Citat:
Ursprungligen postat av
Gustavssons
Intressant att det låter som du verkligen vill ha en elbil och är nöjd med det. På mitt arbete så kan du inte längre välja diesel som förmånsbil. Ganska surt om du har ungar, hund mm så får du inte in en vettig elbil om du inte jobbar som chef och kan välja lite dyrare. Är du singel och samlar på frimärken och har noll fritidsintressen så funkar det såklart.
Jag har tre barn varav två i barnstol 😊
Men har förlikat mig en hel del med att inte köra det största.
Jag hade för några år sedan dåvarande Passat, med ett barn. På tok ”för stor”.
Nu kör jag V60 med tre barn, och det är ju ingen jättebil men fungerar faktiskt med hela familjen.
Till saken är ju att jag kör 99/100 resor ensam i bilen. Den resan man gör med hela familjen får vara lite trängre.
På semester etc. kör jag med takbox.
Jag är faktiskt inne på en XC40 P8, även om den inte är den modernaste elbilen. Men jag gillar Volvo och har en del med dem att göra i mitt jobb dessutom. Har rätt bra rabatt hos dem så kan få en med precis all tillgänglig utrustning för under 700 000:-
Annars ligger Tesla Model Y rätt. Den är lagom stor.
Jag har ingen begränsning i kostnad men med tanke på bonus nästa år vill arbetsgivare att jag gärna håller mig under 700 000:-
Model Y ligger över det, så vi får se.
Ska jag vara halvtråkig och billigast är väl Enyaq eller ID.4 bra val. Men jag är inte så imponerad av VAG faktiskt sedan jag körde Passat, men som elbilar är de väl rätt två vettiga modeller.
Ska du ha elbil? Förmodar det eftersom du skriver om ditt jobb?