2021-08-20, 09:13
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Går det att beställa cd-skivor från nätet direkt till den intagna?

Ja, ifall man får ta in CD skivor.

"Vanliga" CD skivor får man ha på klass 2 anstalter (Osäker vad som gäller för klass1).

Däremot är "brända" skivor förbjudna på både häkte och anstalt ( klass 1 och 2).

Det finns dock en del personer (mest på Instagram) som säljer/bränner skivor och har antagligen tillgång till så pass bra skrivare att skivorna ser så pass professionella ut att de passerar in, åtminstone på de lägre klassade anstalterna
Citera
2021-08-30, 01:08
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Ja, ifall man får ta in CD skivor.

"Vanliga" CD skivor får man ha på klass 2 anstalter (Osäker vad som gäller för klass1).

Däremot är "brända" skivor förbjudna på både häkte och anstalt ( klass 1 och 2).

Det finns dock en del personer (mest på Instagram) som säljer/bränner skivor och har antagligen tillgång till så pass bra skrivare att skivorna ser så pass professionella ut att de passerar in, åtminstone på de lägre klassade anstalterna

Kan säga såhär . Det är enklare än man tror då min erfarenhet är begränsad som intagen men däremot CD skivor är ju nåt de flesta har och det är mer o kolla i fodralet att de inte ligger nåt mer skit där i typ knark men brända skivor kommer in nästan dagligen 😂

Ja fick me en pärm in med filmer varav hälften va brända ....
Citera
2021-09-10, 09:36
Medlem
Jag förväntar mig att dömas till fängelse. Jag har LARO Subutex. Får jag behålla det el är det läge att börja trappa ur sig redan nu? Har inte varit rättegång än. Jag är kvinna. Vilken anstalt är bäst i så fall?
Citera
2021-09-17, 18:24
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Jag förväntar mig att dömas till fängelse. Jag har LARO Subutex. Får jag behålla det el är det läge att börja trappa ur sig redan nu? Har inte varit rättegång än. Jag är kvinna. Vilken anstalt är bäst i så fall?

Finns ingen anstalt som enkom tar emot narkomaner (tänker inte på anstalt med viss inriktning, ni som läst fängelselagen vet att INGEN anstalt utesluts vid behov), men det finns ett fåtal anstalt som erbjuder substitutionsbehandling i maximalt fyra månader innan villkorlig frigivning. Du kommer inte in på en avdelning om du har Subutex i systemet (om det går efter regelverket), utan du kommer sitta på isolering tills du är ren. F.ö sker all substitutionsbehandling i små isolerade grupper om ofta max fyra personer på en egen paviljong så att få plats på en kvinnoanstalt och få de sista fyra månaderna med sub kan du nog utesluta. Det är lång väntetid på dessa platser. Se det som en möjlighet att lägga ner, fast det är väl otänkbart för en kronisk LARO pundare.
Citera
2021-10-03, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Finns ingen anstalt som enkom tar emot narkomaner (tänker inte på anstalt med viss inriktning, ni som läst fängelselagen vet att INGEN anstalt utesluts vid behov), men det finns ett fåtal anstalt som erbjuder substitutionsbehandling i maximalt fyra månader innan villkorlig frigivning. Du kommer inte in på en avdelning om du har Subutex i systemet (om det går efter regelverket), utan du kommer sitta på isolering tills du är ren. F.ö sker all substitutionsbehandling i små isolerade grupper om ofta max fyra personer på en egen paviljong så att få plats på en kvinnoanstalt och få de sista fyra månaderna med sub kan du nog utesluta. Det är lång väntetid på dessa platser. Se det som en möjlighet att lägga ner, fast det är väl otänkbart för en kronisk LARO pundare.

Vad grundar du dessa uppgifter på,?
Det stämmer inte.
Den absolut senaste flugan ang Bubrenorfin pat, inom KV är att tabletter byts ut till depå injektion.
Ingen blir isolerad för att dem är positiva på någon drog, det vore administrativt omöjligt att isolera nyintagen pga positivt urinprov.
Då det tar ca 14 dagar att få ett svar.
Skulle du inte få ha din Buprenorfin så kommer den trappas ut, på någon vecka ungefär.
Prata med din läkare, be han och ta kontakt med anstalts läkaren.
Så du får korrekta svar du kan lita på.
Lycka till
Citera
2021-10-05, 13:18
Medlem
Har en anhörig som sitter på Hall.
Finns de någon som kan berätta hur det är där?
Citera
2021-10-10, 10:44
Medlem
Någon som har erfarenhet av anstalten Kolmården? Ska inställa mig nu på fredag i två månader.
Citera
2021-10-15, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21

Jag satt med folk som fick SUB, det var inga problem
Citera
2021-10-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatav
Jag satt med folk som fick SUB, det var inga problem

Lånar tråden lite med en fråga:

Har en fråga till er som kanske vet. Har en vän som blivit utsatt för våldtäkt där gärningsmannen fick 5 års fängelse i hovrätten och blev placerad på Salaanstalten där han suttit nu i några månader. I dagarna kom ett brev till henne där det kort står att han kommer förflyttas till Kumlaanstalten.

Hon undrar så klart varför han flyttas? Vad brukar anledningen vara ? Är det av rent praktiska skäl ? Har han fått problem med andra intagna ? Vad brukar orsaken vara?
Citera
2021-10-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVetEnDel
Lånar tråden lite med en fråga:

Har en fråga till er som kanske vet. Har en vän som blivit utsatt för våldtäkt där gärningsmannen fick 5 års fängelse i hovrätten och blev placerad på Salaanstalten där han suttit nu i några månader. I dagarna kom ett brev till henne där det kort står att han kommer förflyttas till Kumlaanstalten.

Hon undrar så klart varför han flyttas? Vad brukar anledningen vara ? Är det av rent praktiska skäl ? Har han fått problem med andra intagna ? Vad brukar orsaken vara?

Får man över 4 år så kommer man alltid att hamna på Riksmottagningen på Kumla för en personlig utredning första månaderna och få anstaltsplacering efteråt.
Citera
2021-10-18, 13:31
Medlem
koliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elnachogringo
Någon som har erfarenhet av anstalten Kolmården? Ska inställa mig nu på fredag i två månader.

två månader på kolmården ? vad har du gjort, snattat i kollekten?
ok , inför en sån kaffevolta finns bara ett svar, chilla, fika och smält in.
Bra plitar och mest lugna busar, inser att du redan är där när jag skriver
detta, men kanske sitter fler busar och undrar.
Citera
2021-10-27, 18:20
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolis
två månader på kolmården ? vad har du gjort, snattat i kollekten?
ok , inför en sån kaffevolta finns bara ett svar, chilla, fika och smält in.
Bra plitar och mest lugna busar, inser att du redan är där när jag skriver
detta, men kanske sitter fler busar och undrar.

2 mån på spa . Klockren beskrivning på alla 3or egentligen ..

Fika och ta de lugnt är de man gör . Lätt o gå upp i vikt bara 😆👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in