Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-26, 16:49
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag misstänker också att rånarna hittar rolex offren via sociala medier.

Behöver inte vara det.
Räcker att sitta och luncha någonstans så att klockan syns.
Citera
2021-11-26, 16:51
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Behöver inte vara det.
Räcker att sitta och luncha någonstans så att klockan syns.
Det också i och för sig
Citera
2021-11-26, 17:05
  #171
Medlem
Tydligen ska det gälla en rolex klocka så kallad Rolex Daydate i guld. Kostar 451 009 kr
Sen har ägaren till klockan varit försiktig med att visa upp den. Så dessa tjuvar har mer koll än vad man tror...
https://www.chrono24.se/rolex/rolex-...id20901772.htm

Jag hade sålt min Rolex om jag bodde på Östermalm och ägde en sådan dyr klocka. Man vill ej att ens barn ska få uppleva att få en pistol riktat mot sig..
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2021-11-26 kl. 17:14.
Citera
2021-11-26, 17:49
  #172
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag vet inte hur försäkringsbolagen jobbar men Folksam vet jag betalar utan problem. Har spillt vätska på min stationära dator två gånger och både gångerna betalade Folksam ut pengar utan att be om kvitto eller liknande.

Bor man på Östermalm har man säkert massa pengar och borde inte behöva göra försäkringsbedrägerier.
Nej, det har du rätt i. De som bor i fina områden begår aldrig bedrägerier. Ett så starkt argument måste man ju bara ge sig för ... även om någon rik knös som bodde på Örebro slott klippte och klistrade lite grand
https://twitter.com/orebromemes/stat...852930?lang=ha

Vad gäller klockor undrar jag verkligen hur bolagen kan skydda sig. (F.ö. anser jag att det är bolagen som rånar oss. )

Det har funnits en liknande Flashbacktråd om ett annat klockrån (annat märke) eller "con trick". Jag vill minnas nära Östermalm, Strandvägen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-26 kl. 17:58.
Citera
2021-11-26, 19:46
  #173
Medlem
vinpetrols avatar
Pappan: Såg rånarna tejpa min fru och son

https://www.expressen.se/nyheter/kri...n-fru-och-son/
Citera
2021-11-27, 00:39
  #174
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
" Om jag varit ute på middag har jag sett till att skydda den. Om jag har promenerat hem har jag tagit av mig den och stoppat den i fickan."

Låter som en onödigt komplicerad tillvaro.

"Mannen visade rånarna fruns smyckeskrin, men de var inte intresserade, säger han.

– De lyfte på locket och stängde igen. De var bara intresserade av klockor."



"Enligt uppgifter till Expressen skedde ett liknande rån på tisdagseftermiddagen i Barkarby. Även i det fallet var det en kvinna som ringde på dörren – följt av att två maskerade och beväpnade män trängde sig in i bostaden. Gärningsmännen tog en exklusiv klocka och andra värdesaker innan de försvann från platsen."

(FB) Barkarby 2021-11-23: Home invasion - flera gärningsmän rånade person i sin bostad

Tycks inte ens ha blivit en notis i tidningarna.

"I fredags stoppades en liga utklädda till DHL-bud i centrala Stockholm. Enligt uppgifter planerade männen ett klock- och väskrån mot en näringslivstopp på Östermalm."

Trodde det rörde sig om en kidnappning var dom bara ute efter klockor och väskor alltså?
Citera
2021-11-27, 07:41
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
" Om jag varit ute på middag har jag sett till att skydda den. Om jag har promenerat hem har jag tagit av mig den och stoppat den i fickan."

Låter som en onödigt komplicerad tillvaro.

"Mannen visade rånarna fruns smyckeskrin, men de var inte intresserade, säger han.

– De lyfte på locket och stängde igen. De var bara intresserade av klockor."



"Enligt uppgifter till Expressen skedde ett liknande rån på tisdagseftermiddagen i Barkarby. Även i det fallet var det en kvinna som ringde på dörren – följt av att två maskerade och beväpnade män trängde sig in i bostaden. Gärningsmännen tog en exklusiv klocka och andra värdesaker innan de försvann från platsen."

(FB) Barkarby 2021-11-23: Home invasion - flera gärningsmän rånade person i sin bostad

Tycks inte ens ha blivit en notis i tidningarna.

"I fredags stoppades en liga utklädda till DHL-bud i centrala Stockholm. Enligt uppgifter planerade männen ett klock- och väskrån mot en näringslivstopp på Östermalm."

Trodde det rörde sig om en kidnappning var dom bara ute efter klockor och väskor alltså?

haha, krösus-moderaterna som är fina i kanten börjar nog svettas nu. skönt att läsa att även östermalm börjar likna ett förlupet ghetto. varje gång jag råkar befinna mig där får jag äckelkänslor när jag ser alla moderator springa omkring i sina skitfula blazers och loafers med den där sliskpottefrisyren. nästan så att man skulle vilja råna dem själv bara för att jävlas.

nåja, jämställdheten börjar ju ta sig i landet i alla fall. nu är det bara politikerna kvar, fast dem asen har ju SKRÄPO-skydd 24/7, så de klarar sig nog ett tag till. när krösus på östermalm barrikaderat sig i sina bostadsrätter så kanske ali och ahmed blir desperata nog att klubba en livvakt för att även råna politiker. man kan ju hoppas...
Citera
2021-11-27, 08:48
  #176
Medlem
Bennermanns avatar
Nånstans här kanska alla vänsterblivna idioter börjar förstå varför amerikaner kräver rätten att beväpnat sig.

För att skydda sig från hiphopparna!

När du hör din ruta krossas mitt i natten medan dina barn sover, så vet du att det inte finns någon nedbantad poliskår som kommer hinna rädda er. I Sverige får man snällt lägga hela sin familjs liv i händerna i hopp om att bli skonad. Att förvara sig är bara lagligt ett slag i taget.

Heminvasioner som är det ”nya” var mycket väntat, givet det u-land Sverige blivit på nolltid.
Nästa steg är väl en våg av kidnappningar.
Citera
2021-11-27, 09:27
  #177
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej, det har du rätt i. De som bor i fina områden begår aldrig bedrägerier. Ett så starkt argument måste man ju bara ge sig för ... även om någon rik knös som bodde på Örebro slott klippte och klistrade lite grand
https://twitter.com/orebromemes/stat...852930?lang=ha

Vad gäller klockor undrar jag verkligen hur bolagen kan skydda sig. (F.ö. anser jag att det är bolagen som rånar oss. )

Det har funnits en liknande Flashbacktråd om ett annat klockrån (annat märke) eller "con trick". Jag vill minnas nära Östermalm, Strandvägen.
Men i detta fallet så var väl familjen med? Låter inte troligt att pappa övertalar hela familjen inklusive knoddar att ljuga om ett rån. Särskilt som det borde räcka med att klockan förlorats på annat sätt för att få ut försäkringspengar.
Citera
2021-11-27, 09:52
  #178
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Men i detta fallet så var väl familjen med? Låter inte troligt att pappa övertalar hela familjen inklusive knoddar att ljuga om ett rån. Särskilt som det borde räcka med att klockan förlorats på annat sätt för att få ut försäkringspengar.
Du kan ha rätt i detta fall, detta var tydligen inte på gatan. Nog för att det har blivit farligare på gatorna och i samhället men här har man tydligen ligor som går in i lägenheter och hotar och binder de boende bara för att plocka klockor och väskor. Det är inte omöjligt men det låter extremt.

Ibland undrar man om inte eliten på Östermalm låter blåsa upp dessa situationer för att försöka ta lite tryck från sig själva när folket mer och mer upplever att det skapas en klyfta i samhället mellan elit/politiker/media/storföretag och å andra sidan vanligt folk. Om folk får uppfattningen att eliten inte heller kan värja sig mot våldet så kanske eliten hopas att folket har mer överseende med den katastrofala samhällsförändring som eliten genomför. Med det är bara vad eliten hoppas ... Själv hoppas jag att folk börjar inse hur EU-inträdet och massinvandringen skapat ett uppsplittrat och farligt samhälle och det uppträder demokratiska politiker som är villiga att avstå från mutor och styrelseposter och vågar berätta för folk vad som är fel.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-27 kl. 09:58.
Citera
2021-11-27, 09:58
  #179
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du kan ha rätt i detta fall, detta var tydligen inte på gatan. Nog för att det har blivit farligare på gatorna och i samhället men här har man tydligen ligor som går in i lägenheter bara för att plocka klockor och väskor. Det är inte omöjligt men det låter extremt.

Ibland undrar man om inte eliten på Östermalm låter blåsa upp dessa situationer för att försöka ta lite tryck från sig själva när folket mer och mer upplever att det skapas en klyfta i samhället mellan elit/politiker/media/storföretag och å andra sidan vanligt folk. Om folk får uppfattningen att eliten inte heller kan värja sig mot våldet så kanske eliten hopas att folket har mer överseende med den katastrofala samhällsförändring som eliten genomför. Med det är bara vad eliten hoppas ... Själv hoppas jag att folk börjar inse hur EU-inträdet och massinvandringen skapat ett uppsplittrat och farligt samhälle och det uppträder demokratiska politiker som är villiga att avstå från mutor och styrelseposter och vågar berätta för folk vad som är fel.
Rånarna verkar ge sig på lägre överklass och övre medelklass, inte den absoluta eliten som ju alltid har skydd i form av säkerhetsfirmor eller SÄPO-skydd om det handlar om politiker. Om den här trenden håller i sig så kommer riktigt rika att lämna landet, eller så har de i princip redan gjort det men underlåtit att skriva sig utomlands av olika skäl. Känner till åtminstone ett fall med en kille som för ett par år sedan blev rånad på en klocka värd 35k i Stockholm. Ingen överklasskille utan en vanlig enmansföretagare. Det kommer bli värre, tro mig.
Citera
2021-11-27, 10:04
  #180
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Rånarna verkar ge sig på lägre överklass och övre medelklass, inte den absoluta eliten som ju alltid har skydd i form av säkerhetsfirmor eller SÄPO-skydd om det handlar om politiker. Om den här trenden håller i sig så kommer riktigt rika att lämna landet, eller så har de i princip redan gjort det men underlåtit att skriva sig utomlands av olika skäl. Känner till åtminstone ett fall med en kille som för ett par år sedan blev rånad på en klocka värd 35k i Stockholm. Ingen överklasskille utan en vanlig enmansföretagare. Det kommer bli värre, tro mig.
Men utgör inte offren i artiklarna oftast folk som bor på Östermalm och bär klockor som kostar upp till en halv miljon. Då kallar jag dem eliten i detta sammanhang även om det finns flera steg upp. Och visst kan även andra drabbas.

Men värre kommer det att bli tills någon klarar av att väcka folk. Och det går inte att kasta att invandrarna, det skapar bara mer konflikt. Man måste börja samarbeta och försöka lyfta Sverige igen.

Edit
DHL måste säkert fundera över hur de skall legitimera sina bud.

Andra artiklar berättar om telefonbedragare som kommer undan med stora summor utan att de drabbade ersatts. Elitens mål är att vi inte skall svara i telefon eller öppna dörren när någon ringer på. Att gå ut är otänkbart. Då blir man smittad eller skjuten. (Välkommen till EU!)
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-27 kl. 10:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback