2021-11-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Jasså, ja men så kan det juh vara.
Hon kom iallafall inte hit Till honom.
Som jag förstått träffades dom när hon jobbade på puben.
Citera
2021-11-26, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Jasså, ja men så kan det juh vara.
Hon kom iallafall inte hit Till honom.

Nej så har jag också tänkt.
Citera
2021-11-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Så att säga du är optimisktikt till att reda ut dödsorsaken för en kropp som har legat ute i skogen i ett par månader ?!
Går det att avgöra med hjälp av bevisning om det var dråp, vållande till annans död eller mord ?
För mig ser det ut att vara en väldigt svår uppgift.
Det som talar för mord är att det kan med stor sannolikhet finnas likgiltighetsuppsåt eftersom MGM inte har sökt hjälpför att rädda BO eller det kanske han har gjort och vi vet ingenting om det.
Vi får väl se när FUP kommer ut.

Coroner och obducenter har en långt mycket större kompetens än vad folk i tråden verkar tro.
Citera
2021-11-26, 18:20
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för att du spekulerar men det får andra användare också göra.

Dessutom försöker du rättfärdiga en lömsk flykt i hemlighet från familjen med argumentet att hon "sökte" en äldre mer "stabil man" med bra ekonomi. Finns det inte bättre metoder att uppnå sina mål än att dumpa barn och make och smyga iväg?

Men det är bra att du erkänner att det kan ha varit ekonomiska motiv som gjorde att hon valde en nästan 20 år äldre man och skaffade barn med honom?

C hade nog dessutom fått höra om hennes bakgrundshistoria i Polen, troligtvis hade hon dragit någon rövarhistoria om sitt ex men 8 år senare, dvs nu i år är situationen en helt annan men då är kanske C istället den "nya Piotr" och det är dags att dumpa honom.

Anledningen till att detta överhuvudtaget tas upp till debatt är att C upptäckte kanske att hon försökte blåsa honom som hon gjorde med Piotr och att detta gjorde situationen ännu mer infekterad?

Det är inte mycket som Bs mor skrev om Piotr men när hon blev provocera av folks onda "tungor" skrev hon:
"Hon skulle inte lämnat honom (Piotr) om han hade tagit hand om familjen, arbetat i stället för dricka och bråka"
Ja, jag/vi vet vad du anser om hennes mamma men jag tror mer på henne än dina vilda fantasier.

Edit:
Att hon var inte snabb att lägga kors på relationen (med C) bevisar fakt att trots allt var hon med honom 8 år. Trots att han använde våld från 2016 så hon tog saker i händerna först efter 5 år. Först när hans våld tilltog så sa hon ifrån. Jag tycket att hon borde sparka ut honom efter första slaget. Så borde göra alla kvinnor. Slår du då åker du ut. Jag skulle aldrig tolerera en man en minut efter första slaget. Non tolerans!!!
Hur fan har du mage att skriva att hon ville "blåsa" honom?
Senast redigerad av ursalund 2021-11-26 kl. 18:42. Anledning: Tillägg
Citera
2021-11-26, 18:21
Medlem
Citat:
Du vet fortfarande inget om hennes motiv till att gifta sig och skaffa barn med en man som nästan kunde vara hennes far åldersmässigt? Kanske ville hon skapa en anknytning till Sverige och såg C som en inträdesbiljett?

Om du inte vet något, varför då rikta kritik mot de som kommer med olika teorier?

Du är väl dessutom den sista som ska börja prata om äktenskap? Är det normalt att avsluta ett sådant genom att överge småbarn och make?

Det vet väl inte du? Det beror helt på vilka omständigheter som finns bakom det hela?

Jag vet inte hur du tänker men dom flesta gifter sig av kärlek och inte pga något motiv. Varför ålderskillnaden skulle vara ett tecken på det får stå för dig, jag tolkar det som du är synnerligen fördomsfull, alla dina kommentarer talar för det.
Jag har varit gift med em som var 17 år äldre och en som är 14 år yngre förstår inte varför det skulle vara anmärkningsvärt.
Citera
2021-11-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Dödar man med bara händer så det brukar väl vara skador på kroppen.

Alldeles säkert. När en väldigt stark person slår, håller fast, knuffar, slår el sparkar och tystar en blir det ofta stora blåmärken. De kan tex vara 1,5x2 dm stora. Kroppen gås genom mm för mm. I detta fallet obducerar man också.
Citera
2021-11-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Var Cezary ett välkänt fyllo?

Nog inte fyllo på det sättet. Han drack mestadels på fritiden med sina ruffa arbetskompisar och spriten i flaskorna var inte precis 40-procentig. De bodde i området kanske 7-10 personer i en tvåa.
Citera
2021-11-26, 18:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Brottsmisstanken:
Cez*ry R*tzman är på sannolika skäl misstänkt för mord den 24 september 2021 i Malmö.

Misstänkt för mord är inte samma sak som skyldig.

Man undrar dessutom om misstanken kan komma att ändras när dödsorsaken blivit fastställd?
Citera
2021-11-26, 18:40
Medlem
Citat:
Misstänkt för mord är inte samma sak som skyldig.

Man undrar dessutom om misstanken kan komma att ändras när dödsorsaken blivit fastställd?
Blir ingen ändring. Däremot kan det bli osäkerhet och alterntiv till mordrubriceringen läggs till i samband med stämningsansökan.
Citera
2021-11-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Som jag förstått träffades dom när hon jobbade på puben.

Jag finner det troligt.
Citera
2021-11-26, 18:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nog inte fyllo på det sättet. Han drack mestadels på fritiden med sina ruffa arbetskompisar och spriten i flaskorna var inte precis 40-procentig. De bodde i området kanske 7-10 personer i en tvåa.

Låter märkligt att en 4-barnsmor på rymmen från make och barn träffar, gifter sig och skaffar barn med en sådan person?

Är det säkert att du pratar om C? Hur vet du allt detta?
Citera
2021-11-26, 18:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Saken gäller misshandel, skadegörelse, olaga hot, människorov

Nu kan du byta ut människorov mot mord. Det är alltså fyra åtalspunkter i dagsläget och det kommer troligen bli en till - dvs brott mot griftefriden. Men det får framtiden utvisa. Han har en hel del på listan som han skall prövas för.

Ja du verkar ha rätt för en gångs skull, han skall tydligen prövas för fyra olika saker.

Vad består det olaga hotet av? Och skadegörelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in