2021-12-01, 12:46
Medlem
Faderligs avatar
Finns det någon anledning till att Holm inte är med? Han är bland de första jag hade skrivit ner om jag tagit ut den här truppen
Citera
2021-12-01, 12:57
Medlem
Vem ska vara spjutspets i det där gänget? Sarr?

Hade velat se Vecchia, har inte sett så mycket men av statistiken av döma är han en av norska ligans bästa spelare och ganska överlägset bästa svensk i ligan.
Citera
2021-12-01, 13:01
Medlem
MrSkargards avatar
Jag kan inte låta bli att undra vad idioten Simon Strand gör i truppen. Vi får för övrigt hoppas att Jonathan Levi inte skämmer ut landslaget under turnén. En mer pinsam människa är det svårt att hitta.
Citera
2021-12-01, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Finns det någon anledning till att Holm inte är med? Han är bland de första jag hade skrivit ner om jag tagit ut den här truppen

Han är med i snacket men dom ville ha in Wahlqvist igen pga prestationen i år och tycker Jallow är en intressant högerback, så han kom inte med den här gången.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vem ska vara spjutspets i det där gänget? Sarr?

Hade velat se Vecchia, har inte sett så mycket men av statistiken av döma är han en av norska ligans bästa spelare och ganska överlägset bästa svensk i ligan.

Ja ont om "riktiga" anfallare.

Vecchia kanske är skadad? Inte varit med i Rosenborgs matchtrupp på ett tag.
Citera
2021-12-01, 13:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Vecchia kanske är skadad?

Ja.
Citera
2021-12-01, 13:12
Medlem
Citat:

Ja ont om "riktiga" anfallare.

Vecchia kanske är skadad? Inte varit med i Rosenborgs matchtrupp på ett tag.

Vet att han hade problem med ryggen i somras men annars har jag inte läst så mycket. Har bara spelat typ halva säsongen ja, är tråkigt då han höll sig hel hela förra säsongen.
Citera
2021-12-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vet att han hade problem med ryggen i somras men annars har jag inte läst så mycket. Har bara spelat typ halva säsongen ja, är tråkigt då han höll sig hel hela förra säsongen.

Ja skador är förjävligt, han har väl varit rätt så skadedrabbad också genom åren.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag kan inte låta bli att undra vad idioten Simon Strand gör i truppen. Vi får för övrigt hoppas att Jonathan Levi inte skämmer ut landslaget under turnén. En mer pinsam människa är det svårt att hitta.

Han har haft ett par bra säsonger nu, sedan är han en gris men han har ändå presterat bra de senaste åren.

Någon av U21-spelarna kanske hade varit aktuella, men t ex Kahl kan ju inte pga att klubben sa nej.
Citera
2021-12-01, 13:34
Medlem
MrSkargards avatar
Varför är inte Edvardsen med?
Citera
2021-12-01, 13:40
Medlem
Annars är jag överraskad att Zeidan får chansen direkt. Han har varit våran bästa spelare i höst, faktiska ganska dominant i det stora hela, men det brukar inte ge så stort eko.
Citera
2021-12-01, 13:45
Medlem
Citat:

Tycker också det var lite konstigt, men...

Lundh: En fråga Victor Edvardsen som gjort det bra i Degerfors, hur kommer det sig att han inte är med?
Janne: Vi bedömer att han inte är lika lovande/utvecklingsbar som de andra(anfallarna, Jansson, Ludwigsson, Sarr) när vi jämför. Han har varit med hela vägen i diskussionen men föll bort på slutet.
Citera
2021-12-01, 13:48
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Trodde faktiskt att han skulle vara självskriven efter sin säsong i Degerfors. Där har vi lite av en bomb.
Citera
2021-12-01, 14:17
Medlem
Korders avatar
Citat:
Tycker också det var lite konstigt, men...

Lundh: En fråga Victor Edvardsen som gjort det bra i Degerfors, hur kommer det sig att han inte är med?
Janne: Vi bedömer att han inte är lika lovande/utvecklingsbar som de andra(anfallarna, Jansson, Ludwigsson, Sarr) när vi jämför. Han har varit med hela vägen i diskussionen men föll bort på slutet.

Han ville alltså premiera yngre spelare, och den enda äldre liraren som kom med var Ludwigson. Vilket inte är så konstigt, det är ju en nog så bra spelare som Edvardsen och som trots allt var aktuell redan förra året men då ställdes ju turnén in pga covid. Dessutom med ett mindre labilt psyke vilket nog Janne uppskattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in