2021-11-30, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StiQan
Fina siffror för USA. Deras covid strategi där masker och vaccin fungerar! På något sätt har man har fått dödligheten att öka med 45% år 2021 i åldrarna 25-44 (filtrera). Sjukt imponerande ändå.

https://www.usmortality.com/excess-absolute
Det här är helt sick.

En del sydstater som Florida, Alabama, Georgia, Mississippi har ju haft typ 200% överdödlighet hos 25-44 åringar under deltavågen. Något som man inte sett i tidigare vågor, eller i andra stater.

Det som ändrats är vaccinet, men jag tror inte att vaccinet har dödat de här personerna (i så fall skulle man se det i alla stater). Jag tror inte heller att brist på vaccin är problemet (i så fall skulle man också sett det i tidigare vågor innan vaccinet fanns).

Jag tror man måste vara öppen för att enskilda vaccinextremister inom intensivvården kan ha försummat vården av unga ovaccinerade personer. Alltså att man har lämnat personer att dö i onödan för att blåsa upp dödssiffrorna för ovaccinerade.
Citera
2021-11-30, 07:34
Medlem
Hoppas på att omikron är som de fyra andra "snällare" coronavirusen, då är pandemin över snart.
Citera
2021-11-30, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StiQan
Fina siffror för USA. Deras covid strategi där masker och vaccin fungerar! På något sätt har man har fått dödligheten att öka med 45% år 2021 i åldrarna 25-44 (filtrera). Sjukt imponerande ändå.

https://www.usmortality.com/excess-absolute

Fantastiska resultat. Om vi ändå kunde göra denna strategi obligatorisk och permanent så hade världen varit en tryggare plats
Citera
2021-11-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Omikron tycks inte vara den dominerade varianten i Sydafrika. Av dom 61 covidpositiva passagerare som landade i fredags i Nederländerna har ”enbart” 13 bekräftats smittade med den nya omikronvarianten.

Det är lite drygt 20%, men inte mer än så.
Glöm inte att det var en grupp på 600 pers som testades.
Det betyder att drygt 10% har COVID och de har suttit tät intill många andra personer på planet under ungefär 8 timmar!

Är det ingen som kopplar att man behöver testa alla som ankommer med flyg, oavsett vart de kommer ifrån? Och de menar jag inte FHM "rekommendation" (vem bryr sig om vad FHM rekommenderar?), det ska vara enkelt: Man kommer inte genom tullen utan att testet precis utanför gaten är negativ.
Citera
2021-11-30, 08:53
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juandersson
Glöm inte att det var en grupp på 600 pers som testades.
Det betyder att drygt 10% har COVID och de har suttit tät intill många andra personer på planet under ungefär 8 timmar!

Är det ingen som kopplar att man behöver testa alla som ankommer med flyg, oavsett vart de kommer ifrån? Och de menar jag inte FHM "rekommendation" (vem bryr sig om vad FHM rekommenderar?), det ska vara enkelt: Man kommer inte genom tullen utan att testet precis utanför gaten är negativ.

Och vart gör man av de som är positiva plus alla som varit nära dom?
Citera
2021-11-30, 08:54
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag tror Sveriges ekonomi klarar att affärsresenärer håller sitt möte via Zoom under en tid. Troligtvis tjänar vi mer på att vaccinera 1000 pers istället för att hålla meningslösa möten för samma antal.

Mmm.
Du verkar vara väl insatt i hur affärer går till..
Alla är inte dammsugarförsäljare vettu..
Citera
2021-11-30, 08:55
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
I princip ingen bär mask här längre i USA och bland 25-44-åringar lär det inte vara så hög vaccintäckning. Dessutom är väl tre av fyra amerikaner överviktiga om jag minns rätt antående de senaste siffrorna. Så det lär bli en tuff vinter här.
Face-timade senast igår från en matvarubutik i San Francisco området, ALLA bar mask.
Citera
2021-11-30, 09:01
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexFreedomFighter
Hej alla, har gjort en video där jag förklarar min syn på det som sker!
Nu införs DIKTATUR i hela världen! (youtube)
Varför denna aggressivitet?

Varför alla dessa påståenden utan belägg?
Citera
2021-11-30, 09:02
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Face-timade senast igår från en matvarubutik i San Francisco området, ALLA bar mask.

kommer man inte in annars i butiker ?
Citera
2021-11-30, 09:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tror man måste vara öppen för att enskilda vaccinextremister inom intensivvården kan ha försummat vården av unga ovaccinerade personer. Alltså att man har lämnat personer att dö i onödan för att blåsa upp dödssiffrorna för ovaccinerade.
Så av alla förklaringar som kan finnas för detta så är detta den mest sannolika för dig? Den onda sjukvården låter ovaccinerade dö för att bevisa att vaccinet fungerar. På riktigt?
Citera
2021-11-30, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så av alla förklaringar som kan finnas för detta så är detta den mest sannolika för dig? Den onda sjukvården låter ovaccinerade dö för att bevisa att vaccinet fungerar. På riktigt?
Vilken annan tänkbar förklaring har du?
Citera
2021-11-30, 09:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vilken annan tänkbar förklaring har du?
Att ovaccinerade har sämre skydd mot allvarlig sjukdom och död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in