2021-11-27, 11:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Alltså jag ger upp min forskning om Aegirbios verksamhet. De har ju mindre dokumentation än maffian om sina anställda.

Jag har lyckats hitta att de anställt en Brandon Steele, och tydligen fanns det en Mohamed Takwa också, innan han slutade/tog pappaledigt, samt Martin Linde, nu sjukskriven. Så efter vad som är känt så finns det tydligen bara en gubbe nu då och det är TF VD, eventuellt finns också denne Steele kvar. Jag har inte hittat att han lämnat i alla fall.

Jag har via linked-in hittat att de är 5 anställda, i och för sig är Linde en av dessa så inte helt uppdaterad, kanske är även Takwa med. Så det kan vara så att de bara är tre.

Efter nyemissionen måste de anställa folk, man kan inte hoppas omsätta en miljard på tre personer, tror jag. Det låter riktigt svårt i alla fall.

Ps. Jag har inte lyckats lokalisera var Takwa var anställd, men jag gissar i Thyrolytics eftersom han skulle fortsätta med teknikutvecklingen där, om det räknas till Koncernen eller inte vej jag ej
Vad jag kan se på Ratsit, MrKoll, Hitta osv.. så finns det ingen Brandon Steele boende i Sverige. Han jobbar kanske på distans?
Citera
2021-11-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad jag kan se på Ratsit, MrKoll, Hitta osv.. så finns det ingen Brandon Steele boende i Sverige. Han jobbar kanske på distans?

Han jobbar väl på Abreos i USA.
Citera
2021-11-27, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Konstigt att Takwa klivit av bolaget om man tänker lansera hans mätare för sköldkörtel.

Dimmorna ligger täta i det här bolaget. Den verkliga huvudmannen är Bradley Messmer sen verkar alla bara vara inhyrda konsulter. En extern CSO eller CEO behöver väl inte vara anställda?

Vad vet vi om om ordföranden Anders Ingvarsson? Egen konsultfirma och fd styreleldamot i Life Assays. Hur blev han ordförande för Aegirbio? Vem har plockat ihop alla dessa konsulter?

Var kan man hitta en aktuell aktieägarlista någonstans?

Takwa jobbar väl fortfarande på Thyrolytics, men inte i ledningsgruppen i Aegirbio.
Citera
2021-11-27, 12:18
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mupparen
Han jobbar väl på Abreos i USA.

Eftersom några tog upp bollen så gjorde jag ett nytt försök att få kläm på organisationen.

Från IPO-guiden i AFV

"Eftersom Aegirbio är helt beroende av sina huvudägare Abreos och LifeAssay är det en klar brist att ägarbolagen inte beskrivs. Exempelvis framgår det av prospektet att Aegirbio är beroende av nyckelpersoner hos båda huvudägarbolagen men organisationen beskrivs inte hos huvudägarbolagen, och inte heller hos Aegirbio för den delen."

Är det någon som har koll på om detta har klarnat, eller om det fortfarande inte finns någon ordentlig beskrivning av huvudägare?
Aegirs organisation verkar vara svårt för samtliga att få kläm på. Jag har inte följt Aegir så länge så jag har noll koll på de andra två.

https://www.affarsvarlden.se/ipo-guiden/bolag/aegirbio
Citera
2021-11-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George1
sitter folk fortfarande kvar med denna aktie verkligen?

Aktien är nere över 90% och DÅ väljer folk att göra efterforskningar.
Citera
2021-11-27, 13:56
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi

Nej, det tror jag inte dem väljer. Jag äger inte Aegirbio, men har blivit intresserad av företaget. Jag tänkte att om lite frågetecken rätas ut blir det lättare för de som äger aktier att ta ett vettigt beslut.

Aegirbio har inte gett informationen genom hemsida eller PM. Därför provar jag istället och hoppas på hjälp från duktiga google-sökare
Citera
2021-11-27, 14:14
Medlem
blamages avatar
Citat:
Jag tror inte att de som äger aktien bryr sig.
Citera
2021-11-27, 17:30
Medlem
GatewayArchs avatar
Det finns bra över tjugo tusen aktieägare på Avanza. Svårt att hitta en tydligare indikator på att folk inte har koll på sina aktier. Med det sagt, hoppas att Aegirbios nuvarande aktieägare inte blir så r**knu***** som de ser ut att bli.

Mycket osannolikt att framtida börsvärde kommer vara i närheten av de 500 miljonerna som vi ser idag. Nästan lika osannolikt som för 6 månader sen, när Aegirbios börsvärde var över 6000 miljoner.
Senast redigerad av GatewayArch 2021-11-27 kl. 17:37.
Citera
2021-11-27, 18:16
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatewayArch
Det finns bra över tjugo tusen aktieägare på Avanza. Svårt att hitta en tydligare indikator på att folk inte har koll på sina aktier. Med det sagt, hoppas att Aegirbios nuvarande aktieägare inte blir så r**knu***** som de ser ut att bli.

Mycket osannolikt att framtida börsvärde kommer vara i närheten av de 500 miljonerna som vi ser idag. Nästan lika osannolikt som för 6 månader sen, när Aegirbios börsvärde var över 6000 miljoner.

Skriv inte sådär på facebook-gruppen för då tror dom att du menar att börsvärdet kommer bli över 60.000 miljoner
Citera
2021-11-28, 11:34
Medlem
George1s avatar
Citat:

eller hur haha eller sitt still i båten,vi är nere 90% men ska upp 900%......
Citera
2021-11-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George1
eller hur haha eller sitt still i båten,vi är nere 90% men ska upp 900%......

Verkar som att många tillväxtaktier i Sverige har haft sina bubbelgångar och många kommer aldrig att återhämta sig.

Samtidigt får man skylla sig själv som småsparare om man köper sig in i sådana här spekulativa skitbolag.
Citera
2021-11-28, 11:52
Medlem
George1s avatar
Propblemet är väll FB grupperna där folk får med andra stackare som inte har någon aning....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in