Resultat: Elbil eller bensinbil är billigare alternativ?
Elbil
38,89%
98 röster
Bensinbil
61,11%
154 röster
2021-02-03, 18:26
Medlem
IF (försäkringsbolaget) kör reklam just nu där de påstår att elbil "lönar sig för de flesta" !

Länk : https://www.if.se/privat/forsakringa...rsakring/elbil

Hur räknar de? Jag skulle gärna vilja ha elbil men jag hittar ingen elbil som blir billigare än liknande bensin/diesel och då kan jag ändå "tanka" den hemma. "De flesta" bor väl i lägenhet utan den möjligheten?
Citera
2021-02-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
IF (försäkringsbolaget) kör reklam just nu där de påstår att elbil "lönar sig för de flesta" !

Hur räknar de? Jag skulle gärna vilja ha elbil men jag hittar ingen elbil som blir billigare än liknande bensin/diesel och då kan jag ändå "tanka" den hemma. "De flesta" bor väl i lägenhet utan den möjligheten?
Läste just att ett hål i karossen kan kosta 350 000 att reparera. Billigt ? Bara att skrota bilen.
Citera
2021-02-03, 18:31
Medlem
Citat:

Nej de är åt helvete för dyra och de billiga har ingen tillräcklig räckvidd plus att de höjer priserna på laddningsstolparna typ 3 dubbelt hos tex teslas stolpar så det är ett jävla bojsänke med elbil.
Citera
2021-02-03, 18:33
Medlem
yz44s avatar
Citat:

Är det i reklamfilmen de påstår detta för jag ser inget i texten och har ingen lust att se reklamen.
Citera
2021-02-03, 18:35
Medlem
Opaques avatar
För de som bara vill köra från punkt a till b och kör kanske 7-8 mil per dag blir elbilar bara onödigt dyrt, kostar kanske det dubbla mot en bensinbil i den minsta klassen samt värdeförlusten följer med.
Citera
2021-02-03, 18:41
Medlem
Melange5738s avatar
Fattar inte vad ni dillar om, en VW ID3 kostar 40k SEK och minsta batterikapacitet på 58 kWh. 200 hästar.

Köper ni en bil med förbränningsmotor 2021 så borde ni fan åka för hjärn-MRI.
Citera
2021-02-03, 18:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Du är dum i huvudet. De flesta svenskar bor så att det inte finns möjlighet att ladda en elbil.
Citera
2021-02-03, 18:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Du borde nog byta elbolag isf. Maxkostnaden i Sverige på el ska vara drygt 2,5 SEK per kWh.
Citera
2021-02-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Är det i reklamfilmen de påstår detta för jag ser inget i texten och har ingen lust att se reklamen.

Ja det sägs ordagrant i reklamfilmen att "elbil är billigare för de flesta"
Citera
2021-02-03, 18:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du är dum i huvudet. De flesta svenskar bor så att det inte finns möjlighet att ladda en elbil.

Du menar att en majoritet av svenskarna bor i lägenhet? Näpp så erente. Du menar att en majoritet inte har el hemma?
Citera
2021-02-03, 18:47
Medlem
Citat:
Du borde nog byta elbolag isf. Maxkostnaden i Sverige på el ska vara drygt 2,5 SEK per kWh.

Citera
2021-02-03, 18:49
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Fattar inte vad ni dillar om, en VW ID3 kostar 40k SEK och minsta batterikapacitet på 58 kWh. 200 hästar.

Till det priset köper jag gärna flera, något du kan ordna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in