

Nej, 100 % fel. Kön är en objektiv egenskap som längd etc. Jag kan inte säga att jag är 5 m lång eller att 2 + 2 = 8.
Citera
2021-12-01, 16:05
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det skre jag inte. Jag skrev att hon föddes som transsexuell. Inte som intersexuell. Även om det finns beröringsytor mellan dessa båda syndrom.

Transsexuell är inte ett biologiskt kön, frågan var vad han föddes som? Pojke eller flicka? Hade han en snopp mellan benen, eller en slida bör han föddes?

Det är inte en svår fråga att svara på.
Citera
2021-12-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Så är det ju absolut. Frågan är vad vi gör med den vetskapen? Ska individer med specifika psykiska störningar utestängas p.ga detta även om det inte påverkar uppdraget, och kompetensen är den rätta. Jag väljer att hellre fria än fälla och hoppas att han-honan är tillsatt på rätt grunder. Vill inte tro att identitets-tramset gått så långt. Kanske naivt?

Han är kanske kompetent eller inkompetent som de andra.

Man accepterar inte att personer med psykos ska ha rätt att behandlas hur som helst. Tror någon sig vara en fågel så öppnar man inte fönstret och förstärker inte dessa tankar hånflinande .

På samma sätt kan han ministern inte begära att han ska ses som en man då han inte är det. Det handlar om vetenskapligt tänkande, en form av kompetens och allmänt hyfs.

För övrigt så ökar "trans" som en smittohärs och många tar livet av sig, detta samtidigt som han ministern och gelikar syns och hörs överallt vilket givetvis är förklaringen, så det handlar också,om att rädda barnaliv.
Citera
2021-12-01, 16:07
Medlem
Kom igen nu - försök se det positiva
Kommer hennes jobb påverka svensk skola? Ja
Har hon erfarenhet och förutsättningar att göra ett bra jobb? Troligen bättre en många andra, så Ja på den också
Kommer hon att göra ett bra jobb? Det vet vi inte om någon minister förrän efteråt - men hennes biologiska ursprung har inte med saken att göra

Finns det över huvud taget något negativt att säga? Ja, hon är sosse - men jag får en känsla av att hon sätter skolan först, före partipolitik - hon har trots allt möjligheter att gå tillbaka till hyfsat välbetalda jobb till skillnad från diskaren Mona Sahlin o frisören Strandhäll
Citera
2021-12-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Nej, 100 % fel. Kön är en objektiv egenskap som längd etc. Jag kan inte säga att jag är 5 m lång eller att 2 + 2 = 8.
Tramsa inte. Vi har passerat det där i diskussionen.

Transsexuella har en könskonträr struktur i hypofysen som inte går att åtgärda. Det är biologiskt. Hur svårt ska det vara att fatta?

(Min fetning).
Citat:
Other researchers have studied correlations between INAH-3 volume and other aspects of sexual identity. A study of transgender individuals by neuroanatomist Dick Swaab found male-to-female transgender people to have a size and number of neurons of INAH-3 closer to a normal female range, and that female-to-male transgender people have a size and number of INAH-3 neurons closer to a normal male range. This finding that the size of the INAH-3 more closely corresponded to the gender the subject identified with rather than their biological or chromosomal gender has since been repeated, but is still controversial due to potential confounds of hormone replacement therapy.[15][16]
https://en.wikipedia.org/wiki/INAH_3
Senast redigerad av NurseRatched 2021-12-01 kl. 16:13. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-12-01, 16:10
Medlem
Citat:
Transsexuell är inte ett biologiskt kön, frågan var vad han föddes som? Pojke eller flicka? Hade han en snopp mellan benen, eller en slida bör han föddes?

Det är inte en svår fråga att svara på.
(FB) (S) Lina Axelsson Kihlblom - Skolminister (första transpersonen i svensk regering)
Citera
2021-12-01, 16:10
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag "könar" ingen, det är regeringen själv som omnämner henne som "Transkvinna".

Jag kräver inte att någon skall anpassa sig till mig. Det är ni som kräver att alla andra skall anpassa sig efter era mentala problem.
Dessa problem löser sig dock ofta själv, tack vara er extremt höga självmordsfrekvens.
Tack, du behöver inte nia mig, och ditt försök att gå ad hominem går om intet eftersom jag själv inte är trans.
Jag noterar att du använder feminint pronomen om Lina Axelsson Kihlbom. Du könar henne alltså som kvinna nu. Grattis.
Senast redigerad av Bimbolina 2021-12-01 kl. 16:27.
Citera
2021-12-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
För övrigt så ökar "trans" som en smittohärs och många tar livet av sig, detta samtidigt som han ministern och gelikar syns och hörs överallt vilket givetvis är förklaringen, så det handlar också,om att rädda barnaliv.
Just i detta håller jag med - det är skit om media fortsätter med stämpeln "transperson" - bättre att stänga ner den vägen och prata om "skolministern".
Alla veliga och osäkra ungdomar behöver inte den påverkan utöver alla transor inom film, musik, litteratur som nu syns överallt
Citera
2021-12-01, 16:13
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Jag visste att du inte skulle kunna svara på den. Och den frågan har med topic att göra. Du tror ju att han är en biologisk kvinna.
Jag har ingen aning om vad en ”biologisk kvinna” är (biologin har ganska begränsad användning av begreppet kvinna), än mindre var jag skulle ha gett uttryck för uppfattningen att Lina Axelsson Kihlbom skulle vara en sådan. Eller hur artonhundratalet (då ingen hade hört talas om några kromosomer) kommer in i bilden. Kanske kan du bringa klarhet i den dimma du har frammanat.
Senast redigerad av Bimbolina 2021-12-01 kl. 16:17.
Citera
2021-12-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Ja psykiskt sjuka människor ska inte sitta på beslutandeposition, blir bara galenskap av det hela, den här snubben är ju inte den enda sinnesjuka människan i den här Regeringen, hela Regeringen är ju någon typ av psykopater. Samtliga borde sitta i madrasserade rum resten av sina patetiska existenser.

Och var drar man den gränsen? Vid diagnos? Eller oberoende av om det är relevant för uppdraget? Det är inte så att vederbörande är labil i övrigt och kommer sitta ensam, utan insyn med fingrarna på kärnvapen-koderna. Hela sosseriet är skadligt för nationen. Tror inte det är tungan på vågen om det sitter en han-hon i den regeringen.

Psykopati är långt ifrån någon nackdel om man är väldigt karriär-fokuserad, så det är ingen slump att man hittar psykopater på beslutande positioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in