2021-11-26, 16:12
Medlem
hazenectars avatar
Har ni köpt dippen idag boys?
Citera
2021-11-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Har ni köpt dippen idag boys?

Nej för trenden ser ut att vara en stor bearmarket som kommer hålla i sig i flera år nu. Institutionerna har företag de har jort sinna 5-15x gånger pengara. nu är det dags att sälja för att kunna köpa material till sitt företag och investera där istället. Nu ska jag försöka gå in om några år när ingen pratar om crypto och när alla tror att crypto är dött och kommer gå till noll.
Senast redigerad av chucknorris2 2021-11-26 kl. 16:31.
Citera
2021-11-26, 16:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Nej för trenden ser ut att vara en stor bearmarket som kommer hålla i sig i flera år nu. Institutionerna har företag de har jort sinna 3-5x gånger engar nu är det dags att sälja för att kunna köpa material till till sitt företag och investera där istället. Nu ska jag försöka gå in om några år när ingen pratar om crypto och när alla tror att crypto är dött och kommer gå till noll.
Vi sparar det här inlägget så vi kan återbesöka det om någon månad.
Citera
2021-11-26, 18:12
Medlem
Bitcoin går upp, Bitcoin går ner, oavsett krabbgång så stiger priset med tiden.
För fem år sedan fick en hel bitcoin för 8000 kronor idag går det på en halv miljon. Finns säkerligen altcoins som procentuellt utklassar Bitcoins värdeökning tilfälligt men för en längre horisont som 10+ år så är BTC bästa alternativet
Lever man inte från hand till mun så så spelar det mindre roll om värdet tredubblas eller tiodubblas vart fjärde år.
Citera
2021-11-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exmate
För fem år sedan fick en hel bitcoin för 8000 kronor idag går det på en halv miljon. Finns säkerligen altcoins som procentuellt utklassar Bitcoins värdeökning tilfälligt men för en längre horisont som 10+ år så är BTC bästa alternativet
Lever man inte från hand till mun så så spelar det mindre roll om värdet tredubblas eller tiodubblas vart fjärde år.
Precis. Krashen är alltid på en högre nivå än dess för innan. Föga troligt att vi går under årets lägsta punkt på 30K. Det är inte många dagar om året bitcoin är på ATH så det är bara osunt att tänka att man hela tiden är x% back, även om det svider haha.
Jag sover gott med 85% net worth i btc.
Citera
2021-11-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exmate

Jag har valt att vara kortsiktig med BTC för att nästa generations ungdomar om 10år har en community som säger att deras coin är trendig och bättre. detta hot är för stor risk för att jag ska våga vara långsiktig. Exempel Bitcoin är ju inget unikt det går att programmera en helt ny crypto coin som är bättre än bitcoin på alla vis och nästa generations ungdomar och community's och kändisar säger och bestämmer att deras nya coin är modern och hotar bitcoin. Så det finns inget unikt med bitcoin förutom att man enas på det just nu. Det går att programmera bättre coins väldigt enkelt bara att samla dom bästa cryptograferna och göra någon bättre coin som är mer unik än bitcoin.
Jag är långsiktig med guld eftersom att med guld kan man inte programmera och lägga till nya metaler som kunkurerar ut guldet. guldet har ingen konkurrens på det sättet som bitcoin har. guld har har fungerat i många tusen år jag känner mig säker att min avkomma kommer ärva det och få nytta av det om 30-50 år Men inte med bitcoin den kan dö ut väldigt tidigt .
Citera
2021-11-26, 20:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Exempel internet är ju inget unikt det går att programmera en helt ny nät som är bättre än internet på alla vis och nästa generations ungdomar och community's och kändisar säger och bestämmer att deras nya nät är modern och hotar internet. Så det finns inget unikt med internet förutom att man enas på det just nu. Det går att programmera bättre nät väldigt enkelt bara att samla dom bästa cryptograferna och göra någon bättre nät som är mer unik än internet .

Fixade meddelandet åt dig för att göra en poäng...

Citat:
Jag är långsiktig med guld eftersom att med guld kan man inte programmera och lägga till nya metaler som kunkurerar ut guldet. guldet har ingen konkurrens på det sättet som bitcoin har. guld har har fungerat i många tusen år jag känner mig säker att min avkomma kommer ärva det och få nytta av det om 30-50 år Men inte med bitcoin den kan dö ut väldigt tidigt .

Guldet har ju all konkurrens. Silver, Vete, Fastigheter, Fonder, Obligationer, Räntepapper och massa mer.
Alla dessa tillgångar har fördelar och nackdelar och därför finns alla olika alternativ.

Det som händer med Bitcoin är att den har alla ovan nämna tillgångars fördelar, men ingen av deras nackdelar. Detta tack vare att den är digital. Och om du nu tänker svara "hur kan man ha Bitcoin som ett smycke?" eller något annat trams så försök tänka till vad store of value är för något.

Google, Apple, Amazon, Microsoft med flera har blivit världens största bolag för att dom digitaliserat sådant som var fysiskt tidigare. Bitcoin gör samma sak med finansvärlden.
Senast redigerad av Leaston 2021-11-26 kl. 20:38.
Citera
2021-11-26, 20:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Btw, på 10 års tid så har guld inte rört sig alls.

Har man sparat 1 miljon i guld 2011 för att en gång köpa det där huset för 5 miljoner så har man idag fortfarande 1 miljon i guld, samtidigt som huset man vill köpa nu kostar 10 miljoner.

Du har alltså lyckats med konststycket att halvera ditt köpvärde genom att ligga långsiktigt i guld de senaste 10 åren. Men lycka till med det...
Senast redigerad av Leaston 2021-11-26 kl. 20:57.
Citera
2021-11-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Fixade meddelandet åt dig för att göra en poäng...

Guldet har ju all konkurrens. Silver, Vete, Fastigheter, Fonder, Obligationer, Räntepapper och massa mer.
Alla dessa tillgångar har fördelar och nackdelar och därför finns alla olika alternativ.

Det som händer med Bitcoin är att den har alla ovan nämna tillgångars fördelar, men ingen av deras nackdelar. Detta tack vare att den är digital. Och om du nu tänker svara "hur kan man ha Bitcoin som ett smycke?" eller något annat trams så försök tänka till vad store of value är för något.

Google, Apple, Amazon, Microsoft med flera har blivit världens största bolag för att dom digitaliserat sådant som var fysiskt tidigare. Bitcoin gör samma sak med finansvärlden.

okej så det finns inte andra coins som exempel etherium och monero som kan konkurera ut bitcoin i framtiden? jag tror att exempel etherium eller monero kan gå om bitcoin någon gång if framtiden och då kan bitcoin få problem jag ser inte hur exempel bitcoin är mer unikt om jag jämför med monero. när jag går igenom moneros teknologi och deras community så ser den mer ut att kunna konkurrera ut btc rent tekniskt
Citera
2021-11-26, 20:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
okej så det finns inte andra coins som exempel etherium och monero som kan konkurera ut bitcoin i framtiden?
Nej.
Ethereum kan lösa andra problem men någon konkurent till Bitcoin är den inte av samma anledning som analogin med internet som jag gav dig just.

Citat:
jag tror att exempel etherium eller monero kan gå om bitcoin någon gång if framtiden och då kan bitcoin få problem jag ser inte hur exempel bitcoin är mer unikt om jag jämför med monero. när jag går igenom moneros teknologi och deras community så ser den mer ut att kunna konkurrera ut btc rent tekniskt
Du får tro vad du vill. Det intressanta är inte VAD man tror utan VARFÖR man tror en viss sak.
Citera
2021-11-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Blanda inte ihop PlanB med Elliot Wave. Vi har fortfarande inte brutit Elliot Wave så länge BTC håller sig över 53k.

PlanB's teori följer knappast Elliot Wave.

Det är två separata meningar som jag har skrivit. Kan du inte belägga när jag har sagt att planB's teori följer Elliot wave? Nej juste, totalt tagit ifrån röven.
Citera
2021-11-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Lukas, du visar att du inte överhuvudtaget förstår PlanB: s S2F-modell. Du uttalar dig om saker som du inte har satt dig in i ordentligt. SF2-modellen ligger för närvarande inom en standardavvikelse från mittpunkten vilket du kan se här. Den är alltså inte alls ogiltigförklarad. SF2-modellen ogiltigförklaras om priset skulle ligga under två standardavvikelser (ca < 30k) under en längre tid (> 6 månader). Jag föreslår att du lyssnar på följande poddcast där allt detta förklaras.

De månadsförutsägelser som PlanB har gjort (för Juli - December) och som nämnts flera gånger har absolut ingenting med S2F att göra, utan är en helt annan teknik som kallas för floor-model.

För övrigt säger inte alls S2F att priset ska vara 10 miljoner dollar 2030. Han har sagt många gånger att den endast kommer att behålla sin träffsäkerhet (vilket är enastående bra) under den här, och nästa cykel.

Men du hör ju vilket skämt det är? Att ha så breda marginaler så att man knappt kan ha fel bevisar ju bara på en brist på träffsäkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in