Här upprepar ju O att mamma blivit lämnad i skogen. Han är jätteledsen, gråter, kissar på sig. Inte verkar han tro att mamma åkt med någon kompis i det här läget."Alexander följer med in och
väcker Oskar. Han upplevs som väldigt ledsen och har kissat på sig."
"Pappa tog mammas telefon och gav inte tillbaka den."
" Jag minns inte hur jag kom till
bokskogen. Pappa sa att mamma skulle köra med en kompis bil tillbaka hit. Men jag vet inte
vart mamma har kört."
"[i]Senare under natten - cirka klockan 02.50- vaknar Oskar igen och är väldigt ledsen. Sofi
kramar om Oskar och går ut i köket där jag och mina kollegor sitter. Vi frågar Oskar varför
han är ledsen. Oskar gråter nu väldigt mycket och vägrar prata med mig och mina kollegor.
Han vill inte heller prata med Sofi. Sofi lägger Oskar igen.
Sofi berättar att Oskar sagt upprepade gånger jag tror att pappa lämnat mamma i skogen. "
Här upprepar O att han tycker att det är konstigt och lite läskigt. Exakt vad som han tycker är konstigt och läskigt får vi inte veta, men man kan tolka det som att O fått höra att hon åkt med en kompis, men att hon är någon annanstans. Det är det som han tycker är konstigt och läskigt?"FL: Vad gjorde mamma?
DH: Att körde med sin vän till husen.
FL: Hon körde med sin vän till huset.
DH: Ja.
FL: Mmm. Mmm. Berätta mer.
DH: Och sen min mamma jag tror att hon är där längre. (ohörbart, 06:24 – 06:26) o min pappa
tog hennes telefon (ohörbart, 06:29 – 06:30),
FL: Vad sa du?
DH: O, o min mamma tog hennes telefon tillbaks.
FL: Mmm.
DH: Jag menar min pappa tog hennes telefon. O ge inte tillbaks.
FL: Okej. Han tog hennes telefon o gav inte den tillbaks. Mmm. Mmm. O vad hände sen?
DH: Och sen vi körde (ohörbart, 06:58).
FL: Mmm. Berätta mer om de.
DH: O nu vi kan inte ringa till mamma (ohörbart, 07:07) och kan inte se var hon är för att hon
har ingen telefon.
DH: Visar bara pappa när vi kollar."
DH: Ohörbart, 07:20 – 07:22. […] Och min kompis (ohörbart, 07:24 – 07:25) mmm, om, om
Filip (ohörbart, 07:28 – 07:29) nånstans (ohörbart, 07:30 – 07:32), hostning, 07:33 – 07:35)
sen hon nån annanstans.
Dialogutskrift av Oskars förhör del1, PM, 2021-09-25 14:13 diarienr: 5000-K1149882-21 13
DH: Så de lite konstigt.
DH: O de är lite läskigt. O de kan bli (ohörbart, 07:51 – 07:52), Eller en eh (ohörbart, 07:56 –
08:00).
FL: Mmm. Mmm. Du säger att det kan bli läskigt. Vad är de som kan bli läskigt?
DH: Att hon har (ohörbart, 08:13 – 08:20) på parkering (ohörbart, 08:21 – 08:22), (hostning,
08:23 – 08:26), (ohörbart, 08:27 – 08:34).
FL: Mmm. Okej. Hhrrmm. Berätta allt du kan om Bokskogen.
DH: Så dom pratade lite o gå i bilen och sen min pappa sa att hon blev arg sen hon körde med
eh sin vän tillbaks hem.
DH: O hon är inte där o hon ing, har ingen telefon.
DH: Jag tror hon är hos sin vän och, och sen eh, när jag var redan hemma (ohörbart, 09:23 –
09:24) att (ohörbart, 09:27 – 09:31) idag morgon när mina bröder o där som jag sover nu eh,
(ohörbart, 09:41 – 09:43) mamma och hon gick in tror jag.
DH: O de var lite konstigt för båda nycklarna är inne och polisen, eh, jag menar (ohörbart,
09:57 – 09:58) nycklarna. Till vår hus.
DH: Och sen nu kan vi inte hämta våra kläder där och…
DH: […] O min mamma kommer inte då får hon (ohörbart, 10:16) kläder där.
DH: Eller så ska vi gå nån annanstans (ohörbart, 10:22 – 10:23).
FL: Mmm. Mmm. Mmm. Okej. Mmm. Berätta allt som hände igår.
DH: De var de jag faktiskt sa.
FL: Mmm. Men berätta igen så att jag förstår.
DH: Att min mamma, min pappa tog min mammas telefon. "
Här upprepar ju O att mamma blivit lämnad i skogen. Han är jätteledsen, gråter, kissar på sig. Inte verkar han tro att mamma åkt med någon kompis i det här läget."Alexander följer med in och
väcker Oskar. Han upplevs som väldigt ledsen och har kissat på sig."
"Pappa tog mammas telefon och gav inte tillbaka den."
" Jag minns inte hur jag kom till
bokskogen. Pappa sa att mamma skulle köra med en kompis bil tillbaka hit. Men jag vet inte
vart mamma har kört."
"[i]Senare under natten - cirka klockan 02.50- vaknar Oskar igen och är väldigt ledsen. Sofi
kramar om Oskar och går ut i köket där jag och mina kollegor sitter. Vi frågar Oskar varför
han är ledsen. Oskar gråter nu väldigt mycket och vägrar prata med mig och mina kollegor.
Han vill inte heller prata med Sofi. Sofi lägger Oskar igen.
Sofi berättar att Oskar sagt upprepade gånger jag tror att pappa lämnat mamma i skogen. "
Här upprepar O att han tycker att det är konstigt och lite läskigt. Exakt vad som han tycker är konstigt och läskigt får vi inte veta, men man kan tolka det som att O fått höra att hon åkt med en kompis, men att hon är någon annanstans. Det är det som han tycker är konstigt och läskigt?"FL: Vad gjorde mamma?
DH: Att körde med sin vän till husen.
FL: Hon körde med sin vän till huset.
DH: Ja.
FL: Mmm. Mmm. Berätta mer.
DH: Och sen min mamma jag tror att hon är där längre. (ohörbart, 06:24 – 06:26) o min pappa
tog hennes telefon (ohörbart, 06:29 – 06:30),
FL: Vad sa du?
DH: O, o min mamma tog hennes telefon tillbaks.
DH: Jag menar min pappa tog hennes telefon. O ge inte tillbaks.
FL: Okej. Han tog hennes telefon o gav inte den tillbaks. Mmm. Mmm. O vad hände sen?
DH: Och sen vi körde (ohörbart, 06:58).
FL: Mmm. Berätta mer om de.
DH: O nu vi kan inte ringa till mamma (ohörbart, 07:07) och kan inte se var hon är för att hon
har ingen telefon.
DH: Visar bara pappa när vi kollar."
DH: Ohörbart, 07:20 – 07:22. […] Och min kompis (ohörbart, 07:24 – 07:25) mmm, om, om
Filip (ohörbart, 07:28 – 07:29) nånstans (ohörbart, 07:30 – 07:32), hostning, 07:33 – 07:35)
sen hon nån annanstans.
Dialogutskrift av Oskars förhör del1, PM, 2021-09-25 14:13 diarienr: 5000-K1149882-21 13
DH: Så de lite konstigt.
DH: O de är lite läskigt. O de kan bli (ohörbart, 07:51 – 07:52), Eller en eh (ohörbart, 07:56 –
08:00).
FL: Mmm. Mmm. Du säger att det kan bli läskigt. Vad är de som kan bli läskigt?
DH: Att hon har (ohörbart, 08:13 – 08:20) på parkering (ohörbart, 08:21 – 08:22), (hostning,
08:23 – 08:26), (ohörbart, 08:27 – 08:34).
FL: Mmm. Okej. Hhrrmm. Berätta allt du kan om Bokskogen.
DH: Så dom pratade lite o gå i bilen och sen min pappa sa att hon blev arg sen hon körde med
eh sin vän tillbaks hem.
DH: O hon är inte där o hon ing, har ingen telefon.
DH: Jag tror hon är hos sin vän och, och sen eh, när jag var redan hemma (ohörbart, 09:23 –
09:24) att (ohörbart, 09:27 – 09:31) idag morgon när mina bröder o där som jag sover nu eh,
(ohörbart, 09:41 – 09:43) mamma och hon gick in tror jag.
DH: O de var lite konstigt för båda nycklarna är inne och polisen, eh, jag menar (ohörbart,
09:57 – 09:58) nycklarna. Till vår hus.
DH: Och sen nu kan vi inte hämta våra kläder där och…
DH: […] O min mamma kommer inte då får hon (ohörbart, 10:16) kläder där.
DH: Eller så ska vi gå nån annanstans (ohörbart, 10:22 – 10:23).
FL: Mmm. Mmm. Mmm. Okej. Mmm. Berätta allt som hände igår.
DH: De var de jag faktiskt sa.
FL: Mmm. Men berätta igen så att jag förstår.
DH: Att min mamma, min pappa tog min mammas telefon. "
Du måste vara medlem för att kunna kommentera