2021-12-01, 07:49
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Nope!
Jag har naturlig immunitet och har fortfarande antikroppar 18 månader efter genomgången Covid.

Betydligt starkare skydd än vad vaccinet någonsin kan ge. Finns absolut ingen anledning för mig att ta detta vaccin. Min kropp behöver det inte.
Precis på samma sätt som att min kropp inte behöver alkohol, skräpmat, tobak eller narkotika.
Som många sagt tidigare du behöver inte vaccinera dig det är inget tvång (än)
Citera
2021-12-01, 07:53
Medlem
Så där ja. Nu är det dags!

Nu kan vi se fram emot att det enorma trycket på skukvården med tiden lättar!
Kanske kan det nu undvikas att Åke 87 år klarar sig från att hamna på IVA med Covid nu när rockkonserter kräver vaxxpass.
Troligtvis är det hans kompis Christer som ligger på IVA i Värmland just nu. Hoppas dock att han har lite sällskap för han är den ende som ligger där med Covid.

Allvarligt - vad är det här för trams?
Finns i princip inte ett spår på sjukhusen av annat än riktigt gamla med Covid som behöver avancerad vård.

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
2021-12-01, 08:01
Medlem
Kayla11s avatar
Undrar om vi kommer att få se människor marschera på väg till bio och andra tillställningar i dag
Citera
2021-12-01, 08:02
Medlem
arbetets avatar
Äntligen!

Är det inte fler här som känner samma lättnad som jag gör?

Känns skönt att Sverige nu tar sitt ansvar i kampen mot COVID19.

Nu får vi börja diskutera vid vilka fler tillfällen vaccinpass borde vara tillämpliga.

Citera
2021-12-01, 08:14
Medlem
Kräver de Covidpass i riksdagen?
Citera
2021-12-01, 08:21
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Som många sagt tidigare du behöver inte vaccinera dig det är inget tvång (än)

Att vaccinera fullt friska människor för att dom ska få ett tveksamt skydd i 6-9 månader för en sjukdom som dom redan har genomgått och som dessutom ger minst 23 gånger starkare skydd emot än vad vaccinet kan ge, är inget annat än hål i huvudet.

Tack och lov så kommer inget tvång att uppstå i Sverige att vaccinera sig mot Covid.
Men i vissa andra länder tycker jag synd om invånarna. Dom borde göra upplopp och störta ledarna.

Man borde släppa Covid fritt. Det hade inte varit någon samhällsfarligt klassad sjukdom om det inte hade berott på politikernas neddragning av sjukvården.
Citera
2021-12-01, 08:23
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Äntligen!

Är det inte fler här som känner samma lättnad som jag gör?

Känns skönt att Sverige nu tar sitt ansvar i kampen mot COVID19.

Nu får vi börja diskutera vid vilka fler tillfällen vaccinpass borde vara tillämpliga.

Lättnad? Tågen är fullpackade , folk rör sig som ingenting har hänt. Vakna upp ur erans trans
Citera
2021-12-01, 08:29
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Tråkigt för alla dumskallar som köpt ev årskort i SHL och är ovaccinerade. Pengar rejält i sjön det.

Min familj har årskort på konserthuset. Som tur är så är ju året snart slut ändå.
Citera
2021-12-01, 08:40
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Att vaccinera fullt friska människor för att dom ska få ett tveksamt skydd i 6-9 månader för en sjukdom som dom redan har genomgått och som dessutom ger minst 23 gånger starkare skydd emot än vad vaccinet kan ge, är inget annat än hål i huvudet.

Tack och lov så kommer inget tvång att uppstå i Sverige att vaccinera sig mot Covid.
Men i vissa andra länder tycker jag synd om invånarna. Dom borde göra upplopp och störta ledarna.

Man borde släppa Covid fritt. Det hade inte varit någon samhällsfarligt klassad sjukdom om det inte hade berott på politikernas neddragning av sjukvården.
Har du haft Covid och tillfrisknat så kan du ju använda ditt "Tillfrisknandebevis" istället för ett "Vaccinationsbevis" det fungerar digital på samma sätt...
Citera
2021-12-01, 08:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Lättnad? Tågen är fullpackade , folk rör sig som ingenting har hänt. Vakna upp ur erans trans
Som sagt var, nu är det hög tid att diskutera hur vi ska utvidga vaccinpasskravet.

Har du några förslag?
Citera
2021-12-01, 08:46
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Har du haft Covid och tillfrisknat så kan du ju använda ditt "Tillfrisknandebevis" istället för ett "Vaccinationsbevis" det fungerar digital på samma sätt...

Nej, inte om det har gått mer än sex månader sedan testresultatet. Vilket är helt sinnessjukt.
Citera
2021-12-01, 08:48
Avslutad
Sorgligt att höra FHM svamla vidare om vaccinpassen.

”smittspridningen kan bli lägre och att ovaccinerade, som riskerar svår sjukdom om de smittas av covid-19, inte befinner sig på platser med mycket folk”

„Hon förtydligar att vaccinpassen har en mindre bromseffekt, snarare än en kraftig effekt“

Så dom helgarderar sig genom att säga att vaccinpassen kan ha effekt på smittspridningen, men förmodligen bara en mindre bromseffekt. Låter som målstolparna är ännu längre ifrån varandra nu.

Sedan svamlar de vidare om att ovaccinerade inte ska utsätta sig för risk bland mycket folk, trots att bara hälften på iva under november är ovaccinerade så det lär inte ha någon effekt där heller. Ca 85% tillhör dock en riskgrupp så de borde bli portade med det argumentet. Inte unga friska människor med minimal risk att bli allvarligt sjuka.

Så om man redan nu erkänner att smittspridningen kommer fortsätta mer eller mindre obehindrat och vi vet att de som är ovaccinerade inte utgör en större andel av de som vårdas, vad vill FHM åstadkomma? Fruktansvärt inkonsekventa i sina resonemang och handlingar. Likt resten av världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in