Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-27, 10:20
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Det är inte invandrarnas fel. Allt är sveriges fel som är dålig på immigration och invandringspolitik. Då blir det så här.

Men detta kommer leda till att man försöker bekäma kriminaliteten mer genom att det blir svårare att undkomma brott och strängare straff. Sverige är för pk för gated communities, skicka invandrarna på slavarbetsläger, eller drönare, robotar, kameror, zoner, kinesisk social kredit score som bevakar varje cm

Gör som i kina. Sterilisera alla invandrare

Varje människa har ett moraliskt ansvar. Att påstå något annat är att säga att invandrarna inte kan kontrollera sig själva, vilket är fel. Med det sagt, har alla ett eget ansvar, ja, då kan man givetvis straffa dem hårt om de inte sköter sig.
Citera
2021-11-27, 10:22
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men utgör inte offren i artiklarna oftast folk som bor på Östermalm och bär klockor som kostar upp till en halv miljon. Då kallar jag dem eliten i detta sammanhang även om det finns flera steg upp. Och visst kan även andra drabbas.

Men värre kommer det att bli tills någon klarar av att väcka folk. Och det går inte att kasta att invandrarna, det skapar bara mer konflikt. Man måste börja samarbeta och försöka lyfta Sverige igen.

Edit
DHL måste säkert fundera över hur de skall legitimera sina bud.

Andra artiklar berättar om telefonbedragare som kommer undan med stora summor utan att de drabbade ersatts. Elitens mål är att vi inte skall svara i telefon eller öppna dörren när någon ringer på. Att gå ut är otänkbart. Då blir man smittad eller skjuten. (Välkommen till EU!)

För att vara en del av eliten måste de vara bättre än andra. Anser du det?
Citera
2021-11-27, 10:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
För att vara en del av eliten måste de vara bättre än andra. Anser du det?
Det gäller en definition av ord. Det hoppar jag över.
Med eliten avser jag här de som genom deltar i att skapa ett farligt samhälle genom att splittra människor i grupper och sedan försöka avskärma sig ifrån det. (Det är inte ovanligt med liknande användning av ordet. Eliten mot folket.) Men det blir OT i denna tråd.

Som sagt så kallar jag de som bor på Östermalm och bär klockor för en halv miljon för "eliten" i detta sammanhang. De är inte bättre än andra, naturligtvis.
Senast redigerad av wwr 2021-11-27 kl. 11:10.
Citera
2021-11-27, 10:54
Medlem
George1s avatar
Värst av allt är att blir du rånad på dessa sätt i ditt eget hem och skyddar dig själv i form av något angrepp eller dylikt så får du längre fängelsestraff än GM

Så vad våra politiket som bestämmer lagarna menar är när du blir rånad lämna bara över allt,för rör du GM då ser vi till att du får ett kännbart straff...sjukt egentligen
Citera
2021-11-27, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Hemförsäkringen täcker upp till
50,000kr…
Har du inte klock/smyckestillägg
så blir det inte mer än 50,
oavsett vad klockan kostar.

Känns som bolagen kommer
höja premierna nu …🧐

Hur funkar hemförsäkringen.

Om man har försäkrat för 1 mkr - skulle fullt belopp bara gälla brand o inbrott-
men inte rån i hemmet/home invasion?

Nu gäller det att sälja sina guldklimpar för skrotvärdet eller i utlandet.

Vem vill betala dyra pengar för en beg Rolex med box o cert, när risken att inte bara
bli av med den är uppenbar utan även att få på näbben/negativ upplevelse för livet
ink familjens
Citera
2021-11-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Varje människa har ett moraliskt ansvar. Att påstå något annat är att säga att invandrarna inte kan kontrollera sig själva, vilket är fel. Med det sagt, har alla ett eget ansvar, ja, då kan man givetvis straffa dem hårt om de inte sköter sig.

Nej sveriges immigrarionspolitik och integrationspolitik är överorsnat den enskilde invandrarens moraliska ansvar.

Trots ovanstående, anser jag att sverige har rätt att straffa alla invandrare, vare sig dom gjort något då invandrarna är på svensk mark. Men å andra sidan får sverige bemöta konsekvenserna om de straffar invandrarna för hårt( andra länder, protester mm)
Citera
2021-11-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Gäller det tillägget om det stulna försvinner vid rån och inte vid inbrott?

Och skulle killen få 50k minus självrisk utan tillägget?

Så är det nog. Men det är inte mycket om du har en Rolex helguld
för 500,000 kr.

Tror inte alla fattar att man måste teckna extra försäkring för synnerligen dyra
produkter man har.

Om en resväska som försvinner ersätter flygbolaget bara typ 7000kr,
de menar väl att man inte ska skicka dyrbarheter i stora väskan som
går ner på bandet.
Spelar ingen roll om du haft 5st Armanikostymer i väskan.
Sen kanske hemförsäkringen kliver in, men det är en annan sak.

Undra hur många som sett över sina försäkringar,
och lagt sina läckra klockor i bankfacket sista månaden
Citera
2021-11-27, 17:17
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
haha, krösus-moderaterna som är fina i kanten börjar nog svettas nu. skönt att läsa att även östermalm börjar likna ett förlupet ghetto. varje gång jag råkar befinna mig där får jag äckelkänslor när jag ser alla moderator springa omkring i sina skitfula blazers och loafers med den där sliskpottefrisyren. nästan så att man skulle vilja råna dem själv bara för att jävlas.

nåja, jämställdheten börjar ju ta sig i landet i alla fall. nu är det bara politikerna kvar, fast dem asen har ju SKRÄPO-skydd 24/7, så de klarar sig nog ett tag till. när krösus på östermalm barrikaderat sig i sina bostadsrätter så kanske ali och ahmed blir desperata nog att klubba en livvakt för att även råna politiker. man kan ju hoppas...

Sliskpottefrisyr?
Vad är det?
Citera
2021-11-27, 17:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror.melker
Så är det nog. Men det är inte mycket om du har en Rolex helguld
för 500,000 kr.

Tror inte alla fattar att man måste teckna extra försäkring för synnerligen dyra
produkter man har.

Om en resväska som försvinner ersätter flygbolaget bara typ 7000kr,
de menar väl att man inte ska skicka dyrbarheter i stora väskan som
går ner på bandet.
Spelar ingen roll om du haft 5st Armanikostymer i väskan.
Sen kanske hemförsäkringen kliver in, men det är en annan sak.

Undra hur många som sett över sina försäkringar,
och lagt sina läckra klockor i bankfacket sista månaden
Jag vet inte. Jag blev rånad i Sydamerika efter det att hemförsäkringens reseskydd gått ut. Jag fick för överfallet men inte för telefonen.

Man kanske får ut för värdeföremål upp till 50.000 från hemförsäkringen om man blir rånad i hemmet men inte på gatan utan tilläggsförsäkringar?

Blir man bunden och hotad lär ersättning för överfall utgå. (Allriskskydd?)

Typiskt för media idag är också hur mycket man skriver om problemet men sätter ingen press på polisen att göra något åt det. Precis som klimatet. Klimatguruna (typ Greta) talar om kris men ger inga klara förslag om åtgärder.
Senast redigerad av wwr 2021-11-27 kl. 17:35.
Citera
2022-04-28, 10:47
Medlem
MAXgrundaren ? Eller vilken tråd är det ?

Hur som helst, INTERNrekryteringen visade ju sig i det fallet vara synnerligen olycklig.
Bättre hitta folk hos konkurrenterna.

Nu blir hon ju dessutom intern men med lite kortare straff än de manliga tilltänkta
rånarna.
Citera
2022-04-29, 10:03
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
MAXgrundaren ? Eller vilken tråd är det ?

Hur som helst, INTERNrekryteringen visade ju sig i det fallet vara synnerligen olycklig.
Bättre hitta folk hos konkurrenterna.

Nu blir hon ju dessutom intern men med lite kortare straff än de manliga tilltänkta
rånarna.
(FB) 8 gripna, avvärjt kidnappningsförsök och klockrån, bl a Karlavägen Sthlm 2021-11-19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in