2021-11-27, 08:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är inte jag som ska hålla tyst utan alla ni som sprider dåligt underbyggd datormodellerad skräckpropaganda! Såg du inte disclaimern på grafbilden?

Så du påstår att den inte är värre trots att ECDC bekräftat?
Citera
2021-11-27, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du må var bara störd eller idiot men detta är ett forum för diskussioner.

Jag vet massor om den
Det är ett virus
Den tillhör coronavirus
Ursprung Sydafrika
Nu namngiven Omicron av WHO
Enligt uppgift ca 5 gånger så smittsam som tidigare varianter
Forskarna vet troligen mer än vad de går ut med för att undvika panik
Du kommer troligen få njuta av den då du är antivaxxer. haha

Det där var oerhört tafflig och allmän msm information.. läggner.. du vet inte mycket!

Om du läser lite så inser ju till och med du att man vet inte mycket alls , dem tror och gissar

Fast på vilket vis är jag antivaxxare? Jag har ju tagit flertalet vacciner + några till så vad är din poäng? Jag har troligen tagit fler än dig villket gör dig till en antivaxxare. Pucko!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror möjligen att du är något yngre än mig. Hur många känner du till som fått svåra symtom av vaccinet då? Där känner jag ingen. De som fått svåra symtom som jag känner har alla varit i arbetsför medelålder.
Jag känner många i arbetsför medelålder inte många där har har fått svårare sjukdom heller en hamnade på sjukhus men det var enligt honom hans eget fel eftersom han gick ut och festade trots sjukdom i kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad har du fått det ifrån?

Viruset exakta ursprung är inte känt men troligtvis kommer det från delar av Sydafrika där vaccinationsgraden varit obefintlig nästan och där det finns massor av HIV-smittade utan eller substandard behandling.
Om man är ovaccinerad (och inte haft covid) så borde man smittas av delta lika effektivt som omicron. I en sån population skulle inte omicron öka snabbare än delta.

Innan det är fastställt att omicron sprids bland personer som redan haft covid, så kan man nog utgå ifrån att det är de vaccinerade som ger omicron en snabbare tillväxt än delta.

Antingen det, eller att omicron är naturligt mycket mer smittsamt än delta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Läkare kan ingenting, men sedan hänvisar ni till en samordnare som hittar på saker om vaccinet?
Vem?
Citera
2021-11-27, 09:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag känner många i arbetsför medelålder inte många där har har fått svårare sjukdom heller en hamnade på sjukhus men det var enligt honom hans eget fel eftersom han gick ut och festade trots sjukdom i kroppen.

Är ju ingen hemlighet att 20-åringar oftare klarar sig med en mild infektion jämfört med 40-50 åringar.
Citera
2021-11-27, 09:02
Medlem
Citat:
Så du påstår att den inte är värre trots att ECDC bekräftat?
Bekräftat? De skriver sin ju på sin hemsida följande.
” Due to the uncertainties involved with the situation concerning B.1.1.529, timely and urgently reinforced implementation of NPIs in the EU/EEA is strongly advised.”
De vet alltså inte…
Citera
2021-11-27, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Är ju ingen hemlighet att 20-åringar oftare klarar sig med en mild infektion jämfört med 40-50 åringar.
Fast nu pratade jag om just bekanta i medelåldern och även över den!
Citera
2021-11-27, 09:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Det är det visst.
Läs på.

Det enda man vet är att det finns minst 100 konstaterade fall av omikron- varianten i Sydafrika, (RSA). Däremot så var den, belgiska, man som förde varianten till Europa, vaccinerad. När skall ni antivaxxare lära er läsa och förstå fakta?
Citera
2021-11-27, 09:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om man är ovaccinerad (och inte haft covid) så borde man smittas av delta lika effektivt som omicron. I en sån population skulle inte omicron öka snabbare än delta.

Innan det är fastställt att omicron sprids bland personer som redan haft covid, så kan man nog utgå ifrån att det är de vaccinerade som ger omicron en snabbare tillväxt än delta.

Antingen det, eller att omicron är naturligt mycket mer smittsamt än delta.
Men snälla du, ursprunget är sannolikt delar av Sydafrika med i det närmaste obefintlig vaccinationsgrad och där det finns massor av HIV-smittade utan behandling.

Och ja, det finns flera tecken på att Omicron är mycket mer smittsamt än andra. Så mycket är känt. Man pratar om mässlingsnivå.
Citera
2021-11-27, 09:10
Medlem
Overminds avatar
Restriktionerna kommer komma tillbaka i December någon gång, senast Januari (då FHM & Regeringen varit alltid trea på bollen). Som jag skrivit i några veckors/månaders tid nu.

Vänta och se. Kommer bli studier på distans och jobba hemifrån så mycket det går. Och maxtak på restauranger och andra aktiviteter i de gemensamma utrymmena.
Citera
2021-11-27, 09:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det enda man vet är att det finns minst 100 konstaterade fall av omikron- varianten i Sydafrika, (RSA). Däremot så var den, belgiska, man som förde varianten till Europa, vaccinerad. När skall ni antivaxxare lära er läsa och förstå fakta?

Det finns konstaterade fall över HELA VÄRLDEN.

Det visar hur mycket du vet om det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in