2021-12-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det vore iså fall inte första misstaget malmöpolisen gjort i denna utredning. Dom väntade nästan 1 vecka med att förhöra upphittarna av väskan. Axelremmen saknades redan då och att ingen drog slutsatsen att den kunde vara mordvapen är märkligt. Sen kunde dom inte hålla hemligt att det var Beata dom hittat redan på lördagen innan den officiella identifiering var klar.

Håller med dig, många misstag har gjorts här.
Citera
2021-12-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tror du barnen fick lägga sig hungriga när "familjebidraget" försvann helt plötsligt? Vad tror du hon använde pengarna till?

Var det inte en blåtira?

Hur förklarar du förresten bilden som visades för Barby?

Som sagt, familjer får hjälp med kuponger/lappar dom kan köpa mat för och typ konserver, det är inte så nice nere i Polen, i Svea får du pengar….

Du kollar Fakty tidningen hela tiden där finns 2 bilder på henne, på en av bilderna har hon både blåmärken i ansikte men oxå ett märke vid halsen, Stort!
Citera
2021-12-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Precis, och 4 barn på det också som Beata hade störst ansvar för.
Ursäkta men hon hade 3 barn att ta hand om, en på 14 , en på 11 och den minsta på 7.
Citera
2021-12-01, 20:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Ja, det är exakt vad jag menar. Klandrar dock polisen mest. De frivilliga har gjort mycket. Polisen borde ha gjort mer och agerat annorlunda. Flera misstag har begåtts. Hon hade kunnat hittats långt innan.
Tror du att hon skulle kunna hittats vid liv om polisen agerat annorlunda?
Citera
2021-12-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Visa gärna den bilden, för den har jag missat!

Titta på andra bilden där hon är slagen. Halsen…
https://www.google.com/amp/s/www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/beata-ratzman-zaginiecie-polki-w-szwecji-gdzie-jest-beata-ratzman/80xmt6n.amp
Citera
2021-12-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Titta på andra bilden där hon är slagen. Halsen…
https://www.google.com/amp/s/www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/beata-ratzman-zaginiecie-polki-w-szwecji-gdzie-jest-beata-ratzman/80xmt6n.amp
Strypmärket är riktigt obehagligt.
Citera
2021-12-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Strypmärket är riktigt obehagligt.

Visst är det, det ser dock inte ut att va gjort ”för hand” utan kanske tom har varit en axelrem från en väska?

Jag är rädd att han kommer åka fast för dråp
Citera
2021-12-01, 21:02
Medlem
Citat:
Visst är det, det ser dock inte ut att va gjort ”för hand” utan kanske tom har varit en axelrem från en väska?

Jag är rädd att han kommer åka fast för dråp
Axelrem, snöre, smalt skärp. Den bilden är väldigt talande för vad hon utsatts för under lång tid. Dock tror jag han, som många förövare, varit försiktig med var han slog henne. Så där kan man inte gå till jobbet. Man "ramlar" inte i trappan en gång i månaden eller två.
Citera
2021-12-01, 21:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Precis, och 4 barn på det också som Be*t* hade störst ansvar för.

Två av barnen bor väl hos stackars Piotr som blev brutalt lämnad för några år sen? Hoppas att han och de två barnen har hämtat sig efter de senaste månadernas traumatiska händelser?
Citera
2021-12-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ursäkta men hon hade 3 barn att ta hand om, en på 14 , en på 11 och den minsta på 7.

Dessa barn har varit utan sin mamma i nästan en månad. De är söner till Beata Ratzman, som försvann i Sverige. "Ta oss till Polen"

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/beata-ratzman-zaginela-w-szwecji-jej-synowie-trafili-do-rodziny-zastepczej/566dhp4
Citera
2021-12-01, 21:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Som sagt, familjer får hjälp med kuponger/lappar dom kan köpa mat för och typ konserver, det är inte så nice nere i Polen, i Svea får du pengar….

Tack men vad gjorde B då med familjebidraget som hon tog med sig om det var kuponger? Enligt Piotr så försvann väl både hon och bidraget?

Citat:
Du kollar Fakty tidningen hela tiden där finns 2 bilder på henne, på en av bilderna har hon både blåmärken i ansikte men oxå ett märke vid halsen,

Kan inte du länka? Jag hittar inte artikeln just nu. Lite samarbete tack!
Citera
2021-12-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tror du att hon skulle kunna hittats vid liv om polisen agerat annorlunda?

När det ringdes in och anmälde henne försvunnen, så bör man se direkt att det finns anmälan om misshandel gjord, och då gå in rätt hårt att leta, vilket kanske inte hade räddat henne.
Sen om man tänker dom som såg henne hoppa in i bilen, påstås sig sett att han var vansinnig, borde dom reagerar?

Vad skulle ni gjort i det läget?

Borde hennes Mamma peppa henne redan Första gången hon blev slagen?

Hade det varit Min dotter (inte för att tracka ner på någon, då ”normalt” betyder olika för olika personer) då hade jag Åkt dit och tagit med henne och barnen!

Polisen: när dom får in anmälan gällande sådant, kan tänka mig att hon visat upp bevis, bör dom inte direkt hjälpa henne komma ifrån mannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in