Citat:
Precis, det är nog så. Av någon outgrundlig anledning så slutade all rapportering iom Stefans "självmord". Ingenting har yppats. Inte ens att han blev strödd i vattnet, eller det makabra att HD tagit tillbaks huset, ett stenkast från LWs barns hem. Stort tack för denna eminenta förklaring till vad som säkert förklarar motivet till mordet på Lena. SD, med det superstarka kontrollbehovet som var enormt viktigt för honom, tappade det helt när verkligheten uppenbarades för honom = att båda "hans" kvinnor hade tröttnat på honom och bröt sig ur hans grepp. Dessa två damer var inte de enda som besvärades av hans extrema nyfikenhet.
Kontroll var för honom en nödvändighet för att leva ett gott liv. Så som han ville ha det. Han ville inte alls förlora Lena. Givetvis inte heller HD. Så ser jag på saken. Han hade inte den insikten och förmågan att se sitt eget beteende som orsaken till det som hände. Det blev i stället Lena som var orsaken till hans problem = kontrollförlusten av både HD och Lena. Skiten han själv hade orsakat.
Som jag tror: Med lite påtryckningar från en annan/andra att "rädda ansiktet", tog han så steget och mördade Lena. Så jag tror att han på så sätt gjorde slag i saken och dräpte henne. Kanske fick han även lite hjälp på traven?
-----
P7an var helt urusel och måste ha hållits av en totalt oengagerad psykiater eller en helt okunnig sådan. Att under en timme inte se tics och lyssna på vad klienten egentligen säger under den sejouren - det är häpnadsväckande illa.
-----
Känner och tror att det pågår en undersökning i kulisserna gällande andra/annan som kan vara involverade i mordet på ett eller annat sätt. Hoppas på det.
"Mot min vilja", sa SD.
Hade han hamnat i fängelse hade han säkert kunnat avslöja varför han begick mordet och vem/vilka som pushade honom att ta steget. För att förhindra att detta skedde var det bäst att han blev tystad för gott.
Kontroll var för honom en nödvändighet för att leva ett gott liv. Så som han ville ha det. Han ville inte alls förlora Lena. Givetvis inte heller HD. Så ser jag på saken. Han hade inte den insikten och förmågan att se sitt eget beteende som orsaken till det som hände. Det blev i stället Lena som var orsaken till hans problem = kontrollförlusten av både HD och Lena. Skiten han själv hade orsakat.
Som jag tror: Med lite påtryckningar från en annan/andra att "rädda ansiktet", tog han så steget och mördade Lena. Så jag tror att han på så sätt gjorde slag i saken och dräpte henne. Kanske fick han även lite hjälp på traven?
-----
P7an var helt urusel och måste ha hållits av en totalt oengagerad psykiater eller en helt okunnig sådan. Att under en timme inte se tics och lyssna på vad klienten egentligen säger under den sejouren - det är häpnadsväckande illa.
-----
Känner och tror att det pågår en undersökning i kulisserna gällande andra/annan som kan vara involverade i mordet på ett eller annat sätt. Hoppas på det.
"Mot min vilja", sa SD.
Hade han hamnat i fängelse hade han säkert kunnat avslöja varför han begick mordet och vem/vilka som pushade honom att ta steget. För att förhindra att detta skedde var det bäst att han blev tystad för gott.
Vart är granskningen av Bj*rn Lind*ns roll i att inte döma för mord, han var jävig.
Det finns oerhört mycket som inte är klarlagt, vi misstänker att soa var den som ringde polisen, och blev anhållen misstänkt, senare släppt.
Jag finner det oerhört märkligt att soa själv inte talat ut om det hemska som hänt, hur grundlurad han blev av Stefan, hur kunde han förstöra friden på torpet..
HD kunde gått ut och varit förbannad över taffligheten i att Stefan inte häktades när hovrätten ämnade ändra påföljden.. då hade Stefan antagligen levt och tjejerna haft en pappa i livet.
Det är knäpptyst. Som om ingenting hänt.
Det är vad som bekymrsr mig, att det är så infelterat genom alla led i utredningen, att det blir hållhakar överallt.
Jag är övertygad om att Stefan dog, mot sin vilja.
I precis allt har det blivit fel. Jag menar, att gå med krattor i meterhög sly ett år efter mordet för att leta spår🙄