2021-12-01, 08:55
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Nej, inte om det har gått mer än sex månader sedan testresultatet. Vilket är helt sinnessjukt.
Det är ju samma sak med Vaccinationsbeviset sedan är det ju bara att förnya det...
Citera
2021-12-01, 08:57
Medlem
Polispotatiss avatar
Hela Sverige behöver se denna video, eller hela världen skulle behöva få rätt information.

https://youtu.be/sDEvEAuI9dM
Citera
2021-12-01, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Nope!
Jag har naturlig immunitet och har fortfarande antikroppar 18 månader efter genomgången Covid.

Betydligt starkare skydd än vad vaccinet någonsin kan ge. Finns absolut ingen anledning för mig att ta detta vaccin. Min kropp behöver det inte.
Precis på samma sätt som att min kropp inte behöver alkohol, skräpmat, tobak eller narkotika.

Du behöver knappast oroa dig enligt denna studie, då risken för att bli allvarligt sjuk vid återinfektion är minimal, vilket i sig är ovanligt. Studien baseras på över 300 000 smittade personer där ca 1300 var återinfektioner (ca 0,4%). Känns ganska skönt att testa immunförsvaret och veta att man inte har något att oroa sig för.

”Accordingly, for a person who has already had a primary infection, the risk of having a severe reinfection is only approximately 1% of the risk of a previously uninfected person having a severe primary infection,”

”Reinfections had 90% lower odds of resulting in hospitalization or death than primary infections.”

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2108120
Senast redigerad av hasse3344 2021-12-01 kl. 09:07.
Citera
2021-12-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Nu ska vi inte ta och kasta skit på dem som väljer att vaccinera sig, det är bara kontraproduktivt och kan mycket väl göra så att många människor väljer att bli väldigt anti ovaccinerade bara för att slå tillbaka.

Vi behöver alla vara enade i det här. Det är uppenbarligen väldigt många som ser hur fel och galet allt det här är men som inte ser någon annan utväg än att vaccinera sig för att kunna vara en del av samhället.

Med det här så bör det vara väldigt enkelt för folk att kunna förstå att om de styrande kan göra så här med vaccinpass så kommer det högst sannolikt inte att stanna där.

Vi har nu öppnat upp för att lite vad som helst är helt ok, det behöver inte ens finnas ett stort hot mot folket och åtgärder behöver inte ens vara effektiva utan det kan handla om vad som helst makten känner för, för att nå något mål som de känner för.

Vi kan iaf sluta att fundera över hur Adolf Hitler fick miljoner människor att stå och heila som totala idioter, folk följer helt enkelt med.

Så, även om vi behöver få folk som står och heilar att vakna upp så är det främst makten och etablisemanget som behöver avsättas.

Alla ej folkvalda tjänstemän på myndigheter är ett exempel, vi kan börja där.

Som sagt. Fega, äckliga undermänniskor är vad de är. Patetiska jävla kräk som inte vågar stå upp för någonting i tillvaron. Undergivna slavmänniskor som saknar existensberättigande.

När detta är över hoppas jag att alla dessa vaccinerade idioter går samma öde till mötes som de makthavare de grundlurats av. För hämnden kommer en dag, var så säkra.
Citera
2021-12-01, 09:28
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Per Shapiro ställer frågor om till folkhälsomyndigheten:

https://rumble.com/vpt7i9-per-shapiro-stller-frgor-till-folkhlsomyndigheten-2021-11-25.html?fbclid=IwAR3Khf8l-NtI24B1-y YaQN7witN5OM_P8BhxANIrZy7b2RWCLSPizcn-UQM
"Vi har ju bestämt".."vi har ju valt att gå.." "vi är tycker att..." "..alla ska vaccinera sig..och att det ändå är osäkert på hur långt vaccin.. eller hur långt skyddet är efter genomgången covid..." ."vi har inte kollat på de rapporter som inte är samma som vi tycker, och vaccinet är så bra och blaha bla ha. Det där vet jag inget om, alla ska vaxxas på våra rekommendationee, vaccinet är inte bra, men det hade varit mycket värre utan vaccinet blaha blaha". "Source: trust us bro."

(Ja jag vet att jag inte citerar korrekt, men fakta är ju inte så noga för de som ger direktiven av vad som ska genomföras heller)

Ja vem är det som har bestämt.. bra att någon ställer frågor och får dem att trampa på sig själva och snubbla i svaren... Många som litar på dem? Det hoppas jag, man hör att man ska lita på dem på namnet. Folkhälso-myndigheten!

från "folkhälsomyndigheten" till "fOLkhÄlSoMyNdiGHeTEnnnnn" (ja, men snälla Åke, har du problem eller?) 😂 Ha du plobleEEm eller...!

Citat (Tysklands folkhälsominister, via MSM) "by the end of the winter, everyone is either gonna be "vAcCinAtEd", recovered or dead" .. teatermedia alltså. Hur kan det ens vara lagligt att "rapportera" så som MSM gör, och ljuga som olika folkhälsomyndigheter gör...

Jepp, jag har full tillit till dessa vaccinboosterhetsare. Snela snela, ge mig en pass!! En pfazz att ha i min tazz.

Senast redigerad av Room531 2021-12-01 kl. 09:39.
Citera
2021-12-01, 09:36
Medlem
Så även dagen när det totalitära samhället införs så är ej regler för detta "frivilliga" införande klart om man ej kräver medicinering.
Kan det bli mer inkompetent?
Ett av reglerna är iaf att det ska vara max 8 personer.
Så antingen 100+ upp till kanske 20000 eller 8.
Frivilligt. eller hur.
Dom kan inte ens stå upp för vad dom inför.
Citera
2021-12-01, 09:42
Medlem
Room531s avatar
Synd att social media tog ned en video på när en rad poliser stormade en resturang... Dagens nya "kriminella" (tror det var i Frankrike)..ja Du har väl ditt injektionspass-booster nr4!!? Du har väl mask på dig när du rör dig från bordet till beställning??! Tar sig in och gör den lilla restaurangen smockfull...

"Have you been a good little nazi"
https://www.youtube.com/watch?v=052iTp04DRY
-"You are all in violation, of the nuremberg code, which is international law, yes youu dr"

Viktigare att politiker som ska rösta för eller mot förslag är "vaccinerade" & msm-troende än att de får vara med och rösta..? Såg ett exempel för ca en vecka sen där man uteslöt o"vaccinerade" i röstningen om dan Andrews lockdown bill... (FB) Vem kunde ana att världens främsta diktatur är Australien!
(FB) Live: det ekar fuck dan andrews och " kill the bill" i Melbourne utanför parlamentet

Viktigare att brandmän (och annan vård & räddningspersonal) som gått igenom eld och räddat liv, egendom och natur under hela "pandemin" ska vara "vaccinerade" än att släcka eld? För att...? Skydda de vaccinerade? Twilightzone... Samma med andra yrkesgrupper, men dessa brukade ju vara viktiga enligt många före "coooovid"

https://m.youtube.com/watch?v=jwo_JGLfTsk
Have covid scientific debate been shut down - några ord av Russel brand - tycker han har en väldigt lik inställning som mig i detta..inte allt, finns videor som jag gett nedröst på med, men... (FB) Russel Brand podcast "Pandemin har gjort dollarmiljardärer i snitt 50% rikare" m.m.
Senast redigerad av Room531 2021-12-01 kl. 10:31.
Citera
2021-12-01, 09:43
Medlem
Jag tycker att ni ovaxinerade ska förbjudas att vistas utomhus. Arest i hemmet tills ni tänkt färdigt. Klarar ni inte av ett liv i samhället så ska ni inte leva bland oss andra som tar ansvar.
  1. Ni har gapat om att vi ska dö som flugor - vi lever fortfarande!
  2. Ni pratar om att vi sprider som ni - ja? Det är inte det saken handlar om, men eftersom ni har otur när ni tänker fattar ni inte att det handlar om belastning på sjukvård när era feta kroppar ska läggas i in och sövas ner på IVA. Ni fattar inte att vaccinet hindrar nya typer av Covid.
  3. Ni anpassar er efter regler i trafiken, det är INTE en rättighet att få köra mot rött i trafiken. Det är inte en rättighet att välja egen hastighet för "staten ska inte bestämma över mig".
  4. När situationen för oss alla ändras får man anpassa sig, på savannen hade ni blivit uppätna av lejon eller ihjälslagna av flocken. Idag belastar ni oss andra med sjukvårdskostnader mm.

Antivaxare är jordens avskum. Ni är de typer som förråder hela nationer i krig. Jag hade inte önskat er närvaro för ni är slödder.
Som sagt, jag hoppas att reglerna utökas så att ni bara får gå till matbutiken. Gå hem och dra något gammalt över er.
Citera
2021-12-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är ju samma sak med Vaccinationsbeviset sedan är det ju bara att förnya det...
Nej. Det är vaccinationsbevis som krävs.

Vaccination krävs för tillträde. Om du har haft covid eller nyligen har testat dig spelar ingen roll.
Citera
2021-12-01, 09:51
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Nej. Det är vaccinationsbevis som krävs.

Vaccination krävs för tillträde. Om du har haft covid eller nyligen har testat dig spelar ingen roll.
Om någon näringsidkare kräver det så tar du bara upp din mobil och visar det eller går någon annanstans där det inte krävs. Det är helt frivilligt och inget krav.
Citera
2021-12-01, 09:55
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakn
Jag tycker att ni ovaxinerade ska förbjudas att vistas utomhus. Arest i hemmet tills ni tänkt färdigt. Klarar ni inte av ett liv i samhället så ska ni inte leva bland oss andra som tar ansvar.
  1. Ni har gapat om att vi ska dö som flugor - vi lever fortfarande!
  2. Ni pratar om att vi sprider som ni - ja? Det är inte det saken handlar om, men eftersom ni har otur när ni tänker fattar ni inte att det handlar om belastning på sjukvård när era feta kroppar ska läggas i in och sövas ner på IVA. Ni fattar inte att vaccinet hindrar nya typer av Covid.
  3. Ni anpassar er efter regler i trafiken, det är INTE en rättighet att få köra mot rött i trafiken. Det är inte en rättighet att välja egen hastighet för "staten ska inte bestämma över mig".
  4. När situationen för oss alla ändras får man anpassa sig, på savannen hade ni blivit uppätna av lejon eller ihjälslagna av flocken. Idag belastar ni oss andra med sjukvårdskostnader mm.

Antivaxare är jordens avskum. Ni är de typer som förråder hela nationer i krig. Jag hade inte önskat er närvaro för ni är slödder.
Som sagt, jag hoppas att reglerna utökas så att ni bara får gå till matbutiken. Gå hem och dra något gammalt över er.

För det första så är inte alla som är emot covidvaccinet emot alla vaccin, jag är vaccinerad mot flera sjukdomar men motsätter mig covid pga jag är inte i riskgruppen & har jobbat med smittade hela pandemin utan att insjukna.
För det andra så hindrar inte vaccinet att nya mutationer uppstår, det vet alla med en IQ över 64.

Känns som om du bär på mycket ilska som du är illa beredd på att hantera.
Hoppas du tar tag i det, för din människosyn hae inte varit önskvärd sen Tyskland 1935.
Citera
2021-12-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Om någon näringsidkare kräver det så tar du bara upp din mobil och visar det eller går någon annanstans där det inte krävs. Det är helt frivilligt och inget krav.
Det är ett krav att ha ett vaccinationspass för att få delta i sammankomster med fler än 100 personer.

Förstår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in