2021-11-30, 22:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det enda som kan utläsas är att det är klarlagt att självmordet skedde med den form av sprängmedel som militären använder. Alltså precis som vi tidigare kommit fram till.

Familjen fortsätter sin vendetta mot polisen. Pinsamt.

Vad är det för typ av sprängmedel som just militären använder?
Citera
2021-11-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
Jag kanske gör ett okunnigt inlägg nu, men en tanke slår mig kring detta med inlägget från familjen om att det inte var självmord.
Inom Islam är väl självmord "förbjudet" och syndigt.
Det är inget man vill kännas vid.
Vet ej om familjen var troende muslimer, har ej följt tråden.
Förlåt om ämnet redan varit uppe och avfärdats.

Har framkommit i tråden i samband med minnesstunden att DA hade inte islam som religion. Troligen inte familjen heller då. Kan vara en del av anledningen till att de flyttat till Sverige en gång i tiden, alltså att de tillhörde någon minoritet i Turkiet?
Senast redigerad av cactaceae 2021-11-30 kl. 23:16. Anledning: Tilläggg
Citera
2021-11-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Jag kan inte svara exakt på den frågan. Troligen är det vanlig sprängdeg m 46 som avses
Men genom att jämföra det som fanns på förbandet, och troligen stulits av DA, med de rester som givetvis fanns kvar så kan man säga om det är samma typ av sprängmedel.
Citera
2021-11-30, 23:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag kan inte svara exakt på den frågan. Troligen är det vanlig sprängdeg m 46 som avses
Men genom att jämföra det som fanns på förbandet, och troligen stulits av DA, med de rester som givetvis fanns kvar så kan man säga om det är samma typ av sprängmedel.

Ja polisen har säkert kollat upp vad som fanns på förbandet och jämfört med det som fanns på platsen.
Jag hoppas att föräldrarna även tog upp frågan om "dödsdatum" för att få ett slut på den funderingen.
Man önskar ju att de ska få lite ro och kunna ta sej framåt i sorgen.
Citera
2021-11-30, 23:50
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har framkommit i tråden i samband med minnesstunden att DA hade inte islam som religion. Troligen inte familjen heller då. Kan vara en del av anledningen till att de flyttat till Sverige en gång i tiden, alltså att de tillhörde någon minoritet i Turkiet?

DA var nog inte muslim men föräldrarna är med ytterst stor sannolikhet muslimer.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Turkey

Citat:
Islam is the largest religion in Turkey according to the state, with 99.9% of the population being initially registered by the state as Muslim
Citera
2021-12-01, 00:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solmonstar
Jag kanske gör ett okunnigt inlägg nu, men en tanke slår mig kring detta med inlägget från familjen om att det inte var självmord.
Inom Islam är väl självmord "förbjudet" och syndigt.
Det är inget man vill kännas vid.
Vet ej om familjen var troende muslimer, har ej följt tråden.
Förlåt om ämnet redan varit uppe och avfärdats.

Det vore ju dubbelt tragiskt om det vore så.
Det är alltid tragiskt när någon väljer att begå självmord men det är inget som familjen/släkten behöver skämmas över.
Så gott som alltid finns det psykisk ohälsa bakom ett självmord och det ska inte tabubeläggas eller anses vara syndigt på något sätt. Det kan bidra till att det kan vara svårt att prata om hur man känner innerst inne osv vilket kan göra det hela ännu värre. Öppenhet och förebyggande är det bästa.
Citera
2021-12-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Tillräckligt insatt för att avfärda mord eller olycka, ja.

Det var inget svar på frågan
Har du tillgång till utredningen eftersom du med bestämdhet har en klar uppfattning om fallet?
Citera
2021-12-01, 01:37
Medlem
Citat:

Om jag fördtått rätt så var det en medlem på sidan här som tidigare sa att han visste exakt vad det var för sprängmedel i detta fallet
Det hette 2000 någonting?
Han fick många frågor som han ej besvade och försvann
Själv kan jag ingenting om sprängmedel men denna personen antydde att han visste antingen gm sina kontakter
eller jobbade han sjäkv inom polis/försvaret/ eller hade vönner där
Men det är ju mycket rykten på sidan så det är svårt att veta vad som är sant
Citera
2021-12-01, 01:39
Medlem
Citat:

Om jag fördtått rätt så var det en medlem på sidan här som tidigare sa att han visste exakt vad det var för sprängmedel i detta fallet
Det hette 2000 någonting?
Han fick många frågor som hen ej besvade oc hen försvann
Själv kan jag ingenting om sprängmedel men denna personen antydde att han visste antingen gm sina kontakter
eller jobbade hen sjäkv inom polis/försvaret/ eller hade vönner där?
Men det är ju mycket rykten på sidan så det är svårt att veta vad som är sant
Citera
2021-12-01, 01:43
Medlem
PeterNosters avatar
Ett självmord är ju enklare än så här att utföra.
Ett mord är ju enklare att göra så här, vittnesfritt.
Citera
2021-12-01, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ett självmord är ju enklare än så här att utföra.
Ett mord är ju enklare att göra så här, vittnesfritt.

Har ni någonsin hört om att någon som är välutbildad tar självmord genom att spränga sig själva.. Vilka dårar det finns som bara vill vilseleda. Kanske tom får betalt för att vilseleda. Om föräldrarna va muslimer så hsr han en muslimsk uppfostran vilket menas att han lärt sig att självmord inte ens kommer på tal då du hamnar i helvetet direkt. sen om han syndat och inte följt islam gör honom inte till ikke muslim utan en syndare som kan be Gud om förlåtelse om sina synder. Bolla med idén att han va självmordsbenägen spränger man sig själv till döds. Var har man hört de någonsin. Inte ens på filmer hur än galen människan är. De finns bra bevis att han inte var en person som skadar sig. Att få självmordstankar direkt o bara få för sig att idag ska ja spränga mig själv i skogen.. kom igen. Ett mord som dem vill se ut som ett självmord. Hur många gånger har man inre hört om sånt däremot. Alla vetenskapsmän som mördas. Finns tom dokumentärer om de men, ni har för lite kunskap o behöver oljas lite i hjärnan
Citera
2021-12-01, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
För mig är detta uppklarat.
Missing people samt Polis informerades
i ett tidigt skede om att Deniz mötts av 2 elitlöpare i Tyrestareservatet.
100% identifierad som Deniz.
Dessa berättade att Deniz inte hälsade/ tittade upp utan bara målmedvetet sprang vidare, vilket enligt dom själva reagerade på.
Han sprang ensam väl bestämd om vad han skulle göra.
Dags att sluta fantasera om mördare och annat trams.
Han valde att avsluta sitt liv, det är 100%
säkert, men det tragiska som vi nog aldrig kommer få veta, är varför?
Vila i frid Deniz.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 militär killen har nog mer disciplin än ditt feta .................... tror du helt seriöst att han ska stanna o hälsa på människor o tappa fokus när han e ute på ett marathon lopp. Svårt o få igång hjärnan eller. Bestämdhet kallas de!!!! Determination din dåre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in