Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Han är en man som tror sig vara en kvinna trots att detta är en omöjlighet. Hobbypsykologiserande får du ägna dig åt men fundamentala fakta och logikens och fysikens lagar gäller för alla även om du "identifierar" dig som en övermänniska som stör över dylika petitesser.
Du får allt färre halmstrån att klamra dig fast vid, märker jag. Nu står och faller tydligen allt med att det skulle vara ”omöjligt” att bli något annat kön än det man gavs vid födseln.
Förutsättningen för denna ovetenskapliga trosuppfattning är att man fullständigt bortser från könets juridiska och sociala dimensioner för att i stället hävda att kromosomerna är det enda som avgör könstillhörigheten. Detta är ett djupt vidskepligt synsätt som inte vinner stöd i vare sig biologi, rättsvetenskap eller semantik.
Biologin har inga regler för vem som får kallas kvinna. Den bryr sig inte om semantik. Den är för upptagen med att studera kroppen.
Men visst: varsågod och lägg fram de vetenskapliga bevisen för att det skulle vara omöjligt för Lina Axelsson Kihlbom att kallas kvinna. Jag gläder mig till ett utförligt svar med källhänvisningar, du vet sådär som man gör när man argumenterar vetenskapligt. Visst var det du som tyckte att dina uppfattningar var vetenskapligt grundade?