2021-12-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vad jag vet är att i 2015/2016 höjdes barnbidraget i Polen till 1000kr i månaden per barn. Före denna höjning låg det betydligt lägre.
I vissa polska medier spreds dock en helt annan bild av Beata. Hennes familj tvingades läsa antydningar om att Beata rymt från sin man och höll sig undan.
Det gick rykten om att hon skulle ha tömt sin makes konto på pengar.
Men inget av det stämde.

https://www.aftonbladet.se/a/G35bgJ
Citera
2021-12-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på din icke-trovärdighet i tråden, så TROR jag i mycket, till skillnad från att sitta och fabulera för att plantera dumheter. Beatas anmälningar är fakta och båda var på förhör i närtid. Fakta är också den ansökan om kontaktförbud. Fakta är också en skilsmässoansökan. Inget av dessa hade lämnats in om detta var en kvinna som blivit väl behandlad av sin man. C ville inte skiljas. Uppenbarligen trivdes han i äktenskapet och ville fortsätta att använda Beata som slagpåse.

Vill man snurra till det och plantera vansinniga teorier så är det uppenbarligen ok i forumet. Men jag är inte intresserad av det.

Jag tycker att det du skriver känns rimligt. Jag funderar på att B kanske under ett bråk sa att hon tänkte ansöka om vårdnaden om barnet. Det kan få vem som helst att gå i taket. C visste att hon hade en hållhake på honom med tidigare misshandel och kontakt med polisen. Han var desperat, ville ställa allt till rätta (kolla in hans facebook där han hyllar henne m.m med sångtexter) B är iskall och vill skiljas och dessutom ha egen vårdnad. Han ser rött…
Citera
2021-12-01, 21:45
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Två av barnen bor väl hos stackars Piotr som blev brutalt lämnad för några år sen? Hoppas att han och de två barnen har hämtat sig efter de senaste månadernas traumatiska händelser?
De två barnen? Hur tror du de andra barnen har det?

Länken har du kommenterat innan med att det fanns bilder på att C minsann också var misshandlad.
Men några bilder på detta kunde inte visas!
Senast redigerad av Zicksack 2021-12-01 kl. 21:51.
Citera
2021-12-01, 21:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Axelrem, snöre, smalt skärp. Den bilden är väldigt talande för vad hon utsatts för under lång tid. Dock tror jag han, som många förövare, varit försiktig med var han slog henne.Så där kan man inte gå till jobbet. Man "ramlar" inte i trappan en gång i månaden eller två.
Njo, det kan man. Det finns smink och polotröja/scarf. Jag har jobbat på samma ställe som en som kunde.
Citera
2021-12-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
I vissa polska medier spreds dock en helt annan bild av Beata. Hennes familj tvingades läsa antydningar om att Beata rymt från sin man och höll sig undan.
Men inget av det stämde.

Man kan ju undra var alla felaktiga rykten om rymning, och pengastöld kommer ifrån🙄. Det vet vi ju.
Skönt att få en riktig bild av Beata istället för skiten man läser här.
Citera
2021-12-01, 21:55
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tråden handlar inte om ”stackars Piotr”, den handlar om Beata som blev dödad av idioten Cezary!
Vill du diskutera relationer så finns det säkert passande trådar (för incels)

OT
Har det framkommit vem hon senast var i kontakt med - vänner, anhöriga?

Instämmer! Börjar bli aningen tjatigt med denne ”stackars Piotr”. Denna tråd far runt i otaliga sidospår.
Citera
2021-12-01, 21:55
Medlem
Beata Ratzman ville lämna den våldsamme maken.
Hon skickade bilder till sin familj på skador hon sa att han orsakat.

Hon fick över två av barnen till Sverige men två är kvar i Polen än idag på grund av en vårdnadstvist, säger en av systrarna.

Men inget av det stämde.

Citera
2021-12-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
När det ringdes in och anmälde henne försvunnen, så bör man se direkt att det finns anmälan om misshandel gjord, och då gå in rätt hårt att leta, vilket kanske inte hade räddat henne.
Sen om man tänker dom som såg henne hoppa in i bilen, påstås sig sett att han var vansinnig, borde dom reagerar?

Vad skulle ni gjort i det läget?

Borde hennes Mamma peppa henne redan Första gången hon blev slagen?

Hade det varit Min dotter (inte för att tracka ner på någon, då ”normalt” betyder olika för olika personer) då hade jag Åkt dit och tagit med henne och barnen!

Polisen: när dom får in anmälan gällande sådant, kan tänka mig att hon visat upp bevis, bör dom inte direkt hjälpa henne komma ifrån mannen?
Dom gick in hårt från början, C greps 02,10, flera förhör med olika personer hölls under natten. Natten söndag till måndag gjordes även sökningarna med helikopter utöver sökningarna på marken. Problemet är ju att innan du börjar söka måste du ta reda på i vilka områden du ska börja söka. Och det går ju inte på 10 sek. Hennes anmälan ang misshandel etc hade det startas en förundersökning på redan. Hennes mamma ville hämta hem B och barnen men som B sa till sin mamma: Jag trivs i Sverige och vill stanna här, allt börjar se ljust ut för mig nu. Som mamma kan du inte tvinga din vuxna dotter att flytta hur gärna du än vill det.
Citera
2021-12-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ok. Tack! Vad är "familjebidrag" då? Vet du?
Har du mer än 1 barn så får du familjebidraget som då blir 1000kr/barn i månaden. Har du endast 1 barn får du ett barnbidrag som räknas ut efter hur mycket du tjänar i månaden.
Fel av mig, avgörs om du ligger över eller under en bestämd inkomstsumma i månaden. Alltså för 1 barn
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2021-12-01 kl. 22:06.
Citera
2021-12-01, 22:06
Medlem
Citat:
Har du mer än 1 barn så får du familjebidraget som då blir 1000kr/barn i månaden. Har du endast 1 barn får du ett barnbidrag som räknas ut efter hur mycket du tjänar i månaden.
Tack. Ingen förmögenhet alltså😊
Citera
2021-12-01, 22:07
Medlem
Citat:
Dom gick in hårt från början, C greps 02,10, flera förhör med olika personer hölls under natten. Natten söndag till måndag gjordes även sökningarna med helikopter utöver sökningarna på marken. Problemet är ju att innan du börjar söka måste du ta reda på i vilka områden du ska börja söka. Och det går ju inte på 10 sek. Hennes anmälan ang misshandel etc hade det startas en förundersökning på redan. Hennes mamma ville hämta hem B och barnen men som B sa till sin mamma: Jag trivs i Sverige och vill stanna här, allt börjar se ljust ut för mig nu. Som mamma kan du inte tvinga din vuxna dotter att flytta hur gärna du än vill det.

Ja jag vet att dom sökte, så polisen just dagen hon försvann hade nog aldrig hunnit.

Hon skickade bilder till sin mor redan förra sommaren, anmäler honom för misshandel från 2016…..det ska aldrig behöva pågå så länge. Vi vet att hennes mor viste redan förra året….hon behövde inte ta henne till Polen, men peppa henne att lämna honom DIREKT.
Jag har min åsikt då jag sett, hört för många som lever med en person spm misshandlar dom.
Noll tolerans i Min värd
Citera
2021-12-01, 22:08
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Bilen hittades i direkt närhet till där kroppen påträffades. Civila likhundar har sökt där, polisen i viss mån och fikk för flera veckor sedan. Varför större pådrag inte har gjorts där tidigare är mer än vad jag kan förstå. Kan det vara så enkelt att polisen har gjort misstag?

Jag hittar bara att FIKK gjorde ett sök som utgick ifrån Oxie. Har det varit andra man inte gått ut med? Hittar grupper som sökt Oxie, Käglinge, Arrie men inte Svedala. Kan du länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in