2021-11-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Klart man inte kan predikera rätt varje månad. Det är nån "floor model" som är mer felbenägen.

Jag säger bara min 100 k innan 2024, min 1 M innan 2028.

Hur man ser smart ut: 1. Ha enormt breda felmarginaler. 2. Ha hur många modeller som helst.
Citera
2021-11-26, 22:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Btw, på 10 års tid så har guld inte rört sig alls.

Har man sparat 1 miljon i guld 2011 för att en gång köpa det där huset för 5 miljoner så har man idag fortfarande 1 miljon i guld, samtidigt som huset man vill köpa nu kostar 10 miljoner.

Du har alltså lyckats med konststycket att halvera ditt köpvärde genom att ligga långsiktigt i guld de senaste 10 åren. Men lycka till med det...

Föresten, man kan säga det samma om fonder, vilket fan är skrämmande.
Har du sparat i fonder så springer huset du vill köpa ifrån dig.
Mäter man fondernas utveckling mot den riktiga inflationen, så blir fonderna mindre och mindre värda. Och så gnuggar folk händerna när dom loggar in på sitt fondkonto och ser hur dom gått upp 7-9% på året...

Detta är anledningen till varför Bitcoin på sikt aldrig (!) kommer sluta öka sitt $ värde. Men man kan inte säga detsamma om guld, för stiger guldpriset så kommer man gräva mer guld vilket sänker guldpriset.
Senast redigerad av Leaston 2021-11-26 kl. 22:30.
Citera
2021-11-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Men du hör ju vilket skämt det är? Att ha så breda marginaler så att man knappt kan ha fel bevisar ju bara på en brist på träffsäkerhet.

Det är inte alls så breda marginaler om du zoomar ut. För ett år sedan stod Bitcoin i 17 572 dollar. Hade Bitcoin gått sidledes i ett år så hade modellen blivit ogiltigförklarad.

https://pbs.twimg.com/media/FFLYBsqXEAATuy4?format=jpg&name=large

Det känns tryggt att säga att Bitcoin kommer att passera mittlinjen under de närmaste åren.
Senast redigerad av bagge1 2021-11-27 kl. 12:15.
Citera
2021-11-27, 14:25
Bannlyst
Citat:
Mäter man fondernas utveckling mot den riktiga inflationen, så blir fonderna mindre och mindre värda. Och så gnuggar folk händerna när dom loggar in på sitt fondkonto och ser hur dom gått upp 7-9% på året...

Detta är anledningen till varför Bitcoin på sikt aldrig (!) kommer sluta öka sitt $ värde. Men man kan inte säga detsamma om guld, för stiger guldpriset så kommer man gräva mer guld vilket sänker guldpriset.

Hej hej, jag undrar om du vet vart bitcoin priset landar härnäst?
Citera
2021-11-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Det är två separata meningar som jag har skrivit. Kan du inte belägga när jag har sagt att planB's teori följer Elliot wave? Nej juste, totalt tagit ifrån röven.

För att du kastar skit på Elliot Wave i samma inlägg som du kastar skit på PlanB. Du hade inte snackat skit om Elliot Wave i samma inlägg om PlanB's teori hade varit sann. Du börjar generalisera flera saker som inte ens har med varandra att göra bara för PlanB har fel.

Eftersom du säger att Elliot Wave är bullshit så kan du uppenbarligen inte se att vi fortfarande inte brutit Elliot Wave. Allt är fortfarande enligt BC Backer's beräkningar. Jag följer inte vad PlanB säger.
Citera
2021-11-27, 16:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Hej hej, jag undrar om du vet vart bitcoin priset landar härnäst?

Beror på hur exakt du vill ha det. Den här har visat sig vara rätt bra:
https://pbs.twimg.com/media/FFNI6-CVIAIBaQS?format=jpg
Citera
2021-11-27, 22:41
Bannlyst
Citat:

Vad står det? Jag vill inte gå in på länken.

Target price?
Citera
2021-11-28, 00:26
Medlem
Citat:

Vet inte vad du tittar på för skitfonder. Mina fonder har gått upp ca 250% senaste 10 år. Och då snackar jag om globala indexfonder.

Vad menar du med riktiga inflationen? Jag jämför fonderna mot SEK precis som jag jämför BTC mot SEK.
Senast redigerad av david-taxi 2021-11-28 kl. 00:28.
Citera
2021-11-28, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vet inte vad du tittar på för skitfonder. Mina fonder har gått upp ca 250% senaste 10 år. Och då snackar jag om globala indexfonder.

Vad menar du med riktiga inflationen? Jag jämför fonderna mot SEK precis som jag jämför BTC mot SEK.

Man brukar följa index din dåre. Dina fondval har vadå med saken att göra ?
Har du ens hört talas om ränta på ränta ? För det är en grej
Citera
2021-11-28, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Man brukar följa index din dåre. Dina fondval har vadå med saken att göra ?

Jaha, jag brukar följa det jag äger och mitt resultat, inte någon hypotetisk siffra vad folk brukar säga att fonder snittar på.

Följer du "index" på krypto också istället för att följa BTC även om du bara äger BTC?
Senast redigerad av david-taxi 2021-11-28 kl. 01:10.
Citera
2021-11-28, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jaha, jag brukar följa det jag äger och mitt resultat, inte någon hypotetisk siffra i vad folk brukar säga att fonder snittar på.

Följer du "index" på krypto också istället för att följa BTC även om du bara äger BTC?

Jaha du kan inte göra skillnad på individ och massa.. om jag följer index på krypto ?? Det beror väl för tusan på vad man pratar om...
PS: 100 × 1.08^10= 215, utifall du inte visste de 😘
Citera
2021-11-28, 03:42
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Vad står det? Jag vill inte gå in på länken.

Target price?

Och sluta ignorera mig har vi sagt, bara för att du hade fel hela tiden men att jag hade rätt hela tiden betyder inte att jag förtjänar att ignoreras.

Legends say $80 is still around the corner

Patience is the key. Tides come and goes, park₿enches remains the same.
Senast redigerad av gemenerVERSALER 2021-11-28 kl. 03:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in