2021-11-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Är det där låsbytet verifierat på något sätt, eller är det en trådsanning?

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Tror inte det är verifierat över huvudtaget.
Hon hade fått skyddat boende. Och när polisen, efter anmälan, upptäckte att hon inte fanns där så åkte de hem till mannen varvid han greps. Hon bodde alltså inte i gemensam bostad vid tillfället, såvitt jag uppfattade av de inledande artiklarna. Och ang låset som byttes, är det spritt i tråden av nån som inte är speciellt förtjust i BR. Det "stackars maken" hade sovit utanför dörren. Skrevs det här. Det finns en hel del trådsanningar i tråden, vilket är väldigt tråkigt.

Sen kan man ifrågasätta varför hon fortfarande var skriven på makens adress, när man efter hennes död släppte uppgifterna i ratsit.se. Men hon ska ju vara skriven nånstans, och det kanske helt enkelt inte hunnits med att skaffa någon annan adress, särskild adress. Men det är bara spekulationer från min sida.
Citera
2021-11-27, 21:44
Medlem
Citat:
Rent hypotetiskt skulle det ju då kunna vara så att han glömt nyckeln och hon vägrat släppa in honom. En fjäder som blivit en höna.
Tänker också att om hon nu var på väg att flytta då hon fått ny bostad av kommunen så varför byta lås? Nä låter inte helt rimligt.
Citera
2021-11-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tror alltså att allt hade kunnat undvikas om hon inte bytte lås på deras gemensamma bostad? Att han inte tog kontakt med polisen berodde kanske på att han inte visste hur han skulle gå tillväga?

Eller så berodde det på att låset inte var bytt? Eller för att han redan hade misshandelsanmälningar på sig hos polisen? Eller att hela historien är lögn? Det är ruggigt mycket skit som spritts i den här tråden.
Citera
2021-11-27, 21:47
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Han hade blivit anklagad för hot mm innan av B.

Ja, och det är säkert med sanningen överensstämmande, hot, misshandel och vad var det mer?

Tro mig, jag har sett dessa supande polacker, litauer och andra fd öststatare på kvarterskrogen på Augustenborgstorget....Inga trevliga män...och definitivt inget "pojkvänsmaterial" alls. Stackars Beata som trodde sig få ett bra liv tillsammans med C
Citera
2021-11-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon hade fått skyddat boende. Och när polisen, efter anmälan, upptäckte att hon inte fanns där så åkte de hem till mannen varvid han greps. Hon bodde alltså inte i gemensam bostad vid tillfället, såvitt jag uppfattade av de inledande artiklarna. Och ang låset som byttes, är det spritt i tråden av nån som inte är speciellt förtjust i BR. Det "stackars maken" hade sovit utanför dörren. Skrevs det här. Det finns en hel del trådsanningar i tråden, vilket är väldigt tråkigt.

Sen kan man ifrågasätta varför hon fortfarande var skriven på makens adress, när man efter hennes död släppte uppgifterna i ratsit.se. Men hon ska ju vara skriven nånstans, och det kanske helt enkelt inte hunnits med att skaffa någon annan adress, särskild adress. Men det är bara spekulationer från min sida.
Får du skyddade personuppgifter står du kvar på din gamla adress just för att ingen ska kunna söka upp dig.
Citera
2021-11-27, 21:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Eller så berodde det på att låset inte var bytt? Eller för att han redan hade misshandelsanmälningar på sig hos polisen? Eller att hela historien är lögn? Det är ruggigt mycket skit som spritts i den här tråden.
Ja verkligen! Hobbypolacken planterade och idisslaren tuggade.
Citera
2021-11-27, 22:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Får du skyddade personuppgifter står du kvar på din gamla adress just för att ingen ska kunna söka upp dig.
Jag hade för mig att de skrevs på kvinnojourens adress och att posten gick dit. Hur får de annars sin post om den gamla adressen står kvar?
Citera
2021-11-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Ja, och det är säkert med sanningen överensstämmande, hot, misshandel och vad var det mer?

Tro mig, jag har sett dessa supande polacker, litauer och andra fd öststatare på kvarterskrogen på Augustenborgstorget....Inga trevliga män...och definitivt inget "pojkvänsmaterial" alls. Stackars Beata som trodde sig få ett bra liv tillsammans med C

Och jag bor i Malmö så därför engagerar jag mig.

Maken var sedan försvinnandet häktad, misstänkt för människorov, misshandel, skadegörelse och olaga hot. (Detta är ändrat till mord som vi vet).

Några veckor innan försvinnandet anmälde Beata maken för bland annat misshandeln. Hon hade även lämnat in en skilsmässoansökan och ansökt om kontaktförbud mot maken, men hennes begäran om kontaktförbud avslogs av åklagare.

Det med låset har stått i tråden.
Citera
2021-11-27, 22:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Och jag bor i Malmö så därför engagerar jag mig.

Maken var sedan försvinnandet häktad, misstänkt för människorov, misshandel, skadegörelse och olaga hot. (Detta är ändrat till mord som vi vet).

Några veckor innan försvinnandet anmälde Beata maken för bland annat misshandeln. Hon hade även lämnat in en skilsmässoansökan och ansökt om kontaktförbud mot maken, men hennes begäran om kontaktförbud avslogs av åklagare.

Det med låset har stått i tråden.
En trådsanning alltså.
Citera
2021-11-27, 22:10
Medlem
Citat:
Är det där låsbytet verifierat på något sätt, eller är det en trådsanning?

Vet inte, har läst det i tråden.
Citera
2021-11-27, 22:32
Medlem
Citat:

Tack! Bra info!
Har undrat över det här (skyddat boende/låsbyten som några sitter och hittar på om, om och om igen)

För många troll i tråden…
Citera
2021-11-27, 22:42
Medlem
Citat:
Jag hade för mig att de skrevs på kvinnojourens adress och att posten gick dit. Hur får de annars sin post om den gamla adressen står kvar?
Har du fått skyddad identitet brukar all post gå via skatteverket som förmedlar vidare den. Nu såg jag precis att B hade fått igenom en sekretessmarkering hos skatteverket som är det lägsta skydd.

En sekretessmarkering är den lägre graden av skyddade personuppgifter. En sekretessmarkering är en administrativ åtgärd som gör det svårare för andra att ta del av dina personuppgifter i folkbokföringsregistret. Sekretessmarkeringen omfattar alla dina personuppgifter.

En sekretessmarkering fungerar som en varningssignal för Skatteverket och andra myndigheter om att en prövning ska göras innan uppgifterna om dig lämnas ut. Det är alltså ingen absolut sekretess. En sekretessmarkering är en administrativ åtgärd som motsvarar hemligstämpeln på ett dokument.

Vem kan få sekretessmarkering?
Skatteverket kan registrera en sekretessmarkering om det finns risk för att du utsätts för brott, förföljelse eller allvarliga trakasserier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in