2021-11-28, 10:09
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Det är löjeväckande att på något sätt påstå att Bern skulle vara en foliehatt. Han var en av de tyngsta i svenskt näringliv. Känner till honom sen 80-talet då han var VD för ångpanneföreningen. Teknologie doktor i teknisk fysik...
Negrofoben o dylika element vad har ni för CV?

Ja, men det är också typiskt för dessa människor att så brutalt naivt avfärda alla som inte följer narrativet. De har inte den minsta susning om vad som krävs för att kunna ha ett sådant CV.
Citera
2021-11-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Ska man fråga alla man ligger med om dom är vaccinerade menar du?
Ja det är klart, det är en deal breaker.
Citera
2021-11-28, 10:46
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det här är ett ständigt återkommande fenomen när det gäller olika alternativa medier och jag har också flera gånger bett om exempel på dessa "fake news"en aldrig fått några bra svar på det.

Det är alltid någon eller några som dyker upp i trådar där trådstarten länkar till någon alternativ media som exempelvis Swebbtv, som bara skriver en oneliner om att det inte är en bra källa, det är en källa till fake news osv.

En sak som man ska ha klart för sig är att de alternativa medierna är satta under lupp, ständigt. Alternativa medier har en mycket större press på sig när det kommer till att vara korrekta i sin nyhetsförmedling.

DN, Aftonbladet, Expressen med flera har gång på gång fått byxorna neddragna då de har ljugit, mörkat, utelämnat information med mera men det har ingen som helst betydelse, de är fortfarande auktoriteter ändå och det är ändå dem vi ska lita på.

Lars Bern är alltid saklig och han är alltid noga med att säga att han bara spekulerar när han bara spekulerar och annars när han för fram något som fakta så har han belägg för det genom studier och annat.

Jag är helt övertygad att om alla dessa människor som direkt skriker om "fake news" så fort det är alternativa medier det handlar om, faktiskt hade bemödad sig med att läsa dessa medier eller titta på klipp från dessa medier så hade de blivit förvånade och fått en helt annan uppfattning.

Men såklart, det kan ju vara direkt farligt att inhämta information från andra källor än etablisemangets godkända källor.

Det räcker med att ställa sig frågan: VARFÖR startade alternativa medier för ca 8-10 år sedan, och VARFÖR fortsätter dessa kanaler och tidningar att öka sin publik exponentiellt? Över hela världen. Samtidigt som gammelmedia stadigt minskar sin publik för varje månad som går. Över hela världen.

Vill inte människor ha sanna, objektiva och faktabaserade nyheter och reportage längre? Vill dom hellre leva i en fantasivärld med förljugna hittepå-nyheter? Är det lättare och bekvämare att leva sitt liv i en enda stor konspirationsteori med bränsle från de allt mer påkostade sändningarna och reportagen från alternativa medier?

Och hur kan ALLA människor i ALLA länder runt om i världen vara så rörande överens i denna uppfattning angående nyhetsrapportering?

Eller förhåller det sig precis tvärtom? Att människor VET vad som är sant och falskt och därför söker upp det som är SANT?

På internet.
Citera
2021-11-28, 11:12
Medlem
Lars berättar om en ovaccinerad bekant som fick blodproppar efter att ha haft en vaccinerad inneboende.

Han behandlade sig själv med Ivermektin och känner sig nu frisk igen.

Men hjälper Ivermektin mot blodproppar?
Borde han inte hellre ha medicinerat sig med Warfarin?
Citera
2021-11-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Banzai
Mikael Willgert och Lars Bern livnär sig på fake news. Ge dem inte mer uppmärksamhet än de förtjänar.
det är väl snarare du som omger dig av fake news som läser aftonbladet
Citera
2021-11-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Det räcker med att ställa sig frågan: VARFÖR startade alternativa medier för ca 8-10 år sedan, och VARFÖR fortsätter dessa kanaler och tidningar att öka sin publik exponentiellt? Över hela världen. Samtidigt som gammelmedia stadigt minskar sin publik för varje månad som går. Över hela världen.

Vill inte människor ha sanna, objektiva och faktabaserade nyheter och reportage längre? Vill dom hellre leva i en fantasivärld med förljugna hittepå-nyheter? Är det lättare och bekvämare att leva sitt liv i en enda stor konspirationsteori med bränsle från de allt mer påkostade sändningarna och reportagen från alternativa medier?

Och hur kan ALLA människor i ALLA länder runt om i världen vara så rörande överens i denna uppfattning angående nyhetsrapportering?

Eller förhåller det sig precis tvärtom? Att människor VET vad som är sant och falskt och därför söker upp det som är SANT?

På internet.

Jag tror att det finns människor som alltid följer minsta motståndets lag. Man lyssnar på det som är mainstream, följer med narrativen och sticker aldrig ut. Någonsin. Man vill ha det tryggt, bekvämt och man vill helst slippa fundera på saker. Dessa är ofta ”ja-sägare” och konflikträdda. De vill ha trygga anställningar. Inga entreprenörer. De söker aldrig aktivt information, utan nöjer sig med en nyhetssändning varje kväll. Skedmatning. De blir obekväma av människor som är något avvikande och ifrågasättande. Detta är förmodligen majoriteten.

Deras motpol är nog ”sökaren”. Däremellan finns naturligtvis hela skalan. Men ovan tror jag stämmer in ganska bra på majoriteten. Därför är det också relativt enkelt att skapa, bevara eller skifta narrativ. Därför det ser ut som det gör i politiken exempelvis. Så mycket status quo. Trots så mycket missnöje.
Citera
2021-11-28, 11:49
Medlem
Hur funkar det om man haft sjukdomen.
Var ut och dansade igår innan dom inför vaccinpass. Var nog en 700-1000
pers runt mig i omlopp. (Känner mig 100% trygg efter genomgången infektion) Har huvudvärk i dag men troligen av andra orsaker.
Senast redigerad av granskottet80 2021-11-28 kl. 11:53.
Citera
2021-11-28, 12:15
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Banzai
Mikael Willgert och Lars Bern livnär sig på fake news. Ge dem inte mer uppmärksamhet än de förtjänar.

Feltänk av dig. Det är varken du (eller jag!), eller Jan Helin, Eva Beckman, Lena K Samuelsson, Anders Lindberg eller Cilla Benkö som bestämmer vad som är fake news här i världen. Det är publiken/allmänheten. Inte på individnivå, eller ens på gruppnivå, utan på populationsnivå. Uteslutande på populationsnivå.

När en hel befolkning tenderar, över tid, att överge den nyhetsrapportering som statliga Public Service och statssponsrade nyhetstidningar som DN, SvD, Expressen och Aftonbladet förmedlar, för att istället stadigt öka det publika underlaget för alternativa plattformar, ja då VET man vilka som producerar fake news. Publiken/befolkningen söker alltid efter sanningen.

När sedan detta mediala fenomen visar sig vara detsamma i samtliga länder, i västvärlden, helt utan undantag, då kan man med 100% säkerhet slå fast att statliga nyhetskanaler har ett helt annat uppdrag än det dom påstår sig ha. Att förmedla objektiva, opartiska nyheter är bara något dom påstår sig förmedla, vilket har varit mycket lätt att avslöja tack vare internet.

Och stämpeln fake news, som är helt nödvändig i dagens rådande narrativ, fyller bara samma funktion som de andra laddade värdebegreppen konspirationsteoretiker, antivaxer, rasist, vars enda syfte är att förhindra vidare diskussion och debatt. Så att inte bedrägeriet så lätt kan avslöjas. Hur skulle makthavarna annars kunna behålla makten? Eller ens överleva?

Exakt samma psykologiska krigföring som bedrevs mot medborgarna i Sovjetunionen och Östtyskland. Ingen skillnad alls.
Citera
2021-11-28, 12:21
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag tror att det finns människor som alltid följer minsta motståndets lag. Man lyssnar på det som är mainstream, följer med narrativen och sticker aldrig ut. Någonsin. Man vill ha det tryggt, bekvämt och man vill helst slippa fundera på saker. Dessa är ofta ”ja-sägare” och konflikträdda. De vill ha trygga anställningar. Inga entreprenörer. De söker aldrig aktivt information, utan nöjer sig med en nyhetssändning varje kväll. Skedmatning. De blir obekväma av människor som är något avvikande och ifrågasättande. Detta är förmodligen majoriteten.

Deras motpol är nog ”sökaren”. Däremellan finns naturligtvis hela skalan. Men ovan tror jag stämmer in ganska bra på majoriteten. Därför är det också relativt enkelt att skapa, bevara eller skifta narrativ. Därför det ser ut som det gör i politiken exempelvis. Så mycket status quo. Trots så mycket missnöje.

Ja, absolut, det stämmer bra det. Helt enkelt grundläggande mänsklig psykologi. Det mänskliga psyket som formats och utvecklats under tusentals år, vilket naturligtvis makthavarna idag är fullt medvetna/informerade om och därför utnyttjar maximalt. Till sin egen fördel.
Citera
2021-11-28, 12:38
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Detta är inget jag kan bekräfta till hundra procent, men jag upplever att jag blir magnetisk efter att ha vistats bland vaccinerade. Effekten verkar minska efter några dagar i isolering samt mitt vanliga intag av vitaminer/antioxidativa piller såsom NAC. För övrigt så ska tydligen vanlig Aspirin (acetylsalicylsyra) hjälpa mot blodproppar.
Citera
2021-11-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Feltänk av dig. Det är varken du (eller jag!), eller Jan Helin, Eva Beckman, Lena K Samuelsson, Anders Lindberg eller Cilla Benkö som bestämmer vad som är fake news här i världen. Det är publiken/allmänheten. Inte på individnivå, eller ens på gruppnivå, utan på populationsnivå. Uteslutande på populationsnivå.

När en hel befolkning tenderar, över tid, att överge den nyhetsrapportering som statliga Public Service och statssponsrade nyhetstidningar som DN, SvD, Expressen och Aftonbladet förmedlar, för att istället stadigt öka det publika underlaget för alternativa plattformar, ja då VET man vilka som producerar fake news. Publiken/befolkningen söker alltid efter sanningen.

När sedan detta mediala fenomen visar sig vara detsamma i samtliga länder, i västvärlden, helt utan undantag, då kan man med 100% säkerhet slå fast att statliga nyhetskanaler har ett helt annat uppdrag än det dom påstår sig ha. Att förmedla objektiva, opartiska nyheter är bara något dom påstår sig förmedla, vilket har varit mycket lätt att avslöja tack vare internet.

Och stämpeln fake news, som är helt nödvändig i dagens rådande narrativ, fyller bara samma funktion som de andra laddade värdebegreppen konspirationsteoretiker, antivaxer, rasist, vars enda syfte är att förhindra vidare diskussion och debatt. Så att inte bedrägeriet så lätt kan avslöjas. Hur skulle makthavarna annars kunna behålla makten? Eller ens överleva?

Exakt samma psykologiska krigföring som bedrevs mot medborgarna i Sovjetunionen och Östtyskland. Ingen skillnad alls.

Mycket bra inlägg. Det var nog svårt för dom flesta personer att förstå det här redan innan 2020. Att det är propaganda dom spisar i media och inte deras snälla mamma och pappa som pratar med dom i teven. Nu på 20 talet är det väl ännu svårare för personer att förstå det här när dom har fokus på virus och sprutor 24/7.
Citera
2021-11-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Detta är inget jag kan bekräfta till hundra procent, men jag upplever att jag blir magnetisk efter att ha vistats bland vaccinerade. Effekten verkar minska efter några dagar i isolering samt mitt vanliga intag av vitaminer/antioxidativa piller såsom NAC. För övrigt så ska tydligen vanlig Aspirin (acetylsalicylsyra) hjälpa mot blodproppar.

Ok, så du tar NAC?
Grattis till cancern!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in