Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Hans pappa är
Madubuko Diakité:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Madubuko_Diakit%C3%A9
Människorättsjurist och dokumentärfilmare, har doktorerat och jobbar nu som senior forskare emeritus på Raoul Wallenberg Institute i Lund.
Mamma är
Elaine Bosak, bibliotikare om jag inte missminner mig.
Beläst folk, det där!
...jag vill inte säga emot dig och det märktes i TV:n att Jason är just allmänbildad vilket hedrar honom, hans politiska åskådning åsido. Men när du skriver orden doktorerat och emeritus så kan det ju närmast betyda vad som helst. The clue is probably in the name "Raoul Wallenberg Institute", det kanske inte är kvantfysik, medicinsk forskning eller världsförbättrande innovationer vi talar om även om fadern sannolikt är mkt duktig på det han ägnat sig åt, och att mamman är "beläst" är nog rätt ordval för en bibliotikarie.
Notera att jag alltså tyckte Jason gjorde bra ifrån sig, likaså Marcus Samuelsson, men jag svarar dig då du snart spammat sönder tråden i ditt Timbuktuförhärligande.
Vi kan nog däremot alla i tråden vara ense om paret Bergfelt/Oscarssons pinsamma insats. Beklämmande på så många sätt mot bakgrund av att de anlitas av statsmedierna för att upplysa svenska folket om hur det ligger till därute i den stora världen. En värld de uppenbart inte vet så mycket om.
Programledningen kan även minska andelen populärkulturella frågor till förmån för annan mer substantiell kunskap, men då blir det väl platt fall för än fler av gästerna så det är nog att hoppas på för mycket. Det är min åsikt i vart fall, om än bara en åsikt, folk förefaller ju sluka nya säsonger av Mello, Bachelor och massor av det som förr nedlåtande kallades tutt-tv (om än utan nakna tuttar idag) så att då ge dem det är väl enklast tyvärr... Bröd och skådespel, S (via Svt) paradgren.