2021-11-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMA101
Låt mig veta hur Tropikilla och Cindy är, jag är väldigt nyfiken på dom. Jag har själv just provat "Cherry Diesel" och det här är enligt mig den bästa dom haft hittils. Tidigare höll jag "Sour AK47" som min favorit men denna toppar på alla fronter, dock ingen citrus smak och lukt som jag är väldigt svag för..

cbdbuds.nu och generalen hampa är dom bästa enligt mig.

Både tropikilla och cindy(och banana cake) är top notch cbd buds, väldigt fint material som hjälper en rätt mycket med sömn, ångest, depressioner osv osv. Är galet imponerad utav CBDbuds.nu kvalité på deras buds. Väldigt klibbigt och färskt. Cherry diesel verkar riktigt nice. 🙂

Några sorter med längre CBD som är bra är Bubblegum, Blue Cheese.

Har sparat liten bit av CBN hashet ifrån tidigare då de hade det i lager, använder det bara i sällsynta fall då jag vet inte om de kommer få det tillbaka, stod ju begränsad upplaga. Behövs otroligt lite utav det, passar otroligt bra till att sova så ingen idé att använda dagtid eller när man har äranden men på kvällen när man ska sova är det utmärkt.
Citera
2021-11-04, 14:58
Bannlyst
Ska ta o prova lite från cbdbuds.nu men dessa buds från naturexpressen kan jag tipsa om, köpte 100g förra veckan, rätt bra pris för 1600 bara, rätt god smak & lukt också. spciellt när man smular dom, då luktar dom lite sött till och med. Smaken när man röker dom va jag också riktigt nöjd me.

Provade även använda lite av dom i té & det blev riktigt bra också skulle jag säga
(Se till att använda lite mjölk i teet bara så att det finns nåt fett som cbd'n kan absorberas till, är ju inte vattenlösligt)
Citera
2021-11-05, 12:24
Medlem
populopiduss avatar
Är det verkligen stor effekt man får av endast CBD?
Citera
2021-11-06, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Är det verkligen stor effekt man får av Wakeup CBD?
Ja alltså du får det medicinska och så, THCt saknas så att "trippa" på det är inget man gör, men verkan är inte svag/placebo utan det är lite annorlunda, t.ex. blir man inte trög som av viss gräs under effekten och du kan göra nästan i stort sett vad som helst, som skulle vara svårt, nojjigt eller jobbigt. CBD hjälper grymt med sömnen(CBN är ännu bättre för sömnen faktiskt, speciellt i kombination), stress, aptit, ångest, depressioner, hälsa t.ex. immunförsvar och skydd mot cancer och dylikt.

Ärligt talat så föredrar jag utan THC då jag vill vara fungerande och slippa nojjor, dåligt minne och dylikt.
Önskar att jag visste om CBD när jag var yngre, var inte påläst så trodde att THC var det som var viktigast medicinskt men så är det inte även om THC har också viktiga medicinska egenskaper dock inte de jag behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
H*lvete! Vilket drag det va i Lemon Kush. Tror den ligger på 19.3% CBD. Tänkte testa Blue Dream på 9.2% för att slippa den hårda smällen. Haha, hade inte rökt på 3 veckor så det var ju jävligt nice att få hem en påse med grönt i igen.

Dra ihop någon CBD träff 2022 Sommaren? Alla tar med eget röka ochså rullar vi en halvmeters Snoopie Doopie? Inga andra drugz bara M J.

Nästan fuskigt det hära med CBD, tänk alla som hade klarat sig med CBD och slippt köpa 3gram för 500 när det finns det hära för 10gram för 400 basicly.

Hejja Miljöpartiet, menar såklart det gröna partiet

Älskar Lemon Kush, en av de finaste Eletta advanced jag testat, så fluffig och god samt har grym verkan för att vara CBD. Älskar att cbdbuds blommor är ofta färska och klibbiga. Har inte varit missnöjd med en enda bud(eller hash) ifrån dem, tom de med låg CBD är också grymma. Tänker att det finns andra ämnen i dem som har låg CBD, typ CBG, CBC, CBN etc.

Har klarat mig på CBD i snart något år nu, inte använt cb i många år då jag är främst ute efter det medicinska, THC ger mig biverkningar (vill inte köpa från gatan eller så, kan vara besprutat med).

Syntetiska cannabinoider har jag fått en avsmak för och tänker aldrig röra igen, de känns bara fel då jag är väldigt mån om min hälsa. Fattar inte folk som kör på det nuförtiden. Det var bra en gång i tiden för många år sedan, nu ger det bara panik, eller så blir du helt efter och förvirrad om du inte dör i värsta fall. Beroendet är rätt grovt med vissa men även när jag körde det en gång i veckan eller även månaden så kändes min hjärna skadad/bränd veckor efter.

Det finns många andra RC ämnen som är helt okej och inte känns så giftiga och vissa känns tom rätt ofarliga (flera skapades längesedan, tiotals år sedan alltså och testades ett tag men kom aldrig ut som medicin etc) men SCs är nog inte bra för vare sig hjärnan eller kroppen samt är dödliga.

Full CB1 och CB2 agonism är farlig, kan vara dödlig och är mest troligen neurotoxisk därför ska man hålla sig till naturligt.
Vill man bli hög så köp gräs och blanda med lagliga CBD buds då får man något mer likt medicinskt gräs vilket är bra bättre än utan CBD.

Fick något test på grape ape eller något, verkar riktigt nice, borde lägga in den i vapen och pröva. Rekommenderar alla CBD buds om de ska prova CBD buds. Men även Cannabislight och hampabonden/scentstop är bra.

Blir sugen på att beställa cbdbuds cherry diesel, återkommer med recension om jag beställer den.
Någon som testat några utav deras cbd hash? Tänkte testa några sorter då cbn hashet som var riktigt grymt är slut.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-11-06 kl. 05:32.
Citera
2021-11-12, 22:26
Medlem
Fittballepungs avatar
Happ, då är det snart tack och god natt för CBD buds och hasch i Sverige Köp på och börja bunkra om ni gillar CBD buds innan regeringen total förbjuder CBD buds i Sverige som troligen kommer att klubbas igenom..

https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2021/11/ds-202134/
Citera
2021-11-13, 23:23
Medlem
DudeConfuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittballepung
Happ, då är det snart tack och god natt för CBD buds och hasch i Sverige Köp på och börja bunkra om ni gillar CBD buds innan regeringen total förbjuder CBD buds i Sverige som troligen kommer att klubbas igenom..

https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2021/11/ds-202134/

Aldrig att det blir så. 2003 Legaliserades Hampa iom det kommer det heller inte förbjudas.

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Ja alltså du får det medicinska och så, THCt saknas så att "trippa" på det är inget man gör, men verkan är inte svag/placebo utan det är lite annorlunda, t.ex. blir man inte trög som av viss gräs under effekten och du kan göra nästan i stort sett vad som helst, som skulle vara svårt, nojjigt eller jobbigt. CBD hjälper grymt med sömnen(CBN är ännu bättre för sömnen faktiskt, speciellt i kombination), stress, aptit, ångest, depressioner, hälsa t.ex. immunförsvar och skydd mot cancer och dylikt.

Ärligt talat så föredrar jag utan THC då jag vill vara fungerande och slippa nojjor, dåligt minne och dylikt.
Önskar att jag visste om CBD när jag var yngre, var inte påläst så trodde att THC var det som var viktigast medicinskt men så är det inte även om THC har också viktiga medicinska egenskaper dock inte de jag behöver.

Älskar Lemon Kush, en av de finaste Eletta advanced jag testat, så fluffig och god samt har grym verkan för att vara CBD. Älskar att cbdbuds blommor är ofta färska och klibbiga. Har inte varit missnöjd med en enda bud(eller hash) ifrån dem, tom de med låg CBD är också grymma. Tänker att det finns andra ämnen i dem som har låg CBD, typ CBG, CBC, CBN etc.

Har klarat mig på CBD i snart något år nu, inte använt cb i många år då jag är främst ute efter det medicinska, THC ger mig biverkningar (vill inte köpa från gatan eller så, kan vara besprutat med).

Syntetiska cannabinoider har jag fått en avsmak för och tänker aldrig röra igen, de känns bara fel då jag är väldigt mån om min hälsa. Fattar inte folk som kör på det nuförtiden. Det var bra en gång i tiden för många år sedan, nu ger det bara panik, eller så blir du helt efter och förvirrad om du inte dör i värsta fall. Beroendet är rätt grovt med vissa men även när jag körde det en gång i veckan eller även månaden så kändes min hjärna skadad/bränd veckor efter.

Det finns många andra RC ämnen som är helt okej och inte känns så giftiga och vissa känns tom rätt ofarliga (flera skapades längesedan, tiotals år sedan alltså och testades ett tag men kom aldrig ut som medicin etc) men SCs är nog inte bra för vare sig hjärnan eller kroppen samt är dödliga.

Full CB1 och CB2 agonism är farlig, kan vara dödlig och är mest troligen neurotoxisk därför ska man hålla sig till naturligt.
Vill man bli hög så köp gräs och blanda med lagliga CBD buds då får man något mer likt medicinskt gräs vilket är bra bättre än utan CBD.

Fick något test på grape ape eller något, verkar riktigt nice, borde lägga in den i vapen och pröva. Rekommenderar alla CBD buds om de ska prova CBD buds. Men även Cannabislight och hampabonden/scentstop är bra.

Blir sugen på att beställa cbdbuds cherry diesel, återkommer med recension om jag beställer den.
Någon som testat några utav deras cbd hash? Tänkte testa några sorter då cbn hashet som var riktigt grymt är slut.

Sorry för sent svar, chillade på några dagar med mitt CBD och sen nu varit off ifrån forumet ett par dagar då jag bara njutit av att ha nått mitt mål. Inte för att skrämmas, men jag drabbades av en ''haschpsykos'' för många år sedan. Höll mig ren ifrån gräs på ett par år men kände en konstant saknad av smak/känsla och lukt av just Cannabis. Jag forskade under dessa år som jag höll mig ifrån droger. Insåg väldigt mycket men samtidigt väldigt lite.

5 Stora punkter till varför haschpsykosen skedde:

1. Dagligt rökande
2. Stress ifrån drogförsäljning och misstag/dispyter
3. Mixande av andra substanser som påverkar psyket.
4. Arrogant och trångsynt
5. För mycket läsande på Flashback

Idag är jag en helt ny person, inte samma som tidigare som jag sålänge strävade efter att bli. Nöjd och glad, mer inlevelserik och kreativ, bra som dåliga erfarenheter och nu mår jag som jag strävat efter. Oj nu upprepade jag mig, haha. Jaja, nej men det känns så jävla otroligt skönt att livet äntligen hittat rätt igen. Det enda som jag vill fortsätta jobba på med mig själv är att utmana mig till att klara av ett arbete fullt ut.

Nästa buds jag beställer vet jag inte, funderar på att byta sida. CBDbuds.nu är väldigt bra av sig iofs men jag är ute efter något ännu bättre, det här ständigt sökande efter att få bättre grejer är ju klysche. Jag nöjer mig absolut med deras utbud och stuff, så vi får se och vi får även se om jag kommer ta detta till nästa Level. Som då i sin tur är att blanda CBD med THC, oh boy'.

-Hoj-
Citera
2021-11-14, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittballepung

Sverige är ett korrupt fascistland, om detta går igenom. Normala svenskar kommer att flytta härifrån och gör det redan. Planerar jag också flytta.

Hur ska de förbjuda något som inte ger ett rus, inte är beroendeframkallande, är 100% säkert bevisat i vetenskaplig forskning samt hjälper tusentals människor med många sjukdomar och åkommor? Många får en fungerande vardag tack vare cbd produkterna, utan några farliga biverkningar eller beroenden.

Råder stark korruption här. Förmodligen enorma mutor här ifrån läkemedelsbolagen eftersom hampa är ett enormt hot emot traditionella skadliga beroendeframkallande läkemedel, finns hur mycket för information som helst att läsa om detta om ni söker och det är inget skitsnack.

Giftiga obeprövade vaccin som skördat tusentals liv trycks ner i halsen på medborgare som inte behöver dem, men CBD som är helt säkert säkert (finns enorm forskning kring detta) ska förbjudas?

Vetenskap har även kommit fram till att CBD är mest troligen mer effektiv mot covid än vaccinet, pågår mycket studier kring detta nu. Kanske detta som lett till denna korruption, eventuella mutor till de som lagt fram förslaget? För så dumma och icke vetenskapligt pålästa kan de väl inte vara att inte förstå att skillnaden mellan marijuana och CBD är enorm?

Detta är helt sinnesjukt och måste stoppas, vi borde starta en namninsamling, många är sjuka och mår dåligt och de vill förbjuda en helt säker medicin utan någon som helst missbruksvänlighet, som dessutom kan hjälpa att stoppa covid19 enligt vetenskap.

Går detta igenom vill Sverige inte sina medborgares bästa och pengar, korruption, mutor och propaganda går före vår fysiska och psykiska hälsa. Trodde inte Sverige skulle sjunka såhär lågt och bli så korrupt.

Vart är de mänskligarä rättigheterna i detta? Jag ska kunna få välja om jag ska stoppa i mig naturliga säkra beprövade läkemedel mot mina sjukdommar och psykiska åkommor istället för deras giftiga och beroendeframkallande SSRI, benso, antipsykotiska, amfetaminet och gud vet vad. Vart är detta land påväg?!
Fyfan!
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-11-14 kl. 01:37.
Citera
2021-11-20, 14:12
Medlem
dinmamma1335s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeConfused
H*lvete! Vilket drag det va i Lemon Kush. Tror den ligger på 19.3% CBD. Tänkte testa Blue Dream på 9.2% för att slippa den hårda smällen. Haha, hade inte rökt på 3 veckor så det var ju jävligt nice att få hem en påse med grönt i igen.

Dra ihop någon CBD träff 2022 Sommaren? Alla tar med eget röka ochså rullar vi en halvmeters Snoopie Doopie? Inga andra drugz bara M J.

Nästan fuskigt det hära med CBD, tänk alla som hade klarat sig med CBD och slippt köpa 3gram för 500 när det finns det hära för 10gram för 400 basicly.

Hejja Miljöpartiet, menar såklart det gröna partiet

Är inte grejen att man INTE blir hög på detta? Var kommer draget som du pratar om från då? Undrar bara, är mest nyfiken
Citera
2021-11-20, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1335
Är inte grejen att man INTE blir hög på detta? Var kommer draget som du pratar om från då? Undrar bara, är mest nyfiken
Läste det här för ett tag sen, tyckte det var rätt intressant, kan nog förklara lite ksk

Men man blir ju inte ''hög'' av det

Senast redigerad av Mrsirgentleman 2021-11-20 kl. 14:50.
Citera
2021-11-20, 15:46
Medlem
dinmamma1335s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsirgentleman
Läste det här för ett tag sen, tyckte det var rätt intressant, kan nog förklara lite ksk

Intressant! Tack
Citera
2021-11-24, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsirgentleman

Liksom att dricka te och kaffe är egentligen också psykoaktiva men inte klassas det som att vara hög, du blir inte det utav CBD, överhuvudtaget skulle jag säga. Det binder inte till CB1 eller CB2 på vanligt sett som THC gör, därav annorlunda verkan. Att äta choklad har liknande verkan på serotoninet, det är inte så att du blir påverkad utav serotoninfrisättande droger som utav MDMA utan snarare en mycket svagare variant utav antidepp utan dess biverkningar och risker.

Jag kan göra allting normalt efter Cbd intag då det inte påverkar ditt omdöme, skulle inte klara det stenad/hög, iaf inte på normala sett utan att bli confused och eller paranoid. Mitt minne påverkas inte på samma sett som utav THC som kan göra dig väldigt glömsk.

Cbd har motsatt verkan, det rekommenderas t.o.m. till skitzofrena medan thcgräs är en risk för dem. Finns ingen vetenskap i världen som skulle stödja ett förbud, tvärtom är vetenskapen på CBDs sida och många läkare rekommenderar och använder det själva (vet t.ex. flera kända YouTubeläkare som använder och rekommenderar det).

Det används även som antiepilepsi medicin bland barn i USA, utan biverkningarna som andra antiep mediciner (som ibland är farliga tunga ämnen) ger.

Cherry Diesel på cbdbuds är riktigt fin, otroligt god smak och lukt, hög cbdhalt och är extremt effektiv som medicin. Tänkte pröva deras nya CBG produkt som innehöll 35% CBG. Också ett intressant icke rusgivande ämne som passar bättre på dagtid då den har uppiggande verkan likt koffein men annorlunda, blir inte stissig utav det. Är grymt nöjd med deras utbud.

Prövade hampabondens/scentstops kompolti och 15% malda carmagnola. Både är väldigt bra, hela budsen var klibbiga och hade hög halt trikomer efter man trimma(vissa av budsen, många var redan trimmade) lite, ser hundra ggr bättre ut irl än på bilden, samma med labbrapporten inte stämmer helt då dessa buds kan jämföras med vissa av de dyrare tom. Carmagnola är väldigt effektiv och prisvärd, luktar och smakar naturligt gott, nu är det väl 50% då det är black friday.
Den malda carmagnolan är utmärkt att blanda ut hela buds med, men den funkar väldigt bra ensamt också då den har hög mängd CBD, är inomhusodlat och kan tänka mig att budsen såg bra ut innan de maldes ner. Var inga fröer eller kvistar i den 15%varianten utan man ser att det är 99,9% buds.
Citera
2021-11-27, 02:16
Medlem
Finns det inga som helst cbd-buds som innehåller 0 thc? Läst lite om folk som lik förbannat visat positivt på helt lagliga cbd-buds. Är det inte så att thc måste uppnå en viss volym för att ge utslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in