2021-11-30, 19:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
men dem borde! om vi nu ska införa skiten så löp linan ut

Ja kanske det, men det är ju FHM och staten som bestämmer.
Citera
2021-11-30, 19:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Ifrån nyhetsfloden:

Antalet Covid-19 patienter på IVA har fördubblats på en vecka i Sverige.

WHO uppmanar alla som är äldre än 60 år, samt övriga riskgrupper, att skjuta upp resor.
Citera
2021-11-30, 19:29
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
men dem borde! om vi nu ska införa skiten så löp linan ut

Vi talar om barn och ett vaccin med ytterst oklar bild rörande eventuella bieffekter.
Jag är mycket skeptisk till att det trycks in en massa olika vaccin i människor, vad kan vi få för konsekvenser av det?
Citera
2021-11-30, 19:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
vården har väl aldrig kollapsat??

Jo. Den har gjort det i Nederländerna nu igen och den kommer antagligen göra det i Sverige nu under vintern också.
Citera
2021-11-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Vi talar om barn och ett vaccin med ytterst oklar bild rörande eventuella bieffekter.
Jag är mycket skeptisk till att det trycks in en massa olika vaccin i människor, vad kan vi få för konsekvenser av det?
jag är helt emot detta pass och vaccintvång! jag vill inte att mina ungar ska vaccineras med detta trams.

Uppenbarligen så är det en hel arme av idioter som är för detta och då kan jag tycka fine! inför detta men då ska det vara 100% UTAN KOMPROMISSER alls... med andra ord ska du inte få röra dig i någon form av samhälle utan att ha rätt medicinska ingrepp (inte bara covidvaccin)

börjar lessna lite faktiskt
Citera
2021-11-30, 19:39
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo. Den har gjort det i Nederländerna nu igen och den kommer antagligen göra det i Sverige nu under vintern också.

Är du säker?
Smittan verkar h peakat i NL
Citera
2021-11-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Nää knappast! det gjorde den inte... och kommer inte att göra heller! har aldrig hört att man har bommat igen dörrarna på ett sjukhus och i stort sett vägrat släppa in folk som är i behov av vård, nu pratar jag inte prioriteringar utan INGEN kommer in
Senast redigerad av ArganaS 2021-11-30 kl. 19:42.
Citera
2021-11-30, 19:42
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja kanske det, men det är ju FHM och staten som bestämmer.

I Sverige är det tänkt att medborgarna ska bestämma.
Citera
2021-11-30, 19:43
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
jag är helt emot detta pass och vaccintvång! jag vill inte att mina ungar ska vaccineras med detta trams.

Uppenbarligen så är det en hel arme av idioter som är för detta och då kan jag tycka fine! inför detta men då ska det vara 100% UTAN KOMPROMISSER alls... med andra ord ska du inte få röra dig i någon form av samhälle utan att ha rätt medicinska ingrepp (inte bara covidvaccin)

börjar lessna lite faktiskt

Jag tänker grundläggande att du inte ska tvingas att bli injicerad eller behandlad på något vis emot din vilja. Vad har vi för frihet som människor om vi blir behandlade som kreatur?

PS. De flesta är redan kreatur.
Citera
2021-11-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det menar jag inte. Barn behöver väl inget vaccinpass?
Barn i förskole- eller tidig skolålder kan inte gå på bio, museum eller barnteater själva. Effekten av vaccinpasset är att mina barn ställs utanför samhället, oavsett om du vill det eller inte.

Jag säger bara till barnen nu att "vi kan inte gå på julteater, bio, osv grund av corona". När klasskamraterna gör saker får jag hitta på bortförklaringar, att biljetterna är slut eller att jag glömt att boka i förväg, för att de ska slippa handskas med det känslomässigt. Jag förklarar när de blir äldre.

Men hellre det än att behöva se barnen i ögonen i framtiden och berätta av vi tillhörde dem som skuldbelagde, frös ut och tvångsvaccinerade människor mot deras vilja under den beryktade coronapandemin. Det är viktigare att kunna leva med sig själv än gå på teater.
Citera
2021-11-30, 19:58
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Denna bruden verkar inte ge med sig!

Kan det verkligen stämma att det inte finns några allvarliga fall av omikron i SA än?

https://www.expressen.se/nyheter/lakaren-omikron-kan-vara-vagen-till-flockimmunitet/
Citera
2021-11-30, 20:00
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ifrån nyhetsfloden:

Antalet Covid-19 patienter på IVA har fördubblats på en vecka i Sverige.

WHO uppmanar alla som är äldre än 60 år, samt övriga riskgrupper, att skjuta upp resor.
Lite överdrivet dramatiskt då det ökat med 11 % sedan 10 november då det var 38 på IVA. Det sjönk däremot till 21 för 6 dagar sedan, så nu har de dragit till med braskande rubriker om en fördubbling på en vecka eftersom det nu är 42 på IVA. Men det låga värdet för ca en vecka sedan var inte ett typiskt värde för perioden. De vilseleder alltså medvetet.

Kolla kurvan här

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

och se hur det varierat senaste månaden. Vi är ungefär där vi var för 3 veckor sedan.

När värdena är relativt låga så blir små förändringar dramatiska. De regioner där det nyligen ökat från 1 till 2 patienter har också sett en fördubbling, tack vare en extra patient.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-11-30 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in