Citat:
Ursprungligen postat av
H.Badger
Informationen är redan kommunicerad i det telegram som finns att läsa under nyheterna på handelsplatsen, så det var egentligen ingen nyhet alls. Det framgår också i texten att det inte bara gäller Viraspec utan även andra snabbtest och PCR test. Uppenbarligen är informationen relevant för vissa eftersom dom valde att lägga upp den även på LinkedIn, det är därför man börjar texten med ”till den som detta berör”. Jag ser inte hur informationen kan feltolkas och om människor väljer att investera på denna ”nyhet” så är det deras eget val.
Abbott som är en av världens största tillverkare av covid19 tester har också valt att delge liknande information, deras test bör fånga omrikon men det är inte bekräftat ännu. Detta är inte kommunicerat som ett pressmeddelande, har dom också gjort fel när dom ger en uppdatering på en fråga som alla ställer sig just nu?
Det tycker jag är en tolkningsfråga, det som stod tillgängligt via korrekt kanal som du länkade till var
en mening, det som man kunde se på Linkedin bestod av betydligt mer information. Om bolaget hade för avsikt att förtydliga något så skulle man gjort det till hela marknaden och inte en begränsad del på Linkedin, jag har inte lyckats hitta det på bolagets hemsida.
Gällande Abbott, så ansåg du att Aegirbio redan tagit upp den information som man kunde se på Linkedin om jag tolkar ditt inlägg korrekt. (Trots att det som lades upp på Linkedin bestod av mer information.)
Jag har kollat Abbotts hemsida och deras IR består av finansiella rapporter, men de har ett Pressroom och det finns något liknande som är upplagt 27 november.
"
Abbott has been intently monitoring the mutations of COVID-19 so we can ensure our tests can detect them. We have already conducted an assessment of the Omicron variant and we're confident our rapid and PCR tests can detect the virus." Resten kan man läsa på nedanstående länk:
https://www.abbott.com/corpnewsroom/diagnostics-testing/monitoring-covid-variants-to-ensure-test-effectiveness.html
Menar du att de lagt upp samma information någon annanstans och mer utförligt än det som finns på hemsidan?
Det vi ska tänka på som använder oss av de svenska bankerna är att alla nyheter i form av PM och liknande inte alltid kommer upp under respektive utländska aktier och vi behöver söka mer efter dem än vad vi gör för de svenska aktierna.
Mvh Bez