2021-11-27, 15:58
Bannlyst
Nu har jag beställt lite CBD-Hash för första gången. Tyckte priserna var humana

Älskar hash doften och allt men får för många biverkningar av THC.
Gillar det inte överhuvudtaget, dock gillar jag att bli lite avslappnad lagom och så en god doft på det.

Kan inte bli fel. Förr i tiden var det inte THC på så galet höga nivåer.
Senast redigerad av Kultursprache 2021-11-27 kl. 16:05.
Citera
2021-11-27, 17:55
Medlem
Ni som testat cbd-hash, vad känner ni? Ett starkt rus? Ett litet rus? Ingenting?
Citera
2021-11-27, 20:09
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Nu har jag beställt lite CBD-Hash för första gången. Tyckte priserna var humana

Älskar hash doften och allt men får för många biverkningar av THC.
Gillar det inte överhuvudtaget, dock gillar jag att bli lite avslappnad lagom och så en god doft på det.

Kan inte bli fel. Förr i tiden var det inte THC på så galet höga nivåer.

Får man fråga vilket hasch , och vilken procent halt ?
Citera
2021-11-27, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Får man fråga vilket hasch , och vilken procent halt ?
Hittade från en länk i tråden tror jag. Venom OG - 26% CBD

https://naturexpressen.se/products/venom-og-cbd

Har efter beställning läst på en hel del mer men tror inte jag kommer bli besviken. Har tidigare varit en cannabisrökare men efter jag fick HPPD är det typ uteslutet för mig att röka THC triggar igång ångest/anxiety och andra biverkningar jag inte vill ha.
Citera
2021-11-27, 20:29
Medlem
Galdars avatar
Citat:

Har efter beställning läst på en hel del mer men tror inte jag kommer bli besviken. Har tidigare varit en cannabisrökare men efter jag fick HPPD är det typ uteslutet för mig att röka THC triggar igång ångest/anxiety och andra biverkningar jag inte vill ha.

Läskigt det där med HPPD , har det gått över ? Tycker personligen att mycket av dagens weed har för mycket THC , även om jag kan få tag på riktigt ekologiskt lokalt gräs , finns ingen efterfrågan på 1:1 strains så jag föredrar faktiskt CBD om jag ska vara ärlig . Har själv beställt hem Lemon skunk hasch från hampa bonden för att min migrän har esaklerat jag vill prova i fall lite kvälls evaporering kan få min nacke att slappna av under natten .

Skönt med ärliga brukare som kan se att allt inte är guld och gröna med THC potenta strains . Även om det i det stora hela inte är problematiskt för de flesta .
Citera
2021-11-28, 06:01
Medlem
Jag gick all-in, rökte fett mycket cbd-buds. Jag blev rätt stekt faktiskt. Det kändes lite som om jag fick klor intryckta i ansiktet, hårdare och hårdare, om och om igen. Mycket skön känsla!
Citera
2021-11-28, 09:46
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Jag gick all-in, rökte fett mycket cbd-buds. Jag blev rätt stekt faktiskt. Det kändes lite som om jag fick klor intryckta i ansiktet, hårdare och hårdare, om och om igen. Mycket skön känsla!

Glöm inte att om du grindar CBD med en grinder du grindat riktigt weed i kan ditt röka bli THC kontaminerat och du kan få i dig rester som gör dig "lite " bäng . Nu vet jag inte i fall det är fallet , men ett vanligt misstag .
Citera
2021-11-30, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Glöm inte att om du grindar CBD med en grinder du grindat riktigt weed i kan ditt röka bli THC kontaminerat och du kan få i dig rester som gör dig "lite " bäng . Nu vet jag inte i fall det är fallet , men ett vanligt misstag .

Så var det faktiskt inte, annars en möjlig förklaring. Tror det beror på en mängd sammanträffanden, hade druckit lite innan också, det förhöjer nog effekten en aning, samtidigt som jag va rätt slut i kropp och huvud. Dock kände jag mig inte fullt bäng såklart, ungefär som att man vilken sekund som helst kommer bli bäng, tänk från 1 till 5, 5 är thc-bäng, jag var på 4an och det kändes som jag när som helst kommer till 5an, men man kom aldrig dit.

En annan sak, när jag blundade såg jag två personer stå och diskutera, jag drömde utan att sova (klardrömma?), vilket jag aldrig gör annars, lite roligt faktiskt.
Citera
2021-11-30, 22:20
Medlem
Det verkar vara många produkter där det nästan bara är cbda och en del som har lika delar cbd och cbda.
Hur stor roll spelar det? Har ni upplevt några för och nackdelar med de olika kombinationerna?
Jag var på väg att beställa från cbdbuds innan jag insåg att det oftast bara var cbda där så jag blir tvungen att läsa på för att se om det är det jag vill ha.
Jag googlar såklart själv men är ändå nyfiken på personliga erfarenheter.

Hampabondens labbrapporter visade ungefär lika stora delar cbd som cbda men det finns ganska lite skrivet om dem här. Om det är blir med mer cbd vet jag inte om det betyder att deras produkter är bättre än de från cbdbuds som jag hade beställt från annars.
Senast redigerad av DrOnion 2021-11-30 kl. 22:57.
Citera
2021-11-30, 22:47
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Mkt fint val, en av de få jag personligen tycker mig bli bäng på utan thc halter över 0,3%. Van rökare , smakar gott o bra styrka. Du blir ej besviken.
Citera
2021-11-30, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrOnion
Det verkar vara många produkter där det nästan bara är cbda och en del som har lika delar cbd och cbda.
Hur stor roll spelar det? Har ni upplevt några för och nackdelar med de olika kombinationerna?
Jag var på väg att beställa från cbdbuds innan jag insåg att det oftast bara var cbda där så jag blir tvungen att läsa på för att se om det är det jag vill ha.
Jag googlar såklart själv men är ändå nyfiken på personliga erfarenheter.

CBD:A är CBD + en kol atom
samma med thca & thc.

Det spelar ingen roll om du nu inte planerat att äta/baka med ditt gräs då man isåfall måste värma upp det först & på det sättet omvandla cbda/thca till cbd/thc först för att det ska funka. Röker man det eller vaporizerar så kvittar det, då omvandlingen sker utav värmen från förbränningen, eller värmen utav vape:n

f.ö: Vill tipsa om dessa cbd buds jag köpte häromdagen, Blue Breeze. Dom va verkligen riktigt fina, tom klibbiga när man smulade dom & verkligen riktigt stinkande. även en riktigt trevlig & intressant effekt från dom
Citera
2021-12-01, 06:35
Medlem
Vilken sida är de som just nu har de absolut bäst budsen? Har testat lite olika och senast generalens och blev väldigt besviken på det…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in