2021-11-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En anmälan trillade väl in? Hur vet vi att den talade sanning?

Den häktade maken är dessutom ej tidigare dömd för brott i nära relationer.

Eller har du någon dom att visa upp?

Det som är intressant är hur många timmar i veckan som B arbetade.
Citera
2021-11-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ok. Jag har tydligen blandat och gett.
He he... lätt hänt. Jag lade till en sak i mitt inägg, och det är att det är obligatorisk häktning för mord. Så länge den rubriceringen står kvar så sitter han där han sitter.
Citera
2021-11-29, 18:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
He he... lätt hänt. Jag lade till en sak i mitt inägg, och det är att det är obligatorisk häktning för mord. Så länge den rubriceringen står kvar så sitter han där han sitter.
Det innebär väl även att han kommer att vara inburad tills domen äger laga kraft?
Citera
2021-11-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det som är intressant är hur många timmar i veckan som B arbetade.
Är lite nyfiken på varför det skulle vara intressant hur många timmar hon arbetade per vecka?
Citera
2021-11-29, 18:54
Medlem
Citat:
Det innebär väl även att han kommer att vara inburad tills domen äger laga kraft?
Om tingsrätten redan efter nån vecka efter förhandlingens avslut ser att det lutar åt friande dom så kan han släppas och slipper vänta ytterligare ett par veckor. Men det avgör tingsrätten.
Citera
2021-11-29, 18:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Om tingsrätten redan efter nån vecka efter förhandlingens avslut ser att det lutar åt friande dom så kan han släppas och slipper vänta ytterligare ett par veckor. Men det avgör tingsrätten.
Vid friande dom, ja, men inte annars väl? Vet du var straffgränsen går för att gå fri tills det är dags att krypa in?
Citera
2021-11-29, 19:00
Medlem
Citat:
Vid friande dom, ja, men inte annars väl? Vet du var straffgränsen går för att gå fri tills det är dags att krypa in?
Förstår inte frågan...
Citera
2021-11-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Är lite nyfiken på varför det skulle vara intressant hur många timmar hon arbetade per vecka?

Det handlar om att försörja sig själv till största delen utan att behöva stjäla pengar från C:s konto. Desto mindre pengar hon hade desto mer beroende av C. Detta kan också vara en av orsakerna förutom barnen från hennes tidigare äktenskap som helt plötsligt fick bo hos henne vilket antagligen C inte var beredd på.
Citera
2021-11-29, 19:06
Medlem
Citat:

Sannolika skäl är det någonting som heter. Googla
Citera
2021-11-29, 19:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Förstår inte frågan...
Om jag inte misstar mig helt händer det att dömda släpps i väntan på straff och får kallelse när de ska infinna sig. Har jag fel?
Citera
2021-11-29, 19:09
Medlem
Citat:
Om jag inte misstar mig helt händer det att dömda släpps i väntan på straff och får kallelse när de ska infinna sig. Har jag fel?

Det beror på hur grovt brottet är.
Citera
2021-11-29, 19:13
Medlem
Citat:
Aha. Nej, jag vet inte var straffgränsen går där. Nu kommer vi in på detaljer, straffrätt, olika brott, osv. Det där kan inte jag alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in