2021-11-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
För det första förstår nog alla att det här var äcklig godhetssignalering till omvärlden och woke-extremister i Sverige.
Personen är sannolikt långt från den mest kompetente kandidaten för posten.

För det andra så kommer detta ytterligare sänka svenska skolor. Utan tvekan kommer personen se MER LBTQ indoktrinering i skolan, som en prioritet. På bekostnad av riktig undervisning.

Den som värnar som sina barns psykologiska hälsa och utveckling... Samt om att de ska få undervisning som gör att de kan konkurrera i en helt global arbetsmarknad som vuxna (med kineser, koreaner, holländare, finnar m.fl)

Ja, den bör snarast se till att få bort sina barn från det svenska skolsystemet och in i någon privatskola som ignorerar eller inte lyder under svenska läroplanen.... Alternativt flytta på sig själv och sina barn.

Det här är inget skämt! Redan min generation - född på 70-talet, drabbades av experiment och flumskolan. Jag har själv fått lära mig mycket av det som behövs för allmänbildning och för att kunna hävda mig mot internationella kollegor.

Rädda ditt barn om du verkligen bryr dig! Vill du att ditt barn ska bli en transa, flata eller bög med offerkomplex, näsring och lila hår.... som jobbar inom något uselt betalt servicejobb --- ja då är svenska skolan perfekt för "hens" utbildning.

Vilket jävla okunnigt snack. Du upplevde flumskolan från 80 och framåt? Tänk att från 1982 har det enbart varit borgerliga läroplaner! Känn på den!

Å andra sidan är skolan bra mycket bättre än på 50-70-talet där alla fick sitt tysta och lära sig rabbla saker. Idag kan barnen bra mycket mer än vad gamlingarna kan...

Flummigt? Nej, skolan är inte flummig.
Citera
2021-11-30, 18:01
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Bra kvotering i så fall. Att ta in f.d rektor på en"problemskola" låter bra enligt mig.
Det är faktiskt det enda positiva namnet jag sett i den nya regeringen. Förvånande att hon är S, hon är helt klart anti-PK. Det går inte att säga att hon kan göra skolan bättre i Sverige, men en skola kan hon iallafall styra. Hon är den absoluta motsatsen till Fridolin, om någon ens minns honom, MPs skolminister som ville ha metoo-utbildning på dagis. Känns som om Sverige faktiskt backat lite i PK sedan 2018, hurra.
(FB) Fridolin i Aktuellt: pojklekar på dagis gör metoo-män. Är det vetenskapligt?
Senast redigerad av Paris24 2021-11-30 kl. 18:03.
Citera
2021-11-30, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Bra kvotering i så fall. Att ta in f.d rektor på en"problemskola" låter bra enligt mig.

Det finns inga bra kvoteringar. Men som politiskt korrekt älskar du väl allt som de politiskt korrekta dogmerna (maktelitens värderingar) föreskriver för dig.
Citera
2021-11-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Vad är svårt att förstå? En grupp som på sin höjd företräder några promille av medborgarna är självklart överrepresenterad om de har en minister i en svensk regering. Men i grunden handlar det inte om över- eller underrepresentation, utan om att transsexualism är ett vidrigt, degenererat och sinnessjukt fenomen som självklart borde behandlas kliniskt och/eller kriminaliseras, snarare än hyllas av våra eliter och deras trogna undersåtar (sådana som du).

Det sinnessjuka här är på riktigt att du har svårt att acceptera att människor är olika.
Citera
2021-11-30, 18:03
Medlem
Citat:
Jag behöver inte känna makthavare för att ha uppfattningar om dem.
OK men du vet vad hon har för meriter då?
Citera
2021-11-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är faktiskt det enda positiva namnet jag sett i den nya regeringen. Förvånande att hon är S, hon är helt klart anti-PK. Det går inte att säga att hon kan göra skolan bättre i Sverige, men en skola kan hon iallafall styra. Hon är den absoluta motsatsen till Fridolin, om någon ens minns honom, MPs skolminister som ville ha metoo-utbildning på dagis.
(FB) Fridolin i Aktuellt: pojklekar på dagis gör metoo-män. Är det vetenskapligt?

Vad är det som får dig att tro att den här hen-gubben inte vill ha metoo-utbildning på dagis? Skulle han vara mindre politiskt korrekt än Fridolin? Avd. helt ogrundande åsikter...
Citera
2021-11-30, 18:06
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Gött att iaf få med en man i regeringen.
Citera
2021-11-30, 18:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Vad är det som får dig att tro att den här hen-gubben inte vill ha metoo-utbildning på dagis? Skulle han vara mindre politiskt korrekt än Fridolin? Avd. helt ogrundande åsikter...
Jag bara utgår ifrån att kopplingen inkompetent och metoo och PK häger ihop. Och är motsatsen till kompetent och någon som kan driva en skola framåt mot kunskapsmål, som tydligen Axelsson kan. Människor som kan utföra saker bryr sig inte om PK, PK är bara prat. Fridolin bara pratade.
Citera
Medlem
Amsvartners avatar
Jag vet inte vad i H-E det ska va en merit att ha en kuk innanför trosan, endast ett tecken på bakomliggande psykisk sjukdom.

Om, OM vederbörande är meriterad och på det viset kvalificerad så har jag egentligen inga probs, bara pinsamt å va svensk, men det blir man dagligen påmind om ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns inga bra kvoteringar. Men som politiskt korrekt älskar du väl allt som de politiskt korrekta dogmerna (maktelitens värderingar) föreskriver för dig.
Du tycker inte om att en minister har kunskaper och erfarenhet från sitt område? Off topic: Blir intressant om Jimmie Åkesson aspirerar på en ministerpost...vad har han jobbat med?
Citera
2021-11-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Det sinnessjuka här är på riktigt att du har svårt att acceptera att människor är olika.

Nästan ingen har svårt att acceptera olikheter. Det behöver inte betyda att man måste acceptera det som är sjukt, det som är avvikande på ett skadligt och destruktivt sätt. Jag förstår att du köper hela det paketet - som inom ett par decennier även kommer innefatta pedofiler och andra "utsatta" sexuella minoriteter - men du kan inte utgå från att alla gör det. Du får väl lära dig acceptera att människor har olika åsikter.
Citera
2021-11-30, 18:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Jag vet inte vad i H-E det ska va en merit att ha en kuk innanför trosan, endast ett tecken på bakomliggande psykisk sjukdom.

Om, OM vederbörande är meriterad och på det viset kvalificerad så har jag egentligen inga probs, bara pinsamt å va svensk, men det blir man dagligen påmind om ändå.
Kamala Harris i USA blir oavbrutet klassificeras som färgad och kvinna. Jag tror hon vill gå och gömma sig när det händer för tusende gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in