2021-12-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Så om man TROR att anledningen är att C misshandlat och hotat B så är man ointelligent men om man tror att hon knullat rundor med kreti och pleti är man intelligent? Då sällar jag mig gärna till de ointelligenta.
Jag sällar mig till statistiken här. Beata har anmält misshandel som ska ha skett under fem års tid. Det är också fastslaget att att C inte ville skiljas. Att vi vet det beror på att den blankett som lämnades in är av sådan art som man använder när parterna inte är överens.

Vi vet att C hämtade upp pojken och Beata i sin bil. Detta är märkligt eftersom Beata sökt kontaktförbud och var rädd för honom. Med all rätt visar facit. Då är frågan: vad använde C för argument för att få in henne i bilen med honom. Hon ville inte försonas, det tror jag inte på. Vad mer kan få denna kvinna in i bilen?
Citera
2021-12-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressant. Hur kommer det sig att C erkänt att han orsakat hennes död?

Jag tror att det inte var någon slump att hon åkte till Oxie, hon borde kanske ha träffat sin älskare där. Han kanske spelar golf där. Jag tror att hon medvetet arrangerade ett slagsmål med sin man och möjligen skadade honom. Som vi minns var han upprörd över mordanklagelserna och sa att hon skulle träffa en vän.
Jag tror att han skyller sig själv för hennes död: om han inte hade tagit henne till Oxie, kanske hon hade levt. Ofta skyller människor, särskilt barn, sig själva för det som hände.
Citera
2021-12-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är inte en juridiskt förmildrande omständighet men för dom som är mer intresserade över varför Beata bragts om livet än att hon bragts om livet är det av stor vikt. Om man av personliga skäl exploaterar Beatas död för att demonisera män är det av lika stor vikt att det döljs.

Att låsa sinnet från en djupare förståelse bortom det tröttsamma, trångsynta upprepandet att 'kvinnor mördas för att dom vill lämna" av fruktan för att Beata haft inflytande över Cezarys handling är ointelligent.

Att förstå varför saker händer innnebär inte nödvändigtvis att man tycker det är okay att det händer. Huvudet bör kunna rymma två tankar samtidigt.

Kort sagt så är det är inte ok att mörda för att man blivit behandlad som skit men det innebär inte nödvändigtvis att man är så korkad att man vägrar förstå varför.

Enligt mig ditt första vettiga inlägg i denna tråd på väldigt länge. Tyvärr tycker jag inte ditt avtryck i tråden har efterspeglat det du just skrev.

Du har gjort dig dummare än vad du är genom att upprepa hennes ex Piotrs ensidiga beskrivning av hennes flytt till Sverige för 8 år sedan. Själv tycker jag inte man ska vifta bort hans story men att ta den för 100% sanning och samtidigt vifta bort allting som visar en annan sida visar ju på att man inte vill komma fram till sanningen.
Citera
2021-12-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det kanske är lite bakvänt att postumt anmäla Cezary för misshandel efter att lämnat in skiljsmässoansökan.

Beata lämnade in anmälan om misshandel och skadegörelse som skulle skett 2016-2021 fem års tid? Hade Beata svårt att minnas när misshandeln inträffat eller påstår du Beata blev oavbrutet misshandlad i 5 år tid?

Vilket styrker att Beata inte blev mördad/dräpt för att hon ville lämna Cezary utan för att hon parallellknullade med en annan man.

Tänk om hon var så psykiskt nedbruten av en kvinnomisshandlare, vilket näst intill alltid är fallet redan innan slagen kommer?
Tänk om han obefogat började med att uttrycka lite svartsjuka som blev mer svartsjuka, som blev konstant svartsjuka? Svartsjuketerror mest varje dag, allt BR gjorde, män hon råkade titta på i affären, på gatan, jobbade med, hade som chef, vilka tv-program hon tittade på, tänk om en karl på TV triggade honom, ingen annan skulle få henne för hon var hans ägodel?
Tänk om BR inte blev trodd när hon bedyrade att det inte fanns anledning för honom att vara svartsjuk, men han gav sig inte, han gav sig till slut aldrig, han inledde långa diskussioner, han höll henne vaken på natten och bråkade, han började slå efter ett tag?
Tänk om han krävde sex fast hon inte ville?
Tänk om han ibland inte gillade maten, till slut aldrig gillade maten, det var inte tillräckligt städat, sen tyckte han att det var en svinstia, fast det inte stämde?
Tänk om hon, likt de flesta misshandlade kvinnor, tänkte "att det är mitt eget fel, jag misshagade honom, han har sagt förlåt, att lovat att det inte ska hända igen"?
Tänk om hon började oroa sig för hur långt han skulle gå, ännu mer efter att han tagit stryptag på henne?
Tänk om han skulle döda henne?
Tänk om hon var rädd att anmäla honom för att allt skulle bli ännu värre om han inte sattes i förvar, kanske friades i en rättegång och komma efter henne för att hämnas?
Tänk om hon slutligen fick nog, samlade mod och skaffade hjälp, begärde skilsmässa och fick skyddat boende men vem vet om hon ens hann komma dit?
Tänk om hon kände sig säker på att han skulle få kontakförbud och lämnade in om skilsmässa lite för tidigt innan hon hann fly till trygghet?

BR är död nu!
Citera
2021-12-01, 13:10
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror att det inte var någon slump att hon åkte till Oxie, hon borde kanske ha träffat sin älskare där. Han kanske spelar golf där. Jag tror att hon medvetet arrangerade ett slagsmål med sin man och möjligen skadade honom. Som vi minns var han upprörd över mordanklagelserna och sa att hon skulle träffa en vän.
Jag tror att han skyller sig själv för hennes död: om han inte hade tagit henne till Oxie, kanske hon hade levt. Ofta skyller människor, särskilt barn, sig själva för det som hände.

Jaha, så du tänker att dom båda hjälpts åt att ta livet av henne?

Hursom så har han låtit barn vara förtvivlade medans deras mamma ligger död i en hage i två månader. Det är ingen hederlig man.
Citera
2021-12-01, 13:10
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Jag sällar mig till statistiken här. Beata har anmält misshandel som ska ha skett under fem års tid. Det är också fastslaget att att C inte ville skiljas. Att vi vet det beror på att den blankett som lämnades in är av sådan art som man använder när parterna inte är överens.

Vi vet att C hämtade upp pojken och Beata i sin bil. Detta är märkligt eftersom Beata sökt kontaktförbud och var rädd för honom. Med all rätt visar facit. Då är frågan: vad använde C för argument för att få in henne i bilen med honom. Hon ville inte försonas, det tror jag inte på. Vad mer kan få denna kvinna in i bilen?

Barnet satt i baksätet, om han var hotfull och arg så vill man nog inte lämna sitt barn med honom
Citera
2021-12-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Barnet satt i baksätet, om han var hotfull och arg så vill man nog inte lämna sitt barn med honom
Jo, men han hämtade upp båda två. Det förbryllar mig. Att behålla henne i bilen med hot är en sak. Men varför klev hon in i bilen med pojken från början?
Citera
2021-12-01, 13:15
Medlem
Citat:

Jag är inte så säker på att hon var livrädd för honom.

Detta är mina egna spekulationer.
Jag tror att dom haft kontakt med varandra veckorna innan mordet.
Han har på olika sätt försökt få tillbaks henne genom att lägga den snälla sidan till. Försökt få henne att dra tillbaka skilsmässoansökan och anmälningarna. Försökt lösa lägenhetsproblemet osv.

Jag tror att hon hade tillgång till lägenheten på professorsg i väntan på nytt boende och att han kommit och gått för att hämta och lämna yngsta sonen.
Citera
2021-12-01, 13:29
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:
Jo, men han hämtade upp båda två. Det förbryllar mig. Att behålla henne i bilen med hot är en sak. Men varför klev hon in i bilen med pojken från början?

Hämtade upp båda två, hur vet vi att barnet inte redan satt där? Det är förvirrande men utsatta kvinnor gör ibland saker som kan ses som dumma, deras självkänsla är pajad.
Citera
2021-12-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag är inte så säker på att hon var livrädd för honom.

Detta är mina egna spekulationer.
Jag tror att dom haft kontakt med varandra veckorna innan mordet.
Han har på olika sätt försökt få tillbaks henne genom att lägga den snälla sidan till. Försökt få henne att dra tillbaka skilsmässoansökan och anmälningarna. Försökt lösa lägenhetsproblemet osv.

Jag tror att hon hade tillgång till lägenheten på professorsg i väntan på nytt boende och att han kommit och gått för att hämta och lämna yngsta sonen.
Tänker lite som du också, C hade förhör med polisen den 15/9 efter det postade han en hel del inlägg på fb. Tror att efter förhöret insåg han att han ej får tillbaka sin fru och helvetet bråkade loss. Vänner till B vittnar om att hon hade lite jävlar anamma i sig. Så B står på sig och C blir mer o mer desperat tills han dödar henne av olyckshändelse, tror inte det var planerat. Efter första häktningen säger tv4 reportern att C suckade högt flera gånger och att han torkade bort en tår. Han såg mest sorgsen ut säger reportern. Detta var efter förhandlingen var gjord och dom blev insläppta i rättssalen igen.
Citera
2021-12-01, 13:33
Medlem
sybels avatar
Citat:

En fundering:
B och sonen har varit hos bekanta i Oxie. Sonen ska lämnas över till C för umgänge, därför kör C till Oxie för att hämta honom. Eftersom sonen är med hoppar B in i bilen för att få skjuts till Malmö. Det blir tjafs i bilen och C stannar för att de ska gå ut och prata....
Citera
2021-12-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadZero99
Hämtade upp båda två, hur vet vi att barnet inte redan satt där? Det är förvirrande men utsatta kvinnor gör ibland saker som kan ses som dumma, deras självkänsla är pajad.
I flera artiklar i media och, vad jag kan utläsa, bekräftat av polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in