Citat:
Ursprungligen postat av
AlkoholiseradArab
Typ så ja. Sen är det ju språket också. Och om man på fullaste allvar tycker det är konstigt att Erdogan inte sörjer random Svensk/turk i Sverige som dött, så vet jag inte riktigt om jag kan tycka att man har en realistisk syn på hela ärendet. Vad man förväntar sig och vad man kan få för svar.
Tror att ålder, språkbrister och kultur lagt grunden för det missförstånd som finns mellan familjen Arda och svenska myndigheter. Ganska övertygad om att man i grund och botten gjort precis som i alla andra liknande fall. Och följt boken.
Men familjen har ju från dag ett varit inställda på en sak. Med alla dessa konstigheter som kommit från Anhöriga är det inte alls konstigt om man inte förstår eller accepterar myndigheternas svar i frågan.
Hur vet du att DAs föräldrar har uttryckt förväntningar om stöd från Erdogan i samband med DAs försvinnande eller beklagande angående hans död? Om du vill framstå som trovärdig i tråden, rekommenderar jag dig att låta bli att sprida icke-sann information.
Ett annat felaktigt påstående i ditt inlägg handlar om DAs föräldrars språkkunskaper i svenska. DAs pappa har levt större delen av sitt långa liv i Sverige, han har barn och barnbarn som är svenskar. Facebooksinlägg är inte ett korrekt mått för att mäta kunskaper i ett språk.
Mamman är yrkesverksam lärare som också behärskar språket utan problem. Om det råder kommunikationsproblem mellan utredarna och föräldrarna så är orsaken inte språkbrister som du tror utan troligen något annat.