2021-11-30, 23:28
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här är en bild: https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/beata-ratzman-zaginiecie-polki-w-szwecji-gdzie-jest-beata-ratzman/80xmt6n

Det var bild på C misshandlade ansikte som efterfrågades.
Det du länkar har jag lagt innan i tråden.
Citera
2021-11-30, 23:29
Medlem
Citat:
Bytt lås. För att en obskyr skribent påstått det? Allt som inte har källa tar jag med en nypa salt. Han är skriven där. Hon påstås i media ha fått skyddat boende. Så tills jag får bevis på annat så är det så i min bok. Han bodde på Professorsgatan och hon nån annanstans. Beata och sonen hämtades upp av CR med bilen den kväll hon försvann.

Tillägg: Jag TROR hon flyttat från Professorsgatan i närtid av försvinnandet.

Hittade en artikel i Kvp från den 28/9-21 som skriver såhär om parets bostad.

Avspärrad lägenhet
Maken själv nekar till brott, uppger advokaten . Han var märkbart upprörd och tittade ner i golvet under häktningsförhandlingen.

– Vi har bestritt åklagarens häktningsyrkande och min klient förnekar brott. Så det är klart att vi inte är tillfredsställda med tingsrättens beslut, säger Advokaten

Parets bostad i södra Malmö har spärrats av. På dörren hänger polisens skylt som signalerar att ett misstänkt brott begåtts.

– Det känns mycket obehagligt, säger en av hyresgästerna i fastigheten.

– Man tror inte att det är sant och vi undrar mycket vad som hänt, säger en annan.

En av de boende säger sig aldrig ha hört något bråk inifrån lägenheten.

– Det har varit som vilken familj som helst.
Citera
2021-11-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snikkipikki
MGM har dåligt humör och var våldsam. Jobbar som byggnadsarbetare och bilen som eftersöks är hans jobb bil om jag inte minns fel. BO har försökt låsa ute MGM men då sov han utanför hennes dörr kommande natt och dagen efter var polis på plats. Hon har inte varit skriven på adressen på Hermodsdal på ett bra tag. Är nästan säker på att de är ett svartsjukedrama som är grunden på det

Citat:
Ursprungligen postat av snikkipikki
Han är pappa till ett barn som bor på professorsgatan. Det bor totalt tre barn, mgm och BO på den adressen, eller ja det gjorde iallfall tills för 2-3 veckor sedan då han blev utslängd

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
I någon av artiklarna stod det att polisen vid anmälan åkte till hennes adress och konstaterar att hon inte är där. Det tolkar jag i alla fall som att anmälaren, om det nu stämmer att det är något av barnen, inte befinner sig på adressen som genomsöks. Om det sedan betyder att Professorsgatan eller det skyddade boendet genomsöktes är ju oklart. Min tanke är dock att barnen befann sig på Prof.g. och att det var Bs nya boende som genomsöktes.

Får man spekulera i ett stormigt, agressivt förhållande åt ett eller flera håll så kan ju det barn som ser att mammas mobilposition stannat i Oxie bli väldigt orolig, mammas telefon går inte att nå, och har man då bevittnat våld i hemmet ligger det nog nära till hands att ringa efter hjälp. Då är man nog ganska övertygande för farbror blå också, vilket skulle förklara den ovanligt snabba insatsen, i kombination med tidigare anmälningar.

Så tror jag också det var.

Jag tycker snikkipikki kommit med trovärdig info tidigt i tråden. Gå gärna igenom hans posthistorik i tråden.
Citera
2021-11-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Det var bild på C misshandlade ansikte som efterfrågades.
Det du länkar har jag lagt innan i tråden.
Ok. Missuppfattade där.
Citera
2021-11-30, 23:57
Medlem
Citat:
OM bilen hittades, vilket då skall ha varit samma helg som han greps och det är något vi VET, i närhet till där Beata hittades - skulle då CR promenerat hem till Malmö, 1,5 mil drygt? Det känns konstigt också att man i så fall inte letade tidigare där, utan först och främst kring Oxie. Det var en s k hemlig insats några veckor senare men det känns ju väldigt off att inte börja leta i närheten av där bilen hittades i så fall?

Det är så många saker här som inte stämmer - samt att det är väldigt mycket desinformation som florerar i tråden. Väldigt rörigt kan jag tycka.

Kan det inte ha varit så att det funnits 2 bilar till hands för C?
Citera
2021-12-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Kan det inte ha varit så att det funnits 2 bilar till hands för C?
Då borde polisen nämnt det. F ö hittade man "i bilen fynd" som verkar kopplas till fallet.
Det är väl själva f*n att de släpper så lite!
Citera
2021-12-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Just det faktumet att det inte var sök däromkring tycker jag motsäger uppgiften. Men...om jag inte minns fel hade de sök andra sidan Yddingesjön. Möjligtvis kan bilen stått där, men jag tvivlar på det. Jag tror att den stod i närheten av där han greps i Malmö.

Hur bekräftades det att det handlade om en golfbana i just Oxie. Var det bara den 7 årige sonen som uppgett detta?
Som jag tänker skulle det lika väl kunna handla om att golvbanan i Bokskogen. Mellan den golfbanan och Bökeberg ligger Yddingen. Det är inga stora avstånd. Nära Bökeberg ligger Ridgymnasiet.
Kan Beatka och Rafal Cezary istället ha promenerat vid golfbanan i Bokskogen??
Citera
2021-12-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag kan tänka mig att han var rädd för att skaka galler och valde att göra sig av med vittnet. Det är ju inte ett ovanligt mordmotiv, måste inte ha varit planerat.

Inte osannolikt att de grälade om något när de var av bilen, hon skriker kanske att han kommer att åka dit för misshandel och då lappar han till henne som han kanske brukar göra, hon skriker ännu högre att han inte kommer undan, handgemäng och han vill få tyst på henne, remmen till handväskan finns nära tillhands och han stryper henne.

Han orsakade hennes död men det var inte meningen enligt honom, kan förklara att han nekar till mord.

Instämmer. Tror på att skeendet varit så rakt och enkelt.
Citera
2021-12-01, 00:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Bytt lås. För att en obskyr skribent påstått det?

Det är väl TVÅ skribenter som påstått det?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Citat:
Han är skriven där. Hon påstås i media ha fått skyddat boende. Så tills jag får bevis på annat så är det så i min bok. Han bodde på Professorsgatan och hon nån annanstans.

Hur går det påståendet ihop med uppgifterna att hon bytte lås i lägenheten och att Cezary inte kom in i sin eget hem?

Se länkarna ovan!
Citera
2021-12-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Hur bekräftades det att det handlade om en golfbana i just Oxie. Var det bara den 7 årige sonen som uppgett detta?
Som jag tänker skulle det lika väl kunna handla om att golvbanan i Bokskogen. Mellan den golfbanan och Bökeberg ligger Yddingen. Det är inga stora avstånd. Nära Bökeberg ligger Ridgymnasiet.
Kan Beatka och Rafal Cezary istället ha promenerat vid golfbanan i Bokskogen??
Kan bero på att Bs mobil pingades sist just i Oxie. Den hittades senare avstängd i en väska i Ystad. Store sonen och B delade dessutom platsdata. Så delvis, förutom lillkillens berättelse, kan det bero på mobilen. Dessutom, enligt polisens egen utsago så genomfördes en hel del förhör under de närmaste dagarna. Så där fick de nog också tips kanske? Borde inte Bs mobil pingats i Bokskogen om hon var där levande? Eller delat platsdata?
Citera
2021-12-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är väl TVÅ skribenter som påstått det?

Hur går det påståendet ihop med uppgifterna att hon bytte lås i lägenheten och att Cezary inte kom in i sin eget hem?

Se länkarna ovan!
Därför att jag tror inte på uppgifterna. Så enkelt är det. Motbevisas gärna. Men här finns inga källor. En misshandlande man, som ljuger i rvå månader, ska ha berättat detta för någon han knappt kände (Barby) är inte trovärdig. Just i detta avvaktar jag utredningen.
Citera
2021-12-01, 00:33
Medlem
Citat:
Kan bero på att Bs mobil pingades sist just i Oxie. Den hittades senare avstängd i en väska i Ystad. Store sonen och B delade dessutom platsdata. Så delvis, förutom lillkillens berättelse, kan det bero på mobilen. Dessutom, enligt polisens egen utsago så genomfördes en hel del förhör under de närmaste dagarna. Så där fick de nog också tips kanske? Borde inte Bs mobil pingats i Bokskogen om hon var där levande? Eller delat platsdata?

Det kan vad jag förstår ha varit vilken av platserna som helst. Tex om bråk startat redan i bilen och RCR varit förbannad och slitit mobilen från henne och stängt av den för att förhindra henne att ha kontakt med omvärlden. Det var delvis därför jag hela tiden tänkt på golfbanan i Bokskogen. Förutom filmsnuttarna på parets son på C facebooksida inte gav mig intrycket att han skulle skilja på skog och natur direkt vid de 2-3 golfbanorna därutevid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in