2021-11-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lina Axelsson Kihlblom kommer aldrig att bli en riktig kvinna.
Tror du hon bryr sig om vad en flane som du tycker?
Citera
2021-11-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej men många (alla?) av dessa patienter har ofta hjärnstrukturer som gör dem transsexuella.

Vi har alla hjärnstrukturer som påverkar oss ja. Om någon påverkas av sin hjärna att tro att han är 2n fågel öppnat jag inte fönstret på 20:de våningen för det.
Citera
2021-11-30, 20:56
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrusek
Nyss lyssnat på en intervju med henne. Låter vettig och det är det viktigaste. Får se vad hon kan åstadkomma för att rycka upp skolan. Så finns det dom som mest är intresserade av sex och vad hon har mellan benen och det säger mest något om dom.
Anna Ekström lät ganska vettig strax innan hon tillträdde också, minns du inte? Problemet är politiskt. Nu när han har blivit politiker istället för rektor så tillkommer en massa regler som inte fanns där innan. Det gäller att lyckas rädda skolan utan att trampa någon av alla skyddade grupper på tårna och det framstår för mig som helt omöjligt.

"Får se vad hon kan åstadkomma för att rycka upp skolan" det som krävs är fascism för att tala klarspråk. Eventuellt våld i ordagrann bemärkelse. Stort jävla tvek på att någon vänstertransa mäktar med det. Finns ingen digitalisering, läroplan, pedagogik, jämställdhetsplan, hbtqcertifiering, elevdemokrati, hållbarhetsmål, allas lika värde, yadda yadda yadda som rår på det här och du vet att jag har rätt.
Citera
2021-11-30, 20:58
Medlem
Citat:
Hon är transsexuell. Det har oftast kroppsliga orsaker. Däremot anses obehandlad transsexualism som en psykiatrisk åkomma.

På den tidan jag jobbade med dessa patienter var ungefär 99 procent mycket nöjda med sin könskorrigering.

Så först är det fel på huvudet och senare kroppen .... Bekvämt att få välja lite hipp som happ. Ni är inte friska eller del av en kult, en sekt. Ni kan inte be att andra ska tro på er "religion".
Citera
2021-11-30, 20:59
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ja hon kan säkert bli gravid.
Har den alltså varit en man men har opererat sig för att bli kvinna? Då kan den väl inte bli gravid? Eller opererar man in en livmoder i fanskapet..?
Citera
2021-11-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Så först är det fel på huvudet och senare kroppen .... Bekvämt att få välja lite hipp som happ. Ni är inte friska eller del av en kult, en sekt. Ni kan inte be att andra ska tro på er "religion".
Skulle inte du må dåligt om du hade samma kropp som det motsatta du har idag?
Citera
2021-11-30, 21:03
Medlem
Citat:
Skulle inte du må dåligt om du hade samma kropp som det motsatta du har idag?

Det kan inte hända i verkligheten. Det krävs en tro på det övernaturliga för att det ska vara möjligt.
Citera
2021-11-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Har inget emot personer med könsdyfori eller andra psykiska sjukdomar. Men... det luktar inkvotering. Det är jag alltid emot.

Nu kvoterar sossarna in dvärgar och transor och skapar pakter med terroriststämplade kommunistorganisationer... vad säger man. Troligen är transan den som är mest kompetent i hela regeringen.

Det är inte långt kvar till det riktiga valet, då
försvinner alla dessa clowner, festen är slut då.
Citera
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Jag drivs av omsorg därav mitt inlägg. Irrationella, antivetenskapliga onda människor karaktiserar det som är rätt som "hat". Bekvämt när man inte har några argument.
Lol eller hur. Du engagerar dig säkert på heltid för de stackars barnen, och det är därför du… sitter i en tråd på Flashback och spyr galla över att posten som skolminister för en gångs skull har gått till någon som är kompetent för jobbet. För barnens skull lägger du tid på detta. Vaaaarför tänker ingen annan än du på baaaarnen?! Hellre en inkompetent cisperson än en kompetent transperson på ministerposten. Då mår barnen bra. Det fattar ju vem som helst.

Jag menar, hon har ju en könsidentitet du inte har godkänt, och ministrar borde förstås inte få ha könsidentiteter du inte har godkänt. För hur skulle det se ut?
Senast redigerad av Bimbolina 2021-11-30 kl. 21:07.
Citera
Medlem
Citat:
Det kan inte hända i verkligheten. Det krävs en tro på det övernaturliga för att det ska vara möjligt.
Ja du har rätt att hysa den åsikten men jag delar den inte.
Citera
2021-11-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ja du har rätt att hysa den åsikten men jag delar den inte.

Vetenskap är vetenskap, vetande.

Vänsterextremism och "trans" är åsikter.
Citera
2021-11-30, 21:07
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lina Axelsson Kihlblom kommer aldrig att bli en riktig kvinna.
Och du kommer aldrig bli en riktig man. Men Lina Axelsson Kihlbom gick och blev en riktig minister. Störigt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in