2021-11-29, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vadå många? Jag förstod och tyckte att det var roligt. Finns säkert många antivaxxare som ser humorn i det också.

Aha, en dum fråga förtjänar ett dumt svar...

Ne.. jag tror dig inte!

Nja! kan hoppas du verkligen inte har med barn att göra , om du har tycker jag synd om dem! kommer många märkliga frågor där. aja säger en hel del om dig när du besvara så idiotiskt! Men som sagt ett pucko alltid ett pucko.. gissa vem jag syftar på?
Citera
2021-11-29, 10:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
"anti-vaxxare" till mig var ju lite fel uttryckt, innehar de flesta andra vacciner så där vart det fel!
genom att inte många förstod att det var ett skämt är det du som misslyckades fatalt med det... så kanske inte din grej att vara "rolig"?
Missade du det är du humorbefriad.

Du tar alltså traditionella vacciner där det faktiskt har funnits en del allvarliga problem knutna till tekniken som adjuvanser och annat.

mRNA-tekniken är just framtagen för att vara målinriktad med kirurgisk precision med få tillsatser.

Man skulle kunna säga en minimalistisk approach.
Citera
2021-11-29, 10:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ne.. jag tror dig inte!

Nja! kan hoppas du verkligen inte har med barn att göra , om du har tycker jag synd om dem! kommer många märkliga frågor där. aja säger en hel del om dig när du besvara så idiotiskt! Men som sagt ett pucko alltid ett pucko.. gissa vem jag syftar på?
Jag har barn. Vad det nu har med saken att göra.

Tycker du att namnet på vad den första konstaterad med Delta är relevant?

Jag tycker istället att detta visar din brist på källkritik och läsförståelse.
Citera
2021-11-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Missade du det är du humorbefriad.

Du tar alltså traditionella vacciner där det faktiskt har funnits en del allvarliga problem knutna till tekniken som adjuvanser och annat.

mRNA-tekniken är just framtagen för att vara målinriktad med kirurgisk precision med få tillsatser.

Man skulle kunna säga en minimalistisk approach.

ja! jag har inte brytt mig så mycket om biverkningar i den meningen!

jag anser att det finns andra som är mer i behov av dem än jag... sedan vet vi alla att de funkade inte som tänkt...
Citera
2021-11-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag har barn. Vad det nu har med saken att göra.

Tycker du att namnet på vad den första konstaterad med Delta är relevant?

Jag tycker istället att detta visar din brist på källkritik och läsförståelse.

"en dum fråga förtjänar ett dumt svar" ajajaj... inte bra inställning! aja jag tycker synd om dem som har en förälder med den inställningen. Hoppas dem klarat sig bra

absolut! dom har hittat första indiern som "delta" uppstod i? eller ljuger du?
Citera
2021-11-29, 10:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
ja! jag har inte brytt mig så mycket om biverkningar i den meningen!

jag anser att det finns andra som är mer i behov av dem än jag... sedan vet vi alla att de funkade inte som tänkt...
Det är väl det vaccinerna har gjort. De är bara fårskallar som missade det man sa från början att det inte skulle bli något steriliserande vaccin. Man satte hoppet till 50% effektivitet och det uppnåddes med marginal och hålls fortfarande mot alla varianter.

Och miljoner har sluppit att dö.

I Sverige undvek vi nog ett blodbad på våra gamla i våras.
Citera
2021-11-29, 10:25
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
"en dum fråga förtjänar ett dumt svar" ajajaj... inte bra inställning! aja jag tycker synd om dem som har en förälder med den inställningen. Hoppas dem klarat sig bra

Så du menar att prata till anti-vaxxare är som att prata med barn? Man måste vara övertydlig.

Citat:
absolut! dom har hittat första indiern som "delta" uppstod i? eller ljuger du?
Skojar du med mig nu?

Såklart de inte har en aning om vem det uppstod i. Det borde vara självklart för någon som är något så när påläst i ämnet. Det vi vet är att första fallet hittades i Indien 20:e december. Indien var vi den tiden helt ovaccinerat. VEM mutationen uppstod i är omöjligt att veta med tanke på den dåliga smittspårningen i Indien. Precis som Arbetet påtalar när man inte vet vem den första med Omicron-varianten är.
Citera
2021-11-29, 10:27
Medlem
Citat:
Det är tydligen inte bara vanligt folkvett ni anti-vaxxare saknar.

Ni är uppenbarligen helt humorbefriade också.

WHO går nu till slut ut och klassar Omicron som det hot det är utan omskrivningar:

Omicron poses "very high" global risk, countries must prepare - WHO
The Omicron variant is likely to spread internationally, posing a "very high" global risk where COVID-19 surges could have "severe consequences" in some areas, the World Health Organisation (WHO) said on Monday.

The U.N. agency, in technical advice to its 194 member states, urged them to accelerate vaccination of high-priority groups and to "ensure mitigation plans are in place" to maintain essential health services.

"Omicron has an unprecedented number of spike mutations, some of which are concerning for their potential impact on the trajectory of the pandemic," the WHO said. "The overall global risk related to the new variant of concern Omicron is assessed as very high."
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/omicron-poses-very-high-global-risk-countries-must-prepare-who-2021-11-29/

Men inget om det är vara sig värre eller mildare sjukdomsförlopp.
Men är det så att det är vaccinresistent så är riskgrupperna utsatta.
Citera
2021-11-29, 10:30
Medlem
Citat:
Det är väl det vaccinerna har gjort. De är bara fårskallar som missade det man sa från början att det inte skulle bli något steriliserande vaccin. Man satte hoppet till 50% effektivitet och det uppnåddes med marginal och hålls fortfarande mot alla varianter.

Och miljoner har sluppit att dö.

I Sverige undvek vi nog ett blodbad på våra gamla i våras.

Vad är effektivitet utan vaccin? 50%?
Citera
2021-11-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Utgår från att det tolkas som att effektiviteten är en procentuell ökning av ovaccinerat tillstånd. Hur tolkade du det?
Citera
2021-11-29, 10:36
Medlem
HAARPs avatar
Jag tycker det är lite oklara besked om Omikron :

...Enligt WHO kan man förvänta sig att även vaccinerade personer kommer att smittas, dock i en liten och förutsägbar proportion...

...Enligt WHO utgör Omikron väldigt hög risk , riskgrupper bör få vaccin skyndsamt...

...Pfizer säger att de är redo att skräddarsy nytt vaccin mot omikron. Det kan finnas om cirka tre månader...

Någon som begriper vad som gäller?
Citera
2021-11-29, 10:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vad surrar du om?

Vaccinerna gör att minst 50% slipper sjukdom mot de som blir sjuka i en kontrollgrupp. Nu är det högre och man kan räkna med 100% skydd mot allvarlig sjukdom förutom i de yttre riskgrupperna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in