Citat:
Ursprungligen postat av
chucknorris2
Exempel internet är ju inget unikt det går att programmera en helt ny nät som är bättre än internet på alla vis och nästa generations ungdomar och community's och kändisar säger och bestämmer att deras nya nät är modern och hotar internet. Så det finns inget unikt med internet förutom att man enas på det just nu. Det går att programmera bättre nät väldigt enkelt bara att samla dom bästa cryptograferna och göra någon bättre nät som är mer unik än internet .
Fixade meddelandet åt dig för att göra en poäng...
Citat:
Ursprungligen postat av
chucknorris2
Jag är långsiktig med guld eftersom att med guld kan man inte programmera och lägga till nya metaler som kunkurerar ut guldet. guldet har ingen konkurrens på det sättet som bitcoin har. guld har har fungerat i många tusen år jag känner mig säker att min avkomma kommer ärva det och få nytta av det om 30-50 år Men inte med bitcoin den kan dö ut väldigt tidigt .
Guldet har ju all konkurrens. Silver, Vete, Fastigheter, Fonder, Obligationer, Räntepapper och massa mer.
Alla dessa tillgångar har fördelar och nackdelar och därför finns alla olika alternativ.
Det som händer med Bitcoin är att den har alla ovan nämna tillgångars fördelar, men ingen av deras nackdelar. Detta tack vare att den är digital. Och om du nu tänker svara
"hur kan man ha Bitcoin som ett smycke?" eller något annat trams så försök tänka till vad store of value är för något.
Google, Apple, Amazon, Microsoft med flera har blivit världens största bolag för att dom digitaliserat sådant som var fysiskt tidigare. Bitcoin gör samma sak med finansvärlden.