2021-12-01, 14:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker också det var lite konstigt, men...

Lundh: En fråga Victor Edvardsen som gjort det bra i Degerfors, hur kommer det sig att han inte är med?
Janne: Vi bedömer att han inte är lika lovande/utvecklingsbar som de andra(anfallarna, Jansson, Ludwigsson, Sarr) när vi jämför. Han har varit med hela vägen i diskussionen men föll bort på slutet.

Låter som en ruggigt dålig bortförklaring. På vilket sätt är Ludwigson mer utvecklingsbar? Trams.
Citera
2021-12-01, 14:20
Medlem
Korders avatar
Däremot är det synd att Filip Dagerstål inte är med. Han borde förstås få chansen i riktiga A-landslaget istället, men nu när han inte fått det utan man föredrar medelmåttor från Allsvenskan så kan man ju tycka att det är värt att kika på honom i januariturnén i alla fall.
Citera
2021-12-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Låter som en ruggigt dålig bortförklaring. På vilket sätt är Ludwigson mer utvecklingsbar? Trams.

Finns en del som inte direkt är lovande:

Joseph Baffo - 29 år
Carl Johansson - 27 år
Simon Strand - 28 år
Ludwigson - 28 år

Otroligt konstigt sagt av Janne Andersson.
Citera
2021-12-01, 15:07
Medlem
Minns inte riktigt vilka lag som hade tackat nej, men om någon kommer ihåg mer så:

Nordsjaelland - Daniel Svensson
Aarhus - Eric Kahl
Köpenhamn - Roony Bardghji? Hoppas väl inte han hade tagit ut Bengtsson eller Johnsson till januariturnén
Rostov - Armin Gigovic eller Pontus Almqvist
Citera
2021-12-01, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Minns inte riktigt vilka lag som hade tackat nej, men om någon kommer ihåg mer så:

Nordsjaelland - Daniel Svensson
Aarhus - Eric Kahl
Köpenhamn - Roony Bardghji? Hoppas väl inte han hade tagit ut Bengtsson eller Johnsson till januariturnén
Rostov - Armin Gigovic eller Pontus Almqvist

Malmö sa också nej till att släppa spelare eftersom säsongen varit så intensiv. Janne säger att han aldrig hörde av sig till spelare, men Lewicki, Olsson och Brorsson nämndes i Fotbollskanalens artikel som troliga namn. Personligen tror jag även att Larsson kan ha varit aktuell. Sarr får följa med eftersom han varit utlånad och inte behöver lika mycket semester.
Citera
2021-12-01, 15:21
Medlem
Citat:

Joseph Baffo - 29 år
Carl Johansson - 27 år
Simon Strand - 28 år
Ludwigson - 28 år

Fan vad sjukt att Baffo är 29 nu. Hade tippat på 25 max.
Citera
2021-12-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Fan vad sjukt att Baffo är 29 nu. Hade tippat på 25 max.

Milosevic är ju också 29 år, båda var med när U21 tog EM guld. De är så ”gamla” nu.
Citera
2021-12-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Jag tycker båda har visat att dom är bra, fast det är ju olika karaktärer.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Han ville alltså premiera yngre spelare, och den enda äldre liraren som kom med var Ludwigson. Vilket inte är så konstigt, det är ju en nog så bra spelare som Edvardsen och som trots allt var aktuell redan förra året men då ställdes ju turnén in pga covid. Dessutom med ett mindre labilt psyke vilket nog Janne uppskattar.

Jag tycker nog dom hade kunnat ta med honom ändå, men men, det är en ganska intressant trupp i det stora hela.

Edvardsen är lite speciell, spelmissbruket sägs ju vara något som han kommit ur, så det borde ju inte vara något problem, resten av hans karaktär tycker jag är lite underhållande men han går nog inte hem i alla läger. Jag tror nog inte han går under av att missa detta dock, känns som gubbe som kanske snarare tar det som en morot att jobba ännu hårdare och prestera ännu bättre. Det skall bli intressant att se vad som händer med honom nu i vinter, nu har han 1 år kvar på kontraktet så om Degerfors vill få en hyfsad peng för honom så är det dags att sälja i Januari och det tror jag nog också att dom kommer göra, frågan är väl bara om han stannar i AS eller flyttar utomlands.
Citera
2021-12-01, 18:27
Medlem
Citat:

Joseph Baffo - 29 år
Carl Johansson - 27 år
Simon Strand - 28 år
Ludwigson - 28 år

Lite äldre spelare kan ju fortfarande vara utvecklingsbara, det är det Janne pratade om där han använder Danielson på ett exempel på en spelare som kunnat utvecklas trots sin ålder, han var ju typ 30 år när han gjorde landslagsdebut, sedan är han ingen världsback såklart.

Sedan är ju vissa för gamla, Ante Johansson har haft en riktigt bra säsong men han är ju för gammal. haha

Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Malmö sa också nej till att släppa spelare eftersom säsongen varit så intensiv. Janne säger att han aldrig hörde av sig till spelare, men Lewicki, Olsson och Brorsson nämndes i Fotbollskanalens artikel som troliga namn. Personligen tror jag även att Larsson kan ha varit aktuell. Sarr får följa med eftersom han varit utlånad och inte behöver lika mycket semester.

Jag tror varken Lewicki eller Olsson hade varit aktuella för dom är ju typ med i A-laget redan, dvs dom känner redan dom spelarna och vet vad dom går för etc, Brorsson är en annan femma.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-12-01 kl. 18:29.
Citera
2021-12-01, 19:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag tycker båda har visat att dom är bra, fast det är ju olika karaktärer.

Jag tycker nog dom hade kunnat ta med honom ändå, men men, det är en ganska intressant trupp i det stora hela.

Edvardsen är lite speciell, spelmissbruket sägs ju vara något som han kommit ur, så det borde ju inte vara något problem, resten av hans karaktär tycker jag är lite underhållande men han går nog inte hem i alla läger. Jag tror nog inte han går under av att missa detta dock, känns som gubbe som kanske snarare tar det som en morot att jobba ännu hårdare och prestera ännu bättre. Det skall bli intressant att se vad som händer med honom nu i vinter, nu har han 1 år kvar på kontraktet så om Degerfors vill få en hyfsad peng för honom så är det dags att sälja i Januari och det tror jag nog också att dom kommer göra, frågan är väl bara om han stannar i AS eller flyttar utomlands.

Om man kan ta ut en tvättäkta psykopat i 40-årsåldern till viktiga matcher så kan man ta ut Edvardsen till några meningslösa träningsmatcher.
Citera
2021-12-01, 19:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Lite äldre spelare kan ju fortfarande vara utvecklingsbara, det är det Janne pratade om där han använder Danielson på ett exempel på en spelare som kunnat utvecklas trots sin ålder, han var ju typ 30 år när han gjorde landslagsdebut, sedan är han ingen världsback såklart.

Sedan är ju vissa för gamla, Ante Johansson har haft en riktigt bra säsong men han är ju för gammal. haha

Jag tror varken Lewicki eller Olsson hade varit aktuella för dom är ju typ med i A-laget redan, dvs dom känner redan dom spelarna och vet vad dom går för etc, Brorsson är en annan femma.

Apropå Brorsson så ryktas om en ev. flytt till Aris. Sedan tidigare har ju någon sand-klubb varit intresserad av honom.

Jag tror inte att Brorsson är någon framtida landslagsspelare.
Citera
2021-12-01, 19:59
Medlem
Frågan är varför inte Emil Holm togs ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in