2021-11-28, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Hej hej, jag undrar om du vet vart bitcoin priset landar härnäst?

Han tror över 3 miljon dollar till 2026.
Citera
2021-11-28, 05:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17

LoL, det är större chans att jag får mer pengar från socialbidraget än att kamma hem vinsten på hans estimeringar.

Hans raketforskning räcker inte hela vägen för en socialbidrag tyvärr
Citera
2021-11-28, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Föresten, man kan säga det samma om fonder, vilket fan är skrämmande.
Har du sparat i fonder så springer huset du vill köpa ifrån dig.
Mäter man fondernas utveckling mot den riktiga inflationen, så blir fonderna mindre och mindre värda. Och så gnuggar folk händerna när dom loggar in på sitt fondkonto och ser hur dom gått upp 7-9% på året...

Detta är anledningen till varför Bitcoin på sikt aldrig (!) kommer sluta öka sitt $ värde. Men man kan inte säga detsamma om guld, för stiger guldpriset så kommer man gräva mer guld vilket sänker guldpriset.

Det där stämmer inte. Bra indexfonder exempelvis har positivt inflationsjusterad avkastning. Att du använder fel mått för att titta på inflation får stå för dig, vilket mått använder du?

Om du tänker fel kring ett mått så är det uppenbart att du tror att fonder inte har positivt inflationsjusterad avkastning.

Så man blir fattigare och fattigare med tiden genom att spara i fonder? Jo, tjena. Du har alltså kommit på något som ingen annan har kommit på, vilket geni du är. Varken Bogles, Warren Buffett eller någon annan auktoritet inom finans har förstått det, att man blir fattigare och fattigare med tiden genom att investera i fonder!

Du hittar på saker.

Du är så mycket smartare än dem, vilken revolutionerande upptäckt du har kommit på! Med största sannolikhet förstår du inte begrepen såväl som du tror.

Jag gillar att du har kommit på något som ingen annan någonsin har kommit på.

Warren Buffett, den bästa investeraren genom tiderna, ger alltså råd om att investera i fonder, något som gör människor fattigare och fattigare med tiden. Herrejösses, fan vad okunnig han är som inte har insett detta efter hela sitt liv!

Likaså med Bogles, Dave Ramsey etc. Hur kan de rekommendera något som gör folk fattigare och fattigare med tiden? De har ägnat hela sina liv åt att rekommendera något och har inte ens förstått inflationen, att den äter upp ALL VINST och gör folk fattigare med tiden genom att ta ut alla vinster.

De senaste 70 åren har alltså S&P 500 exempelvis haft en avkastning på 11 %, inflationen har förmodligen varit högre än det och tagit ut precis all vinst!

Jag gillar ditt självförtroende, men du är verklighetsfrånvänd. Tyvärr.
Senast redigerad av Lukas17 2021-11-28 kl. 06:29.
Citera
2021-11-28, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
I november 2026 så ligger Bitcoin priset på $3-$6 miljoner.
Under 2030 så ligger Bitcoin priset på $8-$10 miljoner

Når vi halvvägs är jag glad ändå.

Citat:
LoL, det är större chans att jag får mer pengar från socialbidraget än att kamma hem vinsten på hans estimeringar.

Hans raketforskning räcker inte hela vägen för en socialbidrag tyvärr

Här är vad han tror, se citationen. Japp.

$3-$6 miljoner till november 2026, under 2030 så tror han bitcoin ligger på $8-$10 miljoner. Totalt vansinnigt.

Han tror även att han indirekt förstår sig på inflation bättre än Warren Buffett, Dave Ramsey, Bogle, Mark Cuban etc. De rekommenderar tydligen saker som gör folk fattigare och fattigare med tiden, otroligt märkligt att de har inte förstått detta!

Någon på FB med vansinniga förutsägelser kan alltså mer än den bästa investeraren genom tiderna, som inte ens verkar ha förstått att han ger råd som gör folk fattigare och fattigare med tiden.

Nobelpriset till Leaston!
Senast redigerad av Lukas17 2021-11-28 kl. 05:55.
Citera
2021-11-28, 18:27
Avslutad
Citat:

Mycket möjligt. Vad är ditt problem? Beror förstås på massa saker men förvånar mig inte om det går mot dem priserna
Citera
2021-11-28, 18:40
Medlem
knark-kungens avatar
Vilka är dom bästa utländska exchangsen att köpa på?

Inte localbitcoin.
Citera
2021-11-28, 18:48
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Här är vad han tror, se citationen. Japp.

$3-$6 miljoner till november 2026, under 2030 så tror han bitcoin ligger på $8-$10 miljoner. Totalt vansinnigt.

Han tror även att han indirekt förstår sig på inflation bättre än Warren Buffett, Dave Ramsey, Bogle, Mark Cuban etc. De rekommenderar tydligen saker som gör folk fattigare och fattigare med tiden, otroligt märkligt att de har inte förstått detta!

Någon på FB med vansinniga förutsägelser kan alltså mer än den bästa investeraren genom tiderna, som inte ens verkar ha förstått att han ger råd som gör folk fattigare och fattigare med tiden.

Nobelpriset till Leaston!
Suck! Mannen som lever kvar i forntiden.... Fatta att dollarn är döende och inflationen är på väg bli okontrollerbar. Höj räntan och allt kraschar under stagflation då hjulen behöver snurra ännu fortare. Självklart vill ingen officiell uttala sig om detta. Fiat experimentet på 50 år är över. Varför finns diskussioner i World Econmic Forum om skämtet The Great reset och 4th industrial revolution som alternativ till storkrig. Det är lugnt...

"Bitcoin fixes this"
Citera
2021-11-28, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Suck! Mannen som lever kvar i forntiden.... Fatta att dollarn är döende och inflationen är på väg bli okontrollerbar. Höj räntan och allt kraschar under stagflation då hjulen behöver snurra ännu fortare. Självklart vill ingen officiell uttala sig om detta. Fiat experiment på 50 år är över. Varför finns diskussioner i World Econmic Forum om skämtet The Great reset och 4th industrial revolution som alternativ till storkrig. Det är lugnt...

"Bitcoin fixes this"

Jag tror att det i det stora hela handlar om att du har för småa innehav av bitcoin vilket tvingar ett beteende hos dig att ha övertro på dina investeringar för att de ska ge en avkastning 🤔🧐

.
Senast redigerad av gemenerVERSALER 2021-11-28 kl. 18:53.
Citera
2021-11-28, 18:55
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Jag tror att det i det stora hela handlar om att du har för småa innehav av bitcoin vilket tvingar ett beteende hos dig att ha övertro på dina investeringar för att de ska ge en avkastning 🤔🧐
.
Du kan vara lugn för att jag är miljonär redan i BTC och när den blir reservvaluta inom 10 år så är du en fattig tiggare relativt sett jämte mig. Nu har jag tyvärr sjunkit till Lukas nivå men ni drar ju ner debatten så.
Citera
2021-11-28, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Du kan vara lugn för att jag är miljonär redan i BTC och när den blir reservvaluta inom 10 år så är du en fattig tiggare relativt sett jämte mig. Nu har jag tyvärr sjunkit till Lukas nivå men ni drar ju ner debatten så.

Du har aldrig sjunkit dit, du låg lägre ner än där.

Jag tror du ser upp till Lukas i smyg. När du erkänner att du har 2 Bitcoins för dig själv.
Senast redigerad av gemenerVERSALER 2021-11-28 kl. 19:06.
Citera
2021-11-28, 19:04
Medlem
LOL.. Vem äger bitcoins just nu😅
Citera
2021-11-28, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
LOL.. Vem äger bitcoins just nu😅

Jag ska följa detta för att se hur mycket rätt vs fel du hade 😂😌👍🏿👌🏿
Citera