2021-11-28, 10:40
Medlem
MadZero99, Jag berättade för polisen varför han berättade om sitt liv för mig.

Kan du snälla kommentera min hypotes? Kan det vara så eller inte?
Citera
2021-11-28, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Låt oss analysera vad Biаtas man sa till mig.

I torsdags, dagen innan hon försvann, sa han att de skulle träffas på fredag. Eftersom han jobbar borde de förmodligen ha träffats efter klockan 16.00.

Tre-fyra dagar innan hon försvann berättade han att Beata lämnat över bilen för reparation. Inga bilar är registrerade på Beatas namn. Kanske är detta bilen som stod på efterlysningslistan och registrerad på hennes man, men som användes av Beata. Hennes man använder en annan bil på jobbet.

Jag tror att det var Beata som ringde sin man och bad om en tjänst. Jag tror inte att han kunde ringa henne. Kanske bad hon honom gå och hämta bilen från reparation.

Han kan ha gått och hämtat bilen, men fick lämna sin arbetsbil i verkstaden. Kanske var det därför hon satte sig i hans bil och följde med honom så att han kunde hämta sin arbetsbil.

Kanske bråkade de på vägen och han släppte henne ur bilen. Om han återvände hem i sin arbetsbil förklarar detta varför bilen inte kunde hittas på länge. Kanske lämnade han hennes bil nära verkstaden och körde iväg i sin arbetsbil.

Vad tror ni? Kan det vara så? Snälla kritisera min hypotes. Eftersom vi inte snart kommer att få reda på sanningen kan vi själva försöka lösa gåtan utifrån de fakta som redan är kända.

Nej, det är den silvriga Suzukin han har kört omkring med. Det är den bilen polisen sökt iakttagelser av.
Citera
2021-11-28, 10:48
Medlem
MadZero99s avatar
Citat:

Och hur känner du angående att han erkänt att han dödat B?
Citera
2021-11-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nej, det är den silvriga Suzukin han har kört omkring med. Det är den bilen polisen sökt iakttagelser av.

Jag såg honom köra en skåpbil. Enligt honom sov han i den här bilen.
Citera
2021-11-28, 10:54
Medlem
Citat:
Jag såg honom köra en skåpbil. Enligt honom sov han i den här bilen.

Vad du påstår har ingen relevans då du inte är trovärdig. Fakta om hans bilar går att kontrollera och det stämmer inte med ditt påstående.
Citera
2021-11-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja det verkar som du har rätt för en gångs skull?

C är tidigare ostraffad, kan inte det ligga till hans fördel i en kommande rättegång?
Nej. De flesta som mördat sin partner är tidigare ostraffade och får ändå 18 år el livstid. Vi pratar inte om en ostraffad 15-åring som stulit en jacka.
Citera
2021-11-28, 11:01
Medlem
sybels avatar
Citat:

Du är bara to much!
Citera
2021-11-28, 11:04
Medlem
Citat:
Vad du påstår har ingen relevans då du inte är trovärdig. Fakta om hans bilar går att kontrollera och det stämmer inte med ditt påstående.
K

Kan du förklara vad som är fel med mitt påstående? Pratar vi om olika bilar?
Citera
2021-11-28, 11:06
Medlem
Citat:

Finns Cezarys ex kvar i Polen? Vet någon varför han flyttade till Sverige? Skulle inte förvåna mig om hans tidigare äktenskap slutade med hot och misshandel.
Delar din fundering ang hans ex🤔
Citera
2021-11-28, 11:13
Medlem
Citat:
K

Kan du förklara vad som är fel med mitt påstående? Pratar vi om olika bilar?

För det första har han ingen skåpbil registrerad på sig. Om den silvriga stått på verkstad hade polisen vetat om det. Och det är endast den silvriga Suzukin som polisen sökt iakttagelser på, så den har varit ute och kört.
Citera
2021-11-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Delar din fundering ang hans ex🤔
Cs karaktär och personlighet är vid det här laget fullt utrett av polisen via förhör. Exet, barn, kompisar och släkt har nog alla blivit utfrågade av polsk resp svensk polis. Min spekulation är att det inte är någon trevlig bild man fått fram.
Citera
2021-11-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Cs karaktär och personlighet är vid det här laget fullt utrett av polisen via förhör. Exet, barn, kompisar och släkt har nog alla blivit utfrågade av polsk resp svensk polis. Min spekulation är att det inte är någon trevlig bild man fått fram.

Det finns flera polska skribenter i tråden. Dom kanske kan kolla upp hans belastningsregister i Polen, om nu såna uppgifter är offentliga där. Finns även många kommentatorsfält från Polska tidningar och forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in