Citat:
Ursprungligen postat av
TattooedFucker
Ta de lugnt bara . Dina 40 dagar kommer gå snabbt och du kommer inte åka på nå problem om du kan bete dig men ga i åtanke du bor med folk som inte vill vara där och kommer vara där längre än dig så de är deras "hem" du är på besök bara
Har suttit på samtliga klasser ... det är dagisnivå på 3orna ...
Har även jag tatueringar i ansiktet .. de kommer gå bra ska du se
Tänk dig lunchrummet på jobbet / skolan mentaliteten så är de o sitta på kåken i Sverige.
Håller med, dock förekommer det att folk ska jiddra även med oss som har tid bakom oss.
Va någon jävla idiot som fick för sig att jag och en till hade golat ner dom för att resterande av orten grabbarna delade på en spliff på kvällen efter inlåsning och dom fick pissa på morgonen.
Dom tog hela avdelningen på piss (av en slump såvitt jag vet) men det var på sommaren kan hända att någon sommarvikarie såg det genom fönstren med utan att dom vågade ta tag i det också. Sommarvikarierna brukar inte riktigt våga agera om det blir fight eller liknande utom väntar ut det hela bara. Och jag hade precis pissat morgonpasset för dom var sena så fick sitta 3h i isol för att jag inte kunde pissa. Sjukt irriterande burkar alltid hålla mig tills efter upplåsning men denna gång var dom lite sen så tänkte att det inte fanns risk för att få pissa. Men så fel jag hade.
Varför dom fick för sig? Ja, för att jag och en annan gick och la oss för skulle jag ens sitta i TV rummet om pliten kom in fanns risken att jag skulle få åka tillbaka till en 1:a och det ville jag inte.
Hur man löser sånt? Jag bad killen följa med in i min "cell" där inne frågade jag om vi skulle köra.
Han blev skakis, sen sa jag samma sak i TV rummet att om någon nämnde en gång till att jag eller xxx hade golat på dom går vi in en och en och gör upp i Duschen (Stor handikapp WC med dusch osv) eller in i våra celler.
Kan säga att ingen vågade, dom där orten grabbarna håller bara ihop i "gäng" om man går hårt tillbaka mot dom så backar dom rätt snabbt.
Sen är det en jävla skvallerjunta mellan dom och dom ljuger som gudarna ska veta bla. alla håvar in minst 500k på ladd i månaden och alla har en "gun" eller en "tabbe" jämt ute osv.
Va en snubbe som enligt han själv fick 4 månader för 500g kola, haha.
När vi frågade hur det gick till sa han; Du skulle ha haft min advokat.
Jävla stålle.
Men långt ifrån alla är helt knäppa, fanns en del som kom in på 2-6månaders volter som va riktigt reko och då fanns inga problem. Och man blev som vilken polare som helst. Blir lätt så när man är upp i varandra 24/7 antingen kommer man bli bra vänner eller så kommer man hata varandra.
Du sitter inte på en 1a eller 2a utom en 3a vilket innebär att det gynnar dig själv att vara trevlig mot plitarna och ge inte dom huvudvärk utom är det ett nej eller liknande jiddra inte emot utom är det ett beslut som du fått nej på så överklagar du det formellt med papper och du behöver inte diskutera det med plitarna då det inte är dom som bestämmer sånt och dom orkar inte med ALLA jävla IDIOTER som inte fattar att dom sitter inne och mer eller mindre saknar all makt över sitt egna liv.
Jag skämtade med dom, va trevlig osv men jag umgicks inte med dom för det.
Sa bla när det var mörkt ute och jag kom gående strax innan inlåsning över gården då jag skulle utföra lite byteshandel på en annan avd. (bytte snusdosa mot två 1l kvarg

med en kock)
"Fan xxx vågar du gå här i mörkret själv? Har hört att det bara är kriminella som hänger här."
Pliten skrattade rätt rejält.
Alla som suttit längre tid fattar att detta är en bra taktik då på 3

r handlar det om uppförande när det kommer till permisar vem vill inte ha sin trappa jag lyckade få en riktigt fin permis trappa.
Fick till och med förlängd permis när jag redan var ute då jag ringde till min kontaktperson när jag va på permis.
Lär dig reglerna och lagarna, dom går att utnytta till din fördel på 3

r då dom plitarna är lite mer slappa såväl som kvinsp är.
Men generellt;
- Lägg dig inte i saker
- Se inget, hör inget osv osv
- Vänta tills efter upplåsning med att pissa
- Om någon muppar sig, stå upp för dig själv
- Ducka idioter, vill du ha det chill va reko och häng med långtidare
- Ljug inte, överdriv inte.
- Va ärlig med din dom, det kollas ibland upp beroende på vilken avd. du sitter på
- Va inget eller säg inget som du inte kan backa upp - Ibland händer det att dom testar dig.
- Vill du inte bli inblandad i saker, gå därifrån bara.
- Låna inte ut pengar till någon från kioskkortet.
- Har du inte pengar så ger du fan i att vara med på poker osv.
- Va trevlig mot plitarna. Det är ingen 1:a eller 2:a utom en sunkig 3:a. Det gynnar dig att vara trevlig med detta innebär det inte att du ska hänga med dom. Men ibland kan man dra skämt med dom osv. Du får känna dig för.
P.S Ja, det händer att kvinnliga plitar har förhållande med interner har aldrig haft det själv men hände 2ggr att andra interner hade det under min volta. Men det är inget det snackas om utom dom är rätt tyst om det, hade bra relation med dessa två därav att jag fick veta det.
Plomberingen på TV på 3

r är bara en klisterlapp så den kan man pilla bort lite snyggt (dom ramlar av ibland av sig själv med då MÅSTE du rapportera det direkt till plitarna annars blir det jobbigt)
När man pillat bort den lite snyggt kan man sätta tillbaka den också, perfekt med USB ingången på TV:n.
Så när någon har permis ber man dom smuggla in ett USB minne med lite filmer på, alltid gött.
Det är dom tjocka PS2

rna som är bäst, dom slimmade brukar kunna hacka osv i filmen helt kassa.
Gäller dock att du och din avd har lite stake med för USB minnet syns inte när det sitter bakom TV:n och när vi satt och glodde i TV rummet på en ny film kom en plit på fel tid och alla satt kvar och kollade så sa pliten;
"Detta är ju en ny film"
VI: Ja, riktigt nice.
Han: "När den är slut bör den inte spelas igen"
Så gick han, va dock en fd. militär som va helt less på sitt jobb och orkade inte bry sig om skit saker.
Lika vet varje jävla plit om att det finns flertal mobiler inne på anstalten därför går dom på kvällar ibland med någon grej som känner av om man ringer, surfar eller liknande oklart hur den fungerar men den visar väll om en viss frekvens sänder. Dom smyger runt kring fönstren osv.
Så har du mobil (jag tycker det är riktigt dumt) får du vara försiktig. Och göm den inte i cellen utom hitta ställen i avd där du kan gömma den. (Nej, jag kommer inte svara någon på PM eller liknande vart man kan gömma saker) samma här, du får känna av din avd. folk får inte skita ner sig när det blir förhör utom alla får bara säga att ingen känner sig vid denna mobil oavsett om dom hotar med xxx osv för dom kan inte ge något straff om dom inte vet vems mobilen är.
Edit:
Jävla vad jag skrev, nåja säkerligen någon som finner något intressant eller nyttigt inför sin volta.